lugosi schreef: ↑27 dec 2024 17:20De ene cross is zwaar met blubber in een weiland, de andere cross is technisch met hoogte verschillen en alles er tussenin.
Maar de organisatie in Loenhout is absoluut goed, beter dan menig kermiscross. Van het jaar kon ik niet, maar ik ben er vaak gaan kijken.
Veldrijden 2024 - 2025
- CampaYolo
- Forum-lid
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Ik zie dat zelden of nooit gebeuren in het veldrijden, terwijl ze al meer dan 5 jaar op elektronisch schakelen zijn overgestapt.
Helaas niets live gezien maar toch dwaas dat er alweer een toeschouwer impact heeft op het wedstrijdverloop. Zijn die dan ZO stekeblind dat ze alleen hun coureur zien en niet opmerken dat er nog naast rijden?
Uno-X Mobility or bust!
Het was weer een mooie voorstelling, 11 op 11 zal wel een doel worden zo langzamerhand voor vdPoel. Wat betreft de startopstelling: vAert heeft toch zijn sporen in het veld voldoende verdiend om dit te mogen vragen, zeker als er geen klassementscross verreden wordt en een groot aantal toppers verstek laten gaan. Niet meer dan logisch.
Het grappige is dat WvA eigenlijk slecht wegkwam de eerste meters, hij zat meteen achter de 1e rijd. Maar voor de eerste bocht was dat hersteld. Die jongen is het accelereren niet verleerd.el_loco schreef: ↑27 dec 2024 19:38 Het was weer een mooie voorstelling, 11 op 11 zal wel een doel worden zo langzamerhand voor vdPoel. Wat betreft de startopstelling: vAert heeft toch zijn sporen in het veld voldoende verdiend om dit te mogen vragen, zeker als er geen klassementscross verreden wordt en een groot aantal toppers verstek laten gaan. Niet meer dan logisch.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat sprintje naar de bocht was wel grappig ja. Helaas nog niet het totaalpakket wat VDP wel vanaf minuut 1 had dit seizoen.
Less is bore
-
- Forum-lid
Nys reed op de ideale lijn in een bocht waar hij Wout inhaalde waardoor Wout iets uit moest wijken en ongeveer tegen de afzetdoeken aankwam.
Daar stonden de bezoekers 5 rijen dik de mannen aan te vuren en wrschlk hing er eentje iets over de afzetting, door het foutje van Wout icm de toeschouwer was dit het verdict.
Camera kon dit net niet registreren en moeten we afgaan op het commentaar van Wout.
Nys kwam zich na de race "verontschuldigen" bij Wout omdat hij dacht dat ie Wout gehinderd had, Wout zei dat Thibau daar geen schuld aan had.
Mooie reactie van beiden!
Op de beelden zie je effectief dat die man m'n z'n vuist aan het 'zwaaien' is, een stuk voorbij de afsluiting. IK snap het ook niet waar hij naar keek. Matthieu was al even gepasseerd en het trio zat net in die bocht, maar hij keek al naar iets anders. Het raakt er maar niet uit de koers/cross.
Achteraf zal het slechts een voetnoot zijn, maar Wout maakte zeker kans op podium.
Wel een mooie cross gezien achter Vdp.
Achteraf zal het slechts een voetnoot zijn, maar Wout maakte zeker kans op podium.
Wel een mooie cross gezien achter Vdp.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hij hing over de hekken op een plek waar iedereen de binnenbocht nam. Niet heel erg verwijtbaar vind ik in dit geval.
Less is bore
Hoewel ik ook denk dat als die man zijn arm er niet had, WvA ook in de afzetting was gekomen en daardoor waarschijnlijk ook gevallen zou zijn.
Door de (goede) actie van Nys had hij geen andere keus om de bocht zo wijd te nemen.
Door de (goede) actie van Nys had hij geen andere keus om de bocht zo wijd te nemen.