Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaringen]
- daniel1975
- Forum-lid HC
Soms met black friday iets goedkoper.
Less is bore
Als je meer fietsen met SPD-SL hebt zou ik voor de Shi gaan. Als dit je enige is zou ik gewoon de normale Duo met Look plaatjes pakken.
Ik heb SPD-SL op de fiets die ik op de trainer heb staan, en look (assioma) op mn wegfiets. Merk echt geen enkel verschil. Buiten dat ik het lelijk vind hoe de SPD-SL plaatjes uitsteken bij sommige schoenen
Ik heb SPD-SL op de fiets die ik op de trainer heb staan, en look (assioma) op mn wegfiets. Merk echt geen enkel verschil. Buiten dat ik het lelijk vind hoe de SPD-SL plaatjes uitsteken bij sommige schoenen
-
- Forum-lid
Wie kan me helpen:
Sinds een maand ben ik de trotse eigenaar van Favero Assioma's (linker).
Wat ik enorm moeilijk vind in het buiten fietsen met deze pedalen in combinatie met workout Join => het vermogen behouden wat Join voorstelt.
Stel: ik moet 140W halen....zou hopen om tussen de 130 en 150 te blijven rijden, maar vind dit dus enorm moeilijk. Het gaat echt alle uitersten (tot 110 en evengoed naar 170W).
Als ik kijk naar de 10s en zeker de 30s valt het nog wel mee om te compenseren, maar de workout op m'n Garmin toont in het scherm de 3s.
Heeft iemand tips hoe hiermee om te gaan? Hebben jullie dit ook?
Sinds een maand ben ik de trotse eigenaar van Favero Assioma's (linker).
Wat ik enorm moeilijk vind in het buiten fietsen met deze pedalen in combinatie met workout Join => het vermogen behouden wat Join voorstelt.
Stel: ik moet 140W halen....zou hopen om tussen de 130 en 150 te blijven rijden, maar vind dit dus enorm moeilijk. Het gaat echt alle uitersten (tot 110 en evengoed naar 170W).
Als ik kijk naar de 10s en zeker de 30s valt het nog wel mee om te compenseren, maar de workout op m'n Garmin toont in het scherm de 3s.
Heeft iemand tips hoe hiermee om te gaan? Hebben jullie dit ook?
Tip is een cadans te vinden. Dat lukt je makkelijker.
Vermogen aanhouden lukt mij ook niet.
3 seconden is wel heel kort. Ik zie 20 of 30 seconden en zelfs dat is nog lastig. Zeker met wat wind.
Probeer ook niet te snel te corrigeren want dan krijg je een jojo effect.
Vermogen aanhouden lukt mij ook niet.
3 seconden is wel heel kort. Ik zie 20 of 30 seconden en zelfs dat is nog lastig. Zeker met wat wind.
Probeer ook niet te snel te corrigeren want dan krijg je een jojo effect.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die 3s is echt heel storend in Join, ik ervaar hetzelfde. Zelf rij ik altijd met 10s, maar Joun dwingt je naar 3s.
Less is bore
-
- Forum-lid
Dat klopt geheel!
Mijn FTP is rond de 230. Wanneer ik dus richting tempo/omslag ga is het inderdaad handiger om streefcijfer te benaderen. In zone2 is het echt een hel:)