Cervélo
- theblackone
- Forum-lid
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 24 aug 2012 11:51
Mooie fiets! Ik vind die SLK zadel- en stuurpen er erg mooi bij staan.
It never gets easier, you just go faster.
Mooie fiets en mooi afgemonteerd ook. Lijkt inderdaad een R5 frame te zijn met de carbon kabelgeleiders. Wel een R3 voorvork maar dat scheelt maar heel weinig.
Goed dat vanaf 2013 alle R3 en R5 frames met Rotor 30 mm assen worden geleverd. Heb je inderdaad een een compact crank met 52-36? Wel apart dat Rotor compact zowel met 50-34 als met 52-36 uitgerust kan worden. Wellicht is dan bij 52-36 de stijfheid iets minder maar dat zal de meesten van ons niet deren.
Er zijn nog wel wat meer verschillen met de R3, zo is de kruising bovenbuis en zitbuis anders gefabriceerd, dat zie je alleen als je een R3 naast een R5 zet. Er zullen wel meer niet direct zichtbare verschillen zijn in de carbon layup zoals in de bracket en het balhoofd. Ook de aanlas van de voorderailleur van de R5 is mooier gemaakt en net als de kabelgeleiders gegoten (molded) en niet zoals op de R3 van aluminium met potnagels.
Het R3 frame is, naar mijn beleving, wel wat comfortabeler dan het R5 frame. Wat mij betreft is de R5 de meerprijs normaliter niet waard. Je betaalt doorgaans heel veel voor maar heel weinig meer maar met deze aanbieding is de meerprijs maar gering. Mooie deal, veel plezier ermee!
Goed dat vanaf 2013 alle R3 en R5 frames met Rotor 30 mm assen worden geleverd. Heb je inderdaad een een compact crank met 52-36? Wel apart dat Rotor compact zowel met 50-34 als met 52-36 uitgerust kan worden. Wellicht is dan bij 52-36 de stijfheid iets minder maar dat zal de meesten van ons niet deren.
Er zijn nog wel wat meer verschillen met de R3, zo is de kruising bovenbuis en zitbuis anders gefabriceerd, dat zie je alleen als je een R3 naast een R5 zet. Er zullen wel meer niet direct zichtbare verschillen zijn in de carbon layup zoals in de bracket en het balhoofd. Ook de aanlas van de voorderailleur van de R5 is mooier gemaakt en net als de kabelgeleiders gegoten (molded) en niet zoals op de R3 van aluminium met potnagels.
Het R3 frame is, naar mijn beleving, wel wat comfortabeler dan het R5 frame. Wat mij betreft is de R5 de meerprijs normaliter niet waard. Je betaalt doorgaans heel veel voor maar heel weinig meer maar met deze aanbieding is de meerprijs maar gering. Mooie deal, veel plezier ermee!
Laatst gewijzigd door C.R3.2011 op 28 okt 2013 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
The wind is my friend
Ik probeer te gaan voor een Rotor 3D met Qrings airo bladen.
De dealer is nu ook dealer van het hele assorty van rotor, dus ik kan omwisselen wat ik wil natuurlijk met bijbetaling.
Ik wil eigenlijk wel op de Cervelo S3 de rotor airo Qring 52/34 en achter 11/32.
Ik gebruik op de weg met mijn huidige fiets allen het grote voorblad 52 en achter meestal tandje 13 of 15.
In de bergen gebruik ik voor 34 en achter 30 maar als het dan boven de 17% komt dan kom ik wel boven op kracht maar het voelt niet fijn. Dus ga ik op de S3 voor de Ultegra di2 GS die kan tot 32 ipv 28.
Dan heb ik en een klimfiets en voor vlak een soort tijdrij fiets. Vandaar mijn keuze voor de S3
De dealer is nu ook dealer van het hele assorty van rotor, dus ik kan omwisselen wat ik wil natuurlijk met bijbetaling.
Ik wil eigenlijk wel op de Cervelo S3 de rotor airo Qring 52/34 en achter 11/32.
Ik gebruik op de weg met mijn huidige fiets allen het grote voorblad 52 en achter meestal tandje 13 of 15.
In de bergen gebruik ik voor 34 en achter 30 maar als het dan boven de 17% komt dan kom ik wel boven op kracht maar het voelt niet fijn. Dus ga ik op de S3 voor de Ultegra di2 GS die kan tot 32 ipv 28.
Dan heb ik en een klimfiets en voor vlak een soort tijdrij fiets. Vandaar mijn keuze voor de S3
m.v.g
Stefan
Race:3T Strada Dura Ace Di2
Gravel: 3T Exploro SRAM Red AXS
ATB Cannondale Scalpel
Stefan
Race:3T Strada Dura Ace Di2
Gravel: 3T Exploro SRAM Red AXS
ATB Cannondale Scalpel
@svkaster: Wat is je cadans? Want als je alleen 52 en meestal tandje 13 of 15 gebruikt dan ben je een wel heel rappe fietsert. Zelfs met 50 voor en 13 of 15 maak je nog flink wat meters per omwenteling!svkaster schreef:Ik probeer te gaan voor een Rotor 3D met Qrings airo bladen.
De dealer is nu ook dealer van het hele assorty van rotor, dus ik kan omwisselen wat ik wil natuurlijk met bijbetaling.
Ik wil eigenlijk wel op de Cervelo S3 de rotor airo Qring 52/34 en achter 11/32.
Ik gebruik op de weg met mijn huidige fiets allen het grote voorblad 52 en achter meestal tandje 13 of 15.
In de bergen gebruik ik voor 34 en achter 30 maar als het dan boven de 17% komt dan kom ik wel boven op kracht maar het voelt niet fijn. Dus ga ik op de S3 voor de Ultegra di2 GS die kan tot 32 ipv 28.
Dan heb ik en een klimfiets en voor vlak een soort tijdrij fiets. Vandaar mijn keuze voor de S3
The wind is my friend
Even voor de goede orde het was mijn fout, dus 50 ipv 52C.R3.2011 schreef:@svkaster: Wat is je cadans? Want als je alleen 52 en meestal tandje 13 of 15 gebruikt dan ben je een wel heel rappe fietsert. Zelfs met 50 voor en 13 of 15 maak je nog flink wat meters per omwenteling!svkaster schreef:Ik probeer te gaan voor een Rotor 3D met Qrings airo bladen.
De dealer is nu ook dealer van het hele assorty van rotor, dus ik kan omwisselen wat ik wil natuurlijk met bijbetaling.
Ik wil eigenlijk wel op de Cervelo S3 de rotor airo Qring 52/34 en achter 11/32.
Ik gebruik op de weg met mijn huidige fiets allen het grote voorblad 52 en achter meestal tandje 13 of 15.
In de bergen gebruik ik voor 34 en achter 30 maar als het dan boven de 17% komt dan kom ik wel boven op kracht maar het voelt niet fijn. Dus ga ik op de S3 voor de Ultegra di2 GS die kan tot 32 ipv 28.
Dan heb ik en een klimfiets en voor vlak een soort tijdrij fiets. Vandaar mijn keuze voor de S3
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Ik heb een lage cadans 69 tot 73. Gemiddeld zit ik meestal op 32 km/h (vlak)
m.v.g
Stefan
Race:3T Strada Dura Ace Di2
Gravel: 3T Exploro SRAM Red AXS
ATB Cannondale Scalpel
Stefan
Race:3T Strada Dura Ace Di2
Gravel: 3T Exploro SRAM Red AXS
ATB Cannondale Scalpel
@svkaster: Dat verklaart en Inderdaad een lage cadans! Doe je dat bewust voor het tijdrijden? Krijg je daarmee geen last van je knieën?
Ik rij op het vlakke zelf meestal boven de 100 (98 gemiddeld als ik alleen rij soms wel eens een uitschieter naar 102 gem.), hoewel ik de laatste tijd na wat krachttraining wat in cadans gezakt ben maar nog steeds op ca. 95 gemiddeld uitkom.
Ik rij op het vlakke zelf meestal boven de 100 (98 gemiddeld als ik alleen rij soms wel eens een uitschieter naar 102 gem.), hoewel ik de laatste tijd na wat krachttraining wat in cadans gezakt ben maar nog steeds op ca. 95 gemiddeld uitkom.
The wind is my friend
Mooi fietsje hoor!!Nighty schreef:Sinds een tweetal maand behoor ik ook tot het cervélo-clubje![]()
Het frame heb ik overgenomen van Zorroi, de onderdelen heb ik overgezet van een andere fiets.
Wat gaat er nog veranderen: stuurpen, stuurlint, zwarte bandjes
Do or Do not.. There is no try