Vandaag geklust aan de fiets
Morgen Noord Franse stenen en even het juiste wapen in orde gemaakt
Voor 52-41
Achter 13-19 (favoriete cassette)
Bandjes 28mm
Druk 5,5 achter 5,2 voor
Voor 52-41
Achter 13-19 (favoriete cassette)
Bandjes 28mm
Druk 5,5 achter 5,2 voor
Er moet nog een wiel in. En daar zit best brede banden opDouglas schreef:Rem nog even dicht zetten!
En dat voor een fotograafDouglas schreef:Dat had ik dan weer niet gezien.
Mooi wazig is niet lelijk=bokehDouglas schreef:Ik word een dagje ouder dan ga je wazig zien.
ik fiets binnenkort even langs de LBS en laat het je weten. V.w.b. mijn fiets ben ik vrij perfectionistisch aangelegd...Orlok schreef:Vlgns mij een rubber stof- of afdichtingsring. Vergeet het maar dat je deze los kan vinden. En mocht jou dat wel lukken dan ben ik ook geïnteresseerd want die van mij heb ik 'tijdelijk' met plakband gerepareerd.
Ook Rob, Havana en Nico dank !
Lagers en veer vervangen in van mijn Fulcrum 11speed body (R1).
Heb de 6803-2RS lagers besteld bij Lagerkoning.nl voor iets meer dan 3€/stuk.
Was wel weer blij met mijn speciale tangetje om de circlip eruit te peuteren.
Eerst de oude lagers eruit, buitenste is makkelijk, binnenste zit een circlip op.
Lagers een nachtje in de vriezer, body vlak voor montage in kokend water opgewarmd.
Met grote dop lagers eringedrukt, ging redelijk soepel, binnenste lager moest ff extra aangedrukt worden. Circlip er weer op was ook friemelwerk ondanks de tang.
Buitenste lager was echt easy, die was lekker koud (=kleiner)
Meteen maar even een nieuwe veer geplaatst voor de 3 palletjes incl schoon vet (heel dunnetjes om toch nog een beetje ratel te kunnen horen).
Heb de 6803-2RS lagers besteld bij Lagerkoning.nl voor iets meer dan 3€/stuk.
Was wel weer blij met mijn speciale tangetje om de circlip eruit te peuteren.
Eerst de oude lagers eruit, buitenste is makkelijk, binnenste zit een circlip op.
Lagers een nachtje in de vriezer, body vlak voor montage in kokend water opgewarmd.
Met grote dop lagers eringedrukt, ging redelijk soepel, binnenste lager moest ff extra aangedrukt worden. Circlip er weer op was ook friemelwerk ondanks de tang.
Buitenste lager was echt easy, die was lekker koud (=kleiner)
Meteen maar even een nieuwe veer geplaatst voor de 3 palletjes incl schoon vet (heel dunnetjes om toch nog een beetje ratel te kunnen horen).
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Ik heb eind juni 2016 diezelfde lagers vervangen in de 10speed body van mijn Fulcrum R3 wiel. De fabrieksslagers hebben het toen 8200 km volgehouden, de huidige lagers van AKN (een A-merk volgens leverancier Brammer en per stuk 4x zo duur als die van jou bigfloor) zijn inmiddels ook weer aardig heen na nog geen 3500 km. Ik rijd nauwelijks met slecht weer dus daar ligt het niet aan en blijf ook met water uit de buurt van de cassette. Toch zit er weer flink speling op de cassette.
Is dit gemeengoed bij Fulcrum wielen of heb ik gewoon twee keer slechte lagers getroffen? Mijn Mavic Aksium's die ik hiervoor gebruikte hebben het ondanks een nylon lager in de body ruim 25.000km volgehouden voordat het versleten was.
Is dit gemeengoed bij Fulcrum wielen of heb ik gewoon twee keer slechte lagers getroffen? Mijn Mavic Aksium's die ik hiervoor gebruikte hebben het ondanks een nylon lager in de body ruim 25.000km volgehouden voordat het versleten was.
Probleem met die bodylagers is dat het hele kleine kogeltjes zijn, anders past het niet met de moderne oversize assen.
Paar jaar geleden heb ik 2 SKF van Ebay gehaald, waren 5€ p.st. en die houden het nu al weer 3 jaar vol, het kan dus wel.
AKN is w.s. toch rommel.
Paar jaar geleden heb ik 2 SKF van Ebay gehaald, waren 5€ p.st. en die houden het nu al weer 3 jaar vol, het kan dus wel.
AKN is w.s. toch rommel.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig