@ RVV
Ik zie toch geen enkel argument om niet elektrisch naar mijn werk te fietsen. Natuurlijk zou het mechanisch ook lukken maar dan kom ik dan ernstig in tijdnood. Ik kom dan bezweet aan, tijd om op te frissen en/of om te kleden is er dan niet. Lessen beginnen nu eenmaal om 9:00. Vijf minuten te laat komen kan als docent niet, bezweet voor de klas gaan staan al helemaal niet.
Fiets ik elektrisch dan ben ik ongeacht de wind om 8:50 te plekke. Heb ik nog lekker even tijd om een kop koffie te halen en hoef ik niet te haasten (als ik ergens een hekel aan heb 's ochtends is het haasten). Ik hoef niet te douchen en niet om te kleden, zelfs niet als ik een regenpak aan had (afgelopen week al 4x gebeurd). Ik hoef geen kleding mee te nemen.
Je hebt gelijk dat het misschien 10 minuten scheelt. Maar tel daarbij op het niet hoeven douchen/opfrissen en we hebben het over 20 minuten.
Ik fiets in mijn vrije tijd al genoeg op mijn racefiets, ik zie werkelijk geen enkele reden om te gaan woon-werken...
Je mag een pedelec van mij best valsspelen noemen. Ik denk dat je de denkfout maakt dat je een pedelec vergelijkt met een racefiets. Je kunt een pedelec beter vergelijken met een auto of een brommer. Persoonlijk heb ik liever dat mensen voor een pedelec dan voor één van de genoemde alternatieven.
P.S. Jij begint dan toch wel vrij laat met werken als ik even goed reken. Zoontje brengen, kan bij de meeste scholen op z'n vroegst om 8:15. 30 KM terugrijden kost je toch ook zeker een half uurtje. Ben je om 9:00 thuis. Je zegt zelf dat je 1,5 uur heen en 1,5 uur terug rijdt, dat zou betekenen dat je pas om 10:30 begint. Over valsspelen gesproken