Pagina 96 van 320

Geplaatst: 24 jul 2008 18:10
door casran
raydox schreef:pieter heb je hier geen klein foutje gemaakt ?
Je r3 en slc-sl is dit geen 56 en je p3c een 54 ?

volgens mij als ik zoo bekijk denk ik van wel.(op je foto's)



Oh, juist ja :)

Geplaatst: 24 jul 2008 19:08
door columbus
Ilko schreef:En wat is dit dan voor een fiets? Lijkt me hoe dan ook geen Specialized...

Afbeelding

Lijkt wel iets op de oudere fietsen waar Rabo op reedt, maar ik geloof dat dat ook omgestickerde frames waren, of niet?


En welk voorwiel zit daarin, het is zelfs niet overgestickerd.

Geplaatst: 24 jul 2008 21:24
door raydox
@ columbus dit is wss een nieuwe walser .
in het verleden reden sommige van gerolsteiner met een walser omdat specialized toen nog geen "echte" tijdritmonsters maakte.

Geplaatst: 25 jul 2008 00:51
door casran
Schumacher zit hierboven op het Walser 6 model. Bestaat al meer dan een jaar en heeft als nadeel dat je extra smalle assen voor wielen en bracket nodig hebt: wordt dus geleverd aan de consument met bijhorende Walser-crankstel en keuze tussen disc wiel en Xentis wielen (die speciaal voor Walser smallere maakt!). Shimano maakte voor Gerolsteiner Dura-Ace cranks met smallere as (niet verkrijgbaar!) en paste ook de Pro disc en voornaaf aan (voorwiel is dus een handgespaakt met Shimano naaf).

23:00 NOS Studio Sportzomer

Geplaatst: 26 jul 2008 00:15
door Zorro
Hoi,

Ik hoorde de aankondiging. O.a. gaan ze kijken naar tijdritmateriaal dat morgen gebruikt gaat worden. Altijd leuk.
Hopelijk dat ze ook wat mechaniciens aan het woord laten.

Ik houd mijn hart vast voor morgen aangezien het eruit ziet dat het wel eens zou kunnen regenen tijdens de TT.

Niet nog zoń drama zoals met Ullrich in 2003 hopelijk. Sastre die valt en Evans die daarna de rem in kan knijpen.

Hopelijk een eerlijke strijd onder gelijke omstandigheden. Ik ga off topic....sorry.

Mvg, Zorro

Geplaatst: 26 jul 2008 00:15
door lyot
ik heb een 54 en mijn binnenbeenlengte is 89. Ik moet wel nog een langere stuurpen monteren (nu 6cm) want ik kom soms met mijn knie tegen mijn stuur aan bij het optrekken. Voor het overige zit ie perfect ! ik zou zeker niet te groot gaan voor die kader

giant

Geplaatst: 26 jul 2008 12:47
door furk
Op cyclingnews staan nieuwe foto's van de TT-bike van Kim Kirchen; ook al eerder in dit topic vertoond.

link

De grote winst ten aanzien van een P3C lijkt de voorkant; de rest lijkt een kopie. Giant heeft de voorkant grondig verbouwd, maar of het nu echt allemaal werkt?! Het lijkt op een beetje knip -en plakwerk. Ik vraag me af of de voorkant van deze Giant echt smaller is dan die van de P3C. Het is marketing technisch iig wel een goede zet.

Jammerlijk gevolg van de voorkant is de lengte van de zadelpen. Die kan niet meer zo ver boven het frame uit steken. Hoe dan ook; van een afstandje vind ik 'm toch wel erg fraai.

Geplaatst: 26 jul 2008 13:55
door trifox
Betreffende die TT-fiets van Team Columbia: Als de werkwijze wordt herhaald dan zie je hier het prototype van de nieuwe P4C. (reeds enkele posts hierboven vermeld)
Giant-teams testten de prototypes van de P3c ook al vroeger voordat cervelo officieel met de P3C naar buiten kwam. Het zou me dus niet verwonderen indien we in de komende wielerbeurzen op de cervelo-stand de nieuwe P4 gaan zien die wel erg veel op dit voorgestelde "Giant"-type gaat lijken.

Geplaatst: 26 jul 2008 14:28
door jaapie91
Csc rijd helemaal niet met prototypes of wel, want ik zie ook geen een renner van csc met de nieuwe dura ace rijden.

Geplaatst: 26 jul 2008 14:48
door trifox
Goed lezen hé. Ik zeg niet dat CSC met prototypes rijdt maar wel dat de TT-fietsen van Team Columbia wel eens de prototypes van Cervelo's P4c zouden kunnen zijn, aangezien Cervelo voor de ontwikkeling van zijn P3C ook gebruik maakte van de diensten van teams die met Giant reden. M.a.w. de TT-fietsen van Giant zouden eigenlijk ontwikkelde Cervelo's kunnen zijn.

Wat betreft het gebruik van shimano dura-ace door CSC. Aangezien zij deze spullen aankopen en er dus niet door gesponsord zijn, rijden zij dan ook niet met de nieuwste versies. Het zal va Riis afhangen of ze volgend seizoen terug shimano gebruiken. FSA ontwikkeld ook verder aan een weggroep (en daar zijn ze momenteel wel door gesponsord) maar naar ik zie op de site van cervelo lijkt daar een huwelijk met sram wel tot de mogelijkheden te behoren temeer dat Saunier Duval verdwenen is uit het peleton en deze ploeg wel door sram werd ondersteund. Hier ligt de weg dus beetje open voor Sram om naar het nieuwe Saxo Bank team van Riis over te stappen (indien hun produkten voldoen aan de kwaliteitseisen van Riis.) Ik meen me nl te herinneren dat Riis op de laatste rustdag samen met de tourploeg was gaan fietsen en dat zijn cervelo niet was uitgerust met de dura-ace "waslijnen" groep maar eerder met weggewerkte kabels en elegante fijne remgrepen wat wijst op (waarschijnlijk) SRAM (beeld van Riis en zijn fiets kwam enkel een paar seconden in beeld waardoor de eigenlijke set-up mij ontging en ik dus deze afleiding heb gemaakt (Kan natuurlijk ook zijn dat hij nieuwe onderdelen van FSA testte (who knows?))

.

Geplaatst: 26 jul 2008 14:52
door jaapie91
Ja dat begreep ik wel maar ik bedoelde dat ik csc renners nog nooit met iets van prototypes heb zien rijden. Of doen ze dat wel en heb ik dat nooit gezien?

Geplaatst: 26 jul 2008 15:34
door trifox
Denk dat CSC slechts sporadisch op prototypes gereden hebben. De eigenlijke ontwikkeling van nieuwigheden gebeurt buiten de "zichtbare" wegen. Zoals hier een prototype cervelo P4C omgestickerd naar Giant.