Ik hoop in ieder geval dat het een aanleiding is voor TJV om met iets meer fantasie te gaan koersen. Deze strategie werkt in een rondje van een week maar niet in een grote ronde. De Vuelta vorig was een gelukje met die val en die waaiers. Als UAE hetzelfde mocht doen in de waaieretappe van deze Tour, als wat TJV mocht in die Vuelta, was het niet eens spannend geworden vrees ik.
Tour 2020
Campagnolo Ultra Dork
ik begrijp niet waarom zo negatief nu over de koerswijze van jumbo visma, iedereen was toch tot gisteren al zeker van de tourzege van Roglic? Dat het nu even anders gelopen is had niermand voorzien of zelfs maar gedacht.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Even overlopen wat ik hier allemaal gelezen heb. Roglic en Dumoulin moesten agressiever gekoerst hebben ; klopt , maar konden zij dat wel.
Van Aert is veel te goed om te knechten en in de sprints laat men die jongen aan zijn lot over. Maar ook vandaag stond hij helemaal alleen en zat op ogv. de 12de plaats op zowat 500 meter van de streep. Werd nog een 2 à3 keer ingesloten (wegens gebrek aan durf)moest drie keer terugvechten om rond plaats tien aan zijn spurt te beginnen (telkens enkele plaatsen teruggenomen) maar zat nog te ver.Geen gele mannen in zijn buurt te bespeuren nochtans moesten ze zich niet meer bekommeren om Roglic.Het had meer overwinningen kunnen opleveren. Ik vind dat Wout stiefmoederlijk wordt behandelt en als het volgende seizoen weer zo zou ingedeeld is er maar één woord;wegwezen
PS; Bij Tom bonen zouden ze het niet op die manier moeten flikken (de jonge Tom)
Van Aert is veel te goed om te knechten en in de sprints laat men die jongen aan zijn lot over. Maar ook vandaag stond hij helemaal alleen en zat op ogv. de 12de plaats op zowat 500 meter van de streep. Werd nog een 2 à3 keer ingesloten (wegens gebrek aan durf)moest drie keer terugvechten om rond plaats tien aan zijn spurt te beginnen (telkens enkele plaatsen teruggenomen) maar zat nog te ver.Geen gele mannen in zijn buurt te bespeuren nochtans moesten ze zich niet meer bekommeren om Roglic.Het had meer overwinningen kunnen opleveren. Ik vind dat Wout stiefmoederlijk wordt behandelt en als het volgende seizoen weer zo zou ingedeeld is er maar één woord;wegwezen
PS; Bij Tom bonen zouden ze het niet op die manier moeten flikken (de jonge Tom)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik mag toch aannemen dat dat betoog sarcastisch bedoeld is?
Less is bore
Hij praat eerder vive le vélo na, maar het is daarom niet minder waar natuurlijk.
Ik begrijp echt niet wat nou het probleem is van al die Belgen met de rol van vAert. Die jongen is kopman in al zijn koersen (wint nota bene Milaan-San Remo en Strade Bianche) en in ruil daarvoor moet ie knechten in de Tour (oja, en krijgt daar ook nog en passant de gelegenheid om meerdere etappes te winnen) Dat is toch een prima deal? Gisteren zorgt één van de kopmannen zelfs nog dat ie een kans heeft om mee te sprinten (op de Champs-Elysées, waar hij 99 van de 100 keer toch verliest van de pure sprinters)
Nee, Wout krijgt alle kansen en een prima salaris, zou het in een andere ploeg waarschijnlijk lastiger hebben! (volgens mij is hij er zelf ook content mee btw)
Nee, Wout krijgt alle kansen en een prima salaris, zou het in een andere ploeg waarschijnlijk lastiger hebben! (volgens mij is hij er zelf ook content mee btw)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dit dusel_loco schreef: ↑21 sep 2020 07:45 Ik begrijp echt niet wat nou het probleem is van al die Belgen met de rol van vAert. Die jongen is kopman in al zijn koersen (wint nota bene Milaan-San Remo en Strade Bianche) en in ruil daarvoor moet ie knechten in de Tour (oja, en krijgt daar ook nog en passant de gelegenheid om meerdere etappes te winnen) Dat is toch een prima deal? Gisteren zorgt één van de kopmannen zelfs nog dat ie een kans heeft om mee te sprinten (op de Champs-Elysées, waar hij 99 van de 100 keer toch verliest van de pure sprinters)
En misschien rijdt hij wel zo goed doordat de trainingsmethodes van Jumbo goed aanslaan.
Ik zie totaal niet in waarom hij daar weg zou gaan. Grote kans dat hij er een mindere ploeg voor terug krijgt.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Kiekeboe en ottorongo:
Wat een onzin over Wout v Aert, maar misschien weet Nick Nuyens waar Wout wel de kopman van een ploeg kan zijn!
Hij krijgt voldoende vrijheid van de ploeg en geeft zelf aan dik tevreden te zijn met Jumbo Visma, alleen de belgische pers met Wuyts weer voorop, meent dat Wout beter verdient....
Wat een onzin over Wout v Aert, maar misschien weet Nick Nuyens waar Wout wel de kopman van een ploeg kan zijn!
Hij krijgt voldoende vrijheid van de ploeg en geeft zelf aan dik tevreden te zijn met Jumbo Visma, alleen de belgische pers met Wuyts weer voorop, meent dat Wout beter verdient....
- daniel1975
- Forum-lid HC
Iemand die wuyts nog serieus neemt dan?
Less is bore
Vorig jaar de hele Tour moeten horen dat De Plus ook weg moest en voor eigen kansen zou moeten rijden.
Dat terwijl hij in de Giro al gauw naar huis was gereden. Dit jaar nog geen moment (?) fit geweest. Natuurlijk kan het zijn dat hij de vorm van de Tour 2019 terug vindt. Eén goede wedstrijd maakt hem echter nog geen topper.
De ruimte om te ontwikkelen had hij waarschijnlijk gekregen bij TJV. Straks bij INEOS is het afwachten of er doorontwikkeling en eigen kansen komen.
Wout van Aert deed deze Tour meer dan wat oorspronkelijk van hem werd gevraagd. Hij had zich ook kunnen sparen/verstoppen.
Dat terwijl hij in de Giro al gauw naar huis was gereden. Dit jaar nog geen moment (?) fit geweest. Natuurlijk kan het zijn dat hij de vorm van de Tour 2019 terug vindt. Eén goede wedstrijd maakt hem echter nog geen topper.
De ruimte om te ontwikkelen had hij waarschijnlijk gekregen bij TJV. Straks bij INEOS is het afwachten of er doorontwikkeling en eigen kansen komen.
Wout van Aert deed deze Tour meer dan wat oorspronkelijk van hem werd gevraagd. Hij had zich ook kunnen sparen/verstoppen.