Rose (voorheen Red Bull)
Dank je wel, dank je wel. Net terug van de 2e rit, 90 km. Zadel vantevoren nog iets versteld en het zit al veel beter. Rest is een kwestie van wennen. Gisteren liep het volledig fout tijdens het 1e ritje van slechts 32 km. Ik was tamelijk kapot ( en vertwijfeld).
Thuis de fiets afgeveegd, het regende onderweg, en mij viel op dat ik het ingespannen achterwiel naar links en rechts kon bewegen. Wiel eruit, cassette eraf en ik zie dat er geen
ring achter de cassette zit. Ik wist het nog niet, maar bij deze cassette-vrijloop combi heb je blijkbaar geen ring nodig. Het echte euvel was dat de vrijloop losgekomen was van de naaf.
Op de site van Easton de manual bekeken, alles uiteen gehaald en weer gemonteerd.
Vandaag liep de fiets perfect (je hebt er bijna een wapenvergunning voor nodig, zo rijdt ie)en ik was zelf ook stukken beter.
Thuis de fiets afgeveegd, het regende onderweg, en mij viel op dat ik het ingespannen achterwiel naar links en rechts kon bewegen. Wiel eruit, cassette eraf en ik zie dat er geen
ring achter de cassette zit. Ik wist het nog niet, maar bij deze cassette-vrijloop combi heb je blijkbaar geen ring nodig. Het echte euvel was dat de vrijloop losgekomen was van de naaf.
Op de site van Easton de manual bekeken, alles uiteen gehaald en weer gemonteerd.
Vandaag liep de fiets perfect (je hebt er bijna een wapenvergunning voor nodig, zo rijdt ie)en ik was zelf ook stukken beter.
Ik kan alleen zeggen dat ik de 'oude prijs'heb moeten betalen! ja mooi wit lintje nog he, ben benieuwd voor hoe lang;-)
Eerste ritje ermee gemaakt, voelt ontzettend stijf, rijdt gladjes ben er erg content mee.
ps. vorige fiets een trek 1000.... ja u leest 't goed;-)
Eerste ritje ermee gemaakt, voelt ontzettend stijf, rijdt gladjes ben er erg content mee.
ps. vorige fiets een trek 1000.... ja u leest 't goed;-)
-
- Forum-lid
Beste Red bull fanaten,
wellicht een stomme vraag maar wil hem toch ff stellen:
Ben gisteren vanuit stilstand omgevallen met mijn Pro 2000. Stom, ik weet het, pedaal klikte vast terwijl dit nog niet mijn bedoeling was, en daardoor raakte ik uit balans...
Ging niet hard en de schade valt mee, stuurlint is wat beschadigd, klein krasje op de shifter, het pedaal en de spanner van het achterwiel.
Mijn vraag is:
1. Hebben jullie een idee hoe deze schade het mooist is weg te werken
2. Kan zo'n valletje kwaad voor de fiets??
Bedankt voor jullie hulp!
wellicht een stomme vraag maar wil hem toch ff stellen:
Ben gisteren vanuit stilstand omgevallen met mijn Pro 2000. Stom, ik weet het, pedaal klikte vast terwijl dit nog niet mijn bedoeling was, en daardoor raakte ik uit balans...
Ging niet hard en de schade valt mee, stuurlint is wat beschadigd, klein krasje op de shifter, het pedaal en de spanner van het achterwiel.
Mijn vraag is:
1. Hebben jullie een idee hoe deze schade het mooist is weg te werken
2. Kan zo'n valletje kwaad voor de fiets??
Bedankt voor jullie hulp!
Red Bull Pro 2000
Shimano 105
Pro Vibe 7S 2010 afmontage
Shimano 105
-
- Forum-lid
Lijkt me dat het verder geen kwaad kan bij gewoon alu onderdelen. Heb het zelf laatst nog meegemaakt na een wedstrijd, zat met de overschoen tussen het schoenplaatje en het pedaal. Kwam niet los en daar kwam ik te laat achter;)
Hooguit met een carbonnen stuur kan die een klap hebben gehad, maar dan nog vraag ik me af of het erg schadelijk is. En als de shifter nog goed schakelt lijkt me dat ook geen probleem.
Het wegwerken weet ik niet van de uiterlijke schade heb ik geen idee, snelspanner en pedaal kun je misschien gewoon even aanstippen? Stuurt lint gewoon vervangen als het erg kapot is.
Hooguit met een carbonnen stuur kan die een klap hebben gehad, maar dan nog vraag ik me af of het erg schadelijk is. En als de shifter nog goed schakelt lijkt me dat ook geen probleem.
Het wegwerken weet ik niet van de uiterlijke schade heb ik geen idee, snelspanner en pedaal kun je misschien gewoon even aanstippen? Stuurt lint gewoon vervangen als het erg kapot is.
-
- Forum-lid
matthijs987 schreef:Lijkt me dat het verder geen kwaad kan bij gewoon alu onderdelen. Heb het zelf laatst nog meegemaakt na een wedstrijd, zat met de overschoen tussen het schoenplaatje en het pedaal. Kwam niet los en daar kwam ik te laat achter;)
Gaat idd gewoon om alu spulletjes, shifter is niets mis mee, alleen een paar krasjes, niet gebogen of zo....
Ga van de week maar eens met een lakstiftje aan de slag denk ik
Stuurlintje heb ik al een nieuwe gekocht, dus vanavond draaien maar
Red Bull Pro 2000
Shimano 105
Shimano 105
Ik weet niet precies hoeveel schade je hebt, maar stuurlint, pedalen, shifters en snelspanners, zijn dingen waar je vaak krasjes op krijgt. Dat zijn nl. de uitstekende dingen van je fiets die je wel es ergens tegen aan zet of iets mee raakt.
Afgezien van de shifters is 't allemaal niet zo duur om te vervangen (volgens mij kun je ook wel losse onderdelen v.d. shifters vervangen trouwens). Ik zou idd met een lakstiftje aan de slag gaan om de dingen er onder te beschermen, visueel zul je er dan bovendien ook weinig van zien.
Afgezien van de shifters is 't allemaal niet zo duur om te vervangen (volgens mij kun je ook wel losse onderdelen v.d. shifters vervangen trouwens). Ik zou idd met een lakstiftje aan de slag gaan om de dingen er onder te beschermen, visueel zul je er dan bovendien ook weinig van zien.
He fantastisch nieuws! Fietst als 'n gek! paar tips, kijk je fiets in de winkel even goed na of al je aanpassingen daadwerkelijk goed zijn uitgevoerd en misschien handig vraag boven
even of je je fietsmeting uitgeprint kan krijgen, altijd handig!
even of je je fietsmeting uitgeprint kan krijgen, altijd handig!
-
- Forum-lid
Heb je bij het bestellen je fietsmeting niet meegekregen dan? Ik kreeg gelijk van alle papieren een copietje mee. Waaronder ook de fietsmeting.
Ik kreeg trouwens gister ook een e-mail dat het frame binnen is en de fiets in elkaar gezet gaat worden.
Ik kreeg trouwens gister ook een e-mail dat het frame binnen is en de fiets in elkaar gezet gaat worden.
-
- Forum-lid
Kreeg trouwens net een mailtje dat ik de fiets kan ophalen, ga ik vanavond even doen. Zijn ze best snel mee bij Rose.