Theatraal was ie zeker, vooral in het 8 uur journaal, theatraal nuchter. Later in het interview met Wieling, was ie gewoon goed, niks geen autocue, terug op aarde, relativerend even Syrie benoemen, einde droom, helaas, maar er zijn belangrijkere dingen. Lamgeslagen door eurocrisis, nedcar, syrie en andere aardse beslommeringen is een elfsteden natuurlijk vooral een mooie vlucht uit de realiteit. Wat dat betreft was de timing goed. Gelukkig komen er nog een paar mooie schaatsklassiekers, genoeg te genieten, vooral als je zelf op het ijs stapt en internet en tv thuis laat.lvgh schreef:Ik vond niet dat hij ageerde tegen gewone stervelingen, maar zoals altijd alles weer overdreven bracht. Wat dat betreft past hij -waarschijnlijk inderdaad geheel tegen zijn zin- goed in het plaatje van de rest van de media.
Mart Smeets
Mart wordt ook geliefd door onze zwemkoningin Kromowidjojo.
Ranomi schreef:AMSTERDAM - Olympisch zwemkampioene Ranomi Kromowidjojo is net als veel andere Nederlanders niet te spreken over Mart Smeets. De presentator 'treiterde' volleybalster Manon Flier tijdens het NOS-programma London Late Night.
Pijnlijk, respectloos en zelfs een vorm van verbale aanranding, zo luiden enkele van de commentaren op de ‘afzeiktelevisie.’
Ook 'Kromo' kon het interview duidelijk niet waarderen. Tijdens een interview met Edwin Evers op Radio-538 zei de zwemkampioene dat ze 'gelukkig' al bij Mart Smeets aan tafel had gezeten. "Dus het ergste zit erop", sloot Kromowidjojo droog af
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
- Forum-lid HC
Mart moet van de Buis!
http://www.radio.nl/portal/home/mediani ... 80025.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/mart.auf.wiede ... s?filter=3" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.radio.nl/portal/home/mediani ... 80025.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/mart.auf.wiede ... s?filter=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ach, die Mart is steeds meer een parodie van zichzelf, dus op de een of andere manier toch ook weer - onbedoeld - grappig (hoe tenenkrommend ook).
Meta-humor, eigenlijk
In Vlaanderen geniet hij ook wel een zekere bewondering - hoe vol kan iemand immers van zichzelf zijn? - maar wordt hij tegelijk als typisch Nederlands beschouwd
Meta-humor, eigenlijk
In Vlaanderen geniet hij ook wel een zekere bewondering - hoe vol kan iemand immers van zichzelf zijn? - maar wordt hij tegelijk als typisch Nederlands beschouwd
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
- Forum-lid
Even vanaf de andere kant gezien. Wat had Manon Flier eigenlijk precies verwacht toen ze daar, volgens mij op vrijwilige basis, aan tafel ging zitten?
Haar vriend is actief op deze spelen en zelf is ze er niet in geslaagd om zich te plaatsen. Dan is het toch niet heel vreemd om dat als onderwerp neer te leggen. Sterker nog, het zou een beetje flauw zijn om daar opzichting omheen te praten. En dan moeten we niet ineens van verbazing van onze stoel vallen als Mart Smeets dat vervolgens doet op een manier zoals hij zijn gesprekken nu eenmaal vaak voert. Dat kun je waarderen of niet maar erg verrassend was het niet.
Haar vriend is actief op deze spelen en zelf is ze er niet in geslaagd om zich te plaatsen. Dan is het toch niet heel vreemd om dat als onderwerp neer te leggen. Sterker nog, het zou een beetje flauw zijn om daar opzichting omheen te praten. En dan moeten we niet ineens van verbazing van onze stoel vallen als Mart Smeets dat vervolgens doet op een manier zoals hij zijn gesprekken nu eenmaal vaak voert. Dat kun je waarderen of niet maar erg verrassend was het niet.
[quote="bottecchia"]Haar vriend is actief op deze spelen en zelf is ze er niet in geslaagd om zich te plaatsen. Dan is het toch niet heel vreemd om dat als onderwerp neer te leggen. Sterker nog, het zou een beetje flauw zijn om daar opzichting omheen te praten. =quote]
Ja, ik snap je punt. Alleen denk ik dat zij, als sporter, als geen ander beseft dat het haar niet gelukt is. Maar om het dan tot het oneindige te gaan herhalen (los van de manier waarop), dat is dan weer iets te veel van het goede
Ja, ik snap je punt. Alleen denk ik dat zij, als sporter, als geen ander beseft dat het haar niet gelukt is. Maar om het dan tot het oneindige te gaan herhalen (los van de manier waarop), dat is dan weer iets te veel van het goede
Addict R1
Da's zeker waar: je kan Smeets zijn Smeetsheid niet verwijten. De vraag is alleen of ook die Smeetsheid geen grenzen heeft, en mij lijkt van wel: hij moest zeker niet om het onderwerp heenfietsen (die Manon lijkt me tenslotte wel een grote meid), maar hij ging er wel irritant nadrukkelijk op door, vond ik. ('dat oranje trainingspakje, dat had jij wel graag willen aanhebben, is het niet?': het is niet omdat Mart het zegt, dat het plots leuk wordt, al lijkt hij zelf te geloven van wel)
Anderzijds: je wéét dat zo'n programma gewoon één grote egotrip is, dus als het je ergert hoef je er ook niet naar kijken natuurlijk.
Anderzijds: je wéét dat zo'n programma gewoon één grote egotrip is, dus als het je ergert hoef je er ook niet naar kijken natuurlijk.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik begrijp dus ook werkelijk niet dat mensen er toch elke keer naar kijken als ze het zo dramatisch vinden. Ik kijk gewoon niet naar dingen die mij niet boeien. Ik loop bijv met een grote boog om Derksen&Co heen.dario schreef: Anderzijds: je wéét dat zo'n programma gewoon één grote egotrip is, dus als het je ergert hoef je er ook niet naar kijken natuurlijk.
Volgens mij zitten er knoppen genoeg op die afstandsbediening die het mogelijk maken om je niet te ergeren aan Mart. Mijn oprechte vraag is dan ook waarom al die Mart-bashers zichzelf dan toch elke keer weer kwellen met een uurtje Late Night.
Less is bore
Het is natuurlijk prima om over zo'n onderwerp te praten: het nét niet halen is nu eenmaal een belangrijk onderdeel van topsport (immers, er zullen altijd meer mensen zijn die het niet halen dan wel). Het zal ook een reden zijn om Manon uit te nodigen. En het is een interessant onderwerp. Hoe gaan mensen er mee om, wat heeft het betekend voor iemand, etc. Kan mooie verhalen opleveren. Soms nog interessanter dan een gouden medaillewinnaar/winnares die zich geweldig voelt en in geen woorden kan beschrijven hoe tof het is.
Het is dan ook vooral de manier waarop Smeets de "vragen" stelt die vervelend is. Het kleinerende, het neerpraten op iemand, het "grootvaderlijke". Manon vertellen dat ze maar moet gaan beachvolleyballen! Pff hoe zou jij het vinden als iemand je gaat vertellen dat je maar beter een andere sport kunt gaan doen... en dat terwijl ze enorm succesvol is in haar carriere. Zelfde verhaal gisteren met Postma. Was duidelijk dat Postma teleurgesteld was om net geen medaille te halen, maar Postma gaf ook aan dat hij de hele ervaring en alle andere zaken er om heen ook erg belangrijk vond. En toch gaat Smeets maar door over die teleurstelling. En dan vooral ook duidelijk maken dat Postma maar goed naar Marleen Veldhuis moet luisteren om wat te leren.
@daniel: ook al erger ik me wel af en toe aan hem, soms doet hij het wel aardig (meer bij de TdF) maar vooral zijn het de gasten die het interessant maken
Het is dan ook vooral de manier waarop Smeets de "vragen" stelt die vervelend is. Het kleinerende, het neerpraten op iemand, het "grootvaderlijke". Manon vertellen dat ze maar moet gaan beachvolleyballen! Pff hoe zou jij het vinden als iemand je gaat vertellen dat je maar beter een andere sport kunt gaan doen... en dat terwijl ze enorm succesvol is in haar carriere. Zelfde verhaal gisteren met Postma. Was duidelijk dat Postma teleurgesteld was om net geen medaille te halen, maar Postma gaf ook aan dat hij de hele ervaring en alle andere zaken er om heen ook erg belangrijk vond. En toch gaat Smeets maar door over die teleurstelling. En dan vooral ook duidelijk maken dat Postma maar goed naar Marleen Veldhuis moet luisteren om wat te leren.
@daniel: ook al erger ik me wel af en toe aan hem, soms doet hij het wel aardig (meer bij de TdF) maar vooral zijn het de gasten die het interessant maken
Uhmm, omdat het programma an sich best redelijk voldoet aan de/mijn 'kijkerswens.' Zoals ik het zie: ik erger me liever even aan Smeets, dan dat ik naar een OL-quiz van een of andere sponsor moet kijken.. De uitspattingen van Smeets neem ik dan maar voor liefdaniel1975 schreef:. Mijn oprechte vraag is dan ook waarom al die Mart-bashers zichzelf dan toch elke keer weer kwellen met een uurtje Late Night.
+1mattiman schreef:@daniel: ook al erger ik me wel af en toe aan hem, soms doet hij het wel aardig (meer bij de TdF) maar vooral zijn het de gasten die het interessant maken
En dat is nu eenmaal niet anders, Avondetappe had een goed niveau. Het niveau van Tour du Jour was voornamelijk afhankelijk van de gasten. Avondetappe staat als een huis, Tour du jour niet. Bijkomstig feit is dat Dhr Genee wispelturig was voor wat betreft zijn humor/humeur en reacties ontlokte bij zijn gasten die, al dan niet, discutabel waren: sensatie-tv.
Addict R1