Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
alliance_0
16 dec 2015 23:00
atbspeedy schreef:
Zit er nu aan de kant van de crank bij het balhoofd een "afdekdop" voor eventueel een kabel, of lijkt dit zo op de foto?
Hebben een DI2 specifiek frame vandaar de vraag.
Bijna alle merken frames hebben in geval van DI2 of zelfs wireless schakelen niet gebruikte kabelingangen op het frame zitten. Iets wat ik persoonlijk niet begrijp en zelfs zo lelijk vind, dat ik daarvoor zelfs een dergelijke fiets niet neem. Want meestal is zijn die kabelingangen op een gekleurd frame ook nog eens met zwart plastic afgewerkt.
-
monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
monsieurpinot
17 dec 2015 00:20
alliance_0 schreef:atbspeedy schreef:
Zit er nu aan de kant van de crank bij het balhoofd een "afdekdop" voor eventueel een kabel, of lijkt dit zo op de foto?
Hebben een DI2 specifiek frame vandaar de vraag.
Bijna alle merken frames hebben in geval van DI2 of zelfs wireless schakelen niet gebruikte kabelingangen op het frame zitten. Iets wat ik persoonlijk niet begrijp en zelfs zo lelijk vind, dat ik daarvoor zelfs een dergelijke fiets niet neem. Want meestal is zijn die kabelingangen op een gekleurd frame ook nog eens met zwart plastic afgewerkt.
als je een di2/EPS frame koopt heb je hier geen last van hoor
-
apollo
- Forum-lid
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44
apollo
17 dec 2015 01:20
monsieurpinot schreef:alliance_0 schreef:atbspeedy schreef:
Zit er nu aan de kant van de crank bij het balhoofd een "afdekdop" voor eventueel een kabel, of lijkt dit zo op de foto?
Hebben een DI2 specifiek frame vandaar de vraag.
Bijna alle merken frames hebben in geval van DI2 of zelfs wireless schakelen niet gebruikte kabelingangen op het frame zitten. Iets wat ik persoonlijk niet begrijp en zelfs zo lelijk vind, dat ik daarvoor zelfs een dergelijke fiets niet neem. Want meestal is zijn die kabelingangen op een gekleurd frame ook nog eens met zwart plastic afgewerkt.
als je een di2/EPS frame koopt heb je hier geen last van hoor
Daar lijkt het mij nu net om te gaan.
Hij heeft een ultegra DI2 en toch lijkt er op de foto's zoon kapje op te zitten. Vind ik toch raar.
Laatst gewijzigd door
monsieurpinot op 17 dec 2015 01:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto uit quote verwijderd
-
monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
monsieurpinot
17 dec 2015 01:27
apollo schreef:
Daar lijkt het mij nu net om te gaan.
Hij heeft een ultegra DI2 en toch lijkt er op de foto's zoon kapje op te zitten. Vind ik toch raar.
precies, mijn opmerking was ook niet aan jou gericht maar aan alliance_0
-
RuudRuud
- Forum-lid
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29
RuudRuud
17 dec 2015 08:25
apollo schreef:
Daar lijkt het mij nu net om te gaan.
Hij heeft een ultegra DI2 en toch lijkt er op de foto's zoon kapje op te zitten. Vind ik toch raar.
Zoom even in (foto openen en ctrl + in je browser (of ctrl en scrollen met je muis, of pinch and zoom op je touchscreen)) en je ziet dat het gewoon een vlekje van het een of ander is.
Mijn Di2 Canyon heeft maar 1 ingang bij het balhoofd voor de achterrem en de Di2 kabel.
Canyon zegt trouwens dat een Di2 Aeroad-frame ook anders is vanwege de accu in het frame. Dat zou met een ME-variant niet mogelijk zijn. (Casus: goedkoopste Aeroad kopen en upgraden met wat ik zou willen (Di2 in dit geval))
-
labean
- Forum-lid
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 26 nov 2015 18:32
- Locatie: Twente
labean
17 dec 2015 11:16
RuudRuud schreef:apollo schreef:
Daar lijkt het mij nu net om te gaan.
Hij heeft een ultegra DI2 en toch lijkt er op de foto's zoon kapje op te zitten. Vind ik toch raar.
[...]
Mijn Di2 Canyon heeft maar 1 ingang bij het balhoofd voor de achterrem en de Di2 kabel.
Canyon zegt trouwens dat een Di2 Aeroad-frame ook anders is vanwege de accu in het frame. Dat zou met een ME-variant niet mogelijk zijn. (Casus: goedkoopste Aeroad kopen en upgraden met wat ik zou willen (Di2 in dit geval))
Aj, daar zeg je wat. Niet aan gedacht bij bestelling. Dat wordt dus in een later stadium waarschijnlijk bij voorbaat geen upgrade naar Di2. Zo'n accu op het frame vind ik jammer. (afdekdopjes trouwens ook
)
-
jenssss
- Forum-lid
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27
jenssss
17 dec 2015 11:41
Volgens mij moet het wellicht wel lukken om op een Aeroad mechanisch frame achteraf Di2 te steken.
Als je kijkt op de tekening is het enige verschil de gaatjes in de onderste buis voor de batterijhouder.
Als je die door iemand kan laten boren, zie ik niet in waarom het niet zou lukken.
https://www.canyon.com/downloads/suppor ... BOM_ts.pdf
-
alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
alliance_0
17 dec 2015 12:26
monsieurpinot schreef:alliance_0 schreef:atbspeedy schreef:
Zit er nu aan de kant van de crank bij het balhoofd een "afdekdop" voor eventueel een kabel, of lijkt dit zo op de foto?
Hebben een DI2 specifiek frame vandaar de vraag.
Bijna alle merken frames hebben in geval van DI2 of zelfs wireless schakelen niet gebruikte kabelingangen op het frame zitten. Iets wat ik persoonlijk niet begrijp en zelfs zo lelijk vind, dat ik daarvoor zelfs een dergelijke fiets niet neem. Want meestal is zijn die kabelingangen op een gekleurd frame ook nog eens met zwart plastic afgewerkt.
als je een di2/EPS frame koopt heb je hier geen last van hoor
Dat wist ik niet. Goed dat er inderdaad verschil gemaakt gaat worden in frames. Het viel mij juist op dat bij het bekijken van fietsen, op internet en in de winkel, meestal met DI2 en draadloos, geschakelde fietsen, wel zijn voorzien van een of meer niet gebruikte kabelingangen. Ik denk dat Canyon een uitzondering is. Ik zag hier laatst nog een Pinarello (DOGMA F8W) van ruim €10.000 voorbijkomen, die alleen maar remkabels heeft, maar wel aan beide kanten van het frame een ongebruikte kabelingang. Zie trouwens wel dat er bij het bovengenoemde Canyon frame op de site bij staat "COMMING SOON", en we weten inmiddels waar dat bij Canyon voor staat!!!
Laatst gewijzigd door
alliance_0 op 17 dec 2015 16:53, 2 keer totaal gewijzigd.
-
RuudRuud
- Forum-lid
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29
RuudRuud
17 dec 2015 12:56
jenssss schreef:Volgens mij moet het wellicht wel lukken om op een Aeroad mechanisch frame achteraf Di2 te steken.
Als je kijkt op de tekening is het enige verschil de gaatjes in de onderste buis voor de batterijhouder.
Als je die door iemand kan laten boren, zie ik niet in waarom het niet zou lukken.
https://www.canyon.com/downloads/suppor ... BOM_ts.pdf
Volgens de exploded view is dat inderdaad het enige echte verschil (en kabelingangen maar die zijn overbodig en niet missend
). Maar ik maak niet graag zelf gaten in het deel wat in mijn ogen zwaar belast wordt. Sowieso maak ik geen gaten in een frame. Trap eens een watt of 1000 (dat moet makkelijk lukken) weg tijdens een sprint of kort aanzetten. Wat gebeurt er dan met slordig geboorde gaatjes? Een carbonkenner die daar meer van weet?
-
jenssss
- Forum-lid
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27
jenssss
17 dec 2015 15:28
RuudRuud schreef:
Volgens de exploded view is dat inderdaad het enige echte verschil (en kabelingangen maar die zijn overbodig en niet missend
). Maar ik maak niet graag zelf gaten in het deel wat in mijn ogen zwaar belast wordt. Sowieso maak ik geen gaten in een frame. Trap eens een watt of 1000 (dat moet makkelijk lukken) weg tijdens een sprint of kort aanzetten. Wat gebeurt er dan met slordig geboorde gaatjes? Een carbonkenner die daar meer van weet?
Zelf zou ik het ook niet doen
Maar voor de seatpost batterijen er waren, moest je altijd in je kader boren om de externe batterij te monteren. Dus zoveel kwaad zal het wel niet kunnen als je het door een professional laat doen?
-
Snoepdogg
- Forum-lid
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 10 nov 2014 22:49
Snoepdogg
17 dec 2015 18:25
RuudRuud schreef:apollo schreef:
Daar lijkt het mij nu net om te gaan.
Hij heeft een ultegra DI2 en toch lijkt er op de foto's zoon kapje op te zitten. Vind ik toch raar.
Zoom even in (foto openen en ctrl + in je browser (of ctrl en scrollen met je muis, of pinch and zoom op je touchscreen)) en je ziet dat het gewoon een vlekje van het een of ander is.
Klopt! Is een plek van de montagepasta. Dit weekend ga ik om een productje om het mat een beetje proper te kunnen houden
Op deze foto zie je het duidelijker :
Vandaag 140km gereden en tevreden van de fiets
Had geen tijd meer gehad om de continental 4000 gp's er op te leggen , die geven me toch wat meer vertrouwen dan de mavic banden.
Is het normaal dat de exalith wielen nogal lawaai maken bij het remmen ? (te vergelijken met het geluid van cantilever remmen). Moet ook nog eens uitzoeken hoe ik de direct mount remmen correct moet afstellen
Ook het fijnregelen van het DI2 gebeuren moet ik nog eens uitzoeken. Want van de fabriek uit is het nog niet 100% in orde. Zo werkt de auto trim van de voorste derailleur niet geheel zoals het moet. Maar komt wel in orde.
-
Resch2
- Forum-lid
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56
Resch2
17 dec 2015 19:46
Op je fiets zitten geen direct mount remmen, maar die hebben ook een stelschroefje aan de zijkant waarmee je kunt regelen dat de remblokjes de velg gelijktijdig aangrijpen.
Het piepende geluid wordt wel wat minder nadat de remmen en Veldens zijn ingeremd.
Was vandaag een prachtige dag om mooie KM s te maken, hier in Limburg ruim 17gr. Helaas zelf geen tijd om m'n nieuwe aeroad uit te laten...
Kreeg wel m'n vlakke balhoofdkapje binnen, maar helaas het verkeerde, van de oude aeroad in 1 1/8 ipv 1 1/4....