Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5819
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 05 feb 2016 22:36

ik heb er toch een probleem mee moesten ze de gehele ploeg schorsen. Stel je voor dat het Lotto NL Jumbo zou betrefen, 2 of 3 (onbeduidende) renners worden op een jaar tijd betrapt en Kruiswijk, Kelderman en Gesink worden eveneens voor 1 of 2 jaar geschorst. Wie van de forumleden vindt dat eerlijk of terecht?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
AmstelGoldRaas
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 nov 2015 21:15

Gebruikersavatar AmstelGoldRaas 05 feb 2016 22:48

Ik vind Caruso en Paolini geen onbeduidende renners.

Van mij mogen ze Katusha schorsen (ook als het TLJ was geweest), maar dat zal wel weer niet gebeuren.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 05 feb 2016 23:21

Je kan de ploeg natuurlijk niet verantwoordelijk houden voor de cocaïneverslaving van Paolini. Dat heeft weinig te maken met bewust de regels overtreden op ploegniveau. Maar tegelijkertijd is het ook een ploeg met een hele slechte trackrecord als het om doping gaat en met een hele fout ploegleider in de persoon van Ekimov. Als ze dus vanwege die slechte trackrecord Paolini wel meenemen, dan kan ik daar wel vrede mee hebben. Want als jij als schone toprenner in die ploeg daardoor ook benadeeld wordt, dan had je misschien in eerste instantie al een andere keuze moeten maken en voor een ander team moeten gaan fietsen. Als je als renner voor deze ploeg kiest, met deze slechte geur eromheen, dan moet je achteraf niet zeuren als je een maand aan de kant gezet wordt met dat team.

Wat de ingangsdatum van 1 januari voor dit product betreft. Het is natuurlijk geen onschuldig supplement, het is een hartmedicijn, dat oneigenlijk gebruikt wordt om sportprestaties te verbeteren. Dat het even duurt voordat zo'n middel op de radar komt en nog wat langer voor het werkelijk verboden is, maakt niet dat het een normaal product is om te gebruiken. Vorig jaar was het ook een methode om oneigenlijk voordeel te krijgen, gewoon aanpakken dus.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5819
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 05 feb 2016 23:40

"ik ben ook geen fan van die Russische ploegen maar Ekimov een "foute ploegleider"noemen is perceptie, 80% van de ploegen hebben nog altijd "foute" personen in dienst. Als je Vinokourov in aanmerking neemt mag je astana direct opdoeken bvb.
Of ze mogen hun beroep uitoefenen en dan ga je van hun integriteit uit tot zolang je geen bewijs van vals spelen tegen hen vindt of je verbiedt hen op voorhand van nog hun beroep uit te oefenen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1274
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 06 feb 2016 12:01

fiedoo schreef:ik heb er toch een probleem mee moesten ze de gehele ploeg schorsen. Stel je voor dat het Lotto NL Jumbo zou betreffen, 2 of 3 (onbeduidende) renners worden op een jaar tijd betrapt en Kruiswijk, Kelderman en Gesink worden eveneens voor 1 of 2 jaar geschorst. Wie van de forumleden vindt dat eerlijk of terecht?
Eerlijk? Nee, niet voor renners in die ploeg die er echt niets mee te maken hebben.
Terecht? Dat dan weer wel. Wielrennen is een ploegengebeuren met individuen. We hebben genoeg gehoord over foute dokters, ploegleiders, trainers en ook renners. Het is aan de ploegen om de begeleiding goed neer te zetten en zelf te zorgen voor zuivere sport. Het onderzoek naar de systemen binnen Astana heeft laten zien dat die ploeg meer moest doen aan interne processen. Dat zal echt niet alleen voor Astana opgaan.
Mij staan de boeken en docu's nog bij van renners die in hun uppie lang weggingen om te trainen zonder begeleiding (ja mss wat data uploaden, maar meer ook niet). Het waren steeds verhalen over renners die groots gepakt en bedrogen hebben.
Hoe kan een renner in een grote ploeg als Katusha zo lang aan cocaine verslaafd zijn, zonder dat dat vanuit de ploeg wordt gezien? Dat mag bij professionele sport echt niet voorkomen. Dat moeten de ploegen echt beter willen doen. Als een ploeg die zaken niet op orde heeft vind ik een schorsing van een hele ploeg terecht. Ook (of misschien wel juist) als het een ploeg is met een sympathiek imago of een Nederlandse ploeg.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 07 feb 2016 19:44

is schreef:Techniek staat niet stil :shock: :shock: http://www.gazzetta.it/Ciclismo/01-02-2 ... resh_ce-cp

Kunnen dus beter de velgen checken ipv de frames...
De mechanieker bij Math heeft in ieder geval nog niet helemaal begrepen hoe die achterwielen werken... :lol:
http://nos.nl/video/2084562-geheime-mag ... oping.html
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6091
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 07 feb 2016 20:15

die mechanieker zei wel meer domme dingen. Zoals een renner die 500 Watt nodig had om en 40 kmh per uur te rijden en met 50 Watt extra dan 44 kmh zou kunnen rijden. Die mag duidelijk eens terug naar de natuurkunde les
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 07 feb 2016 20:31

Die was ook wel pijnlijk ja.
Op zich helemaal niet erg dat je minder verstand van klassieke mechanica hebt dan van fietsen sleutelen, maar zeg dan gewoon niks.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 feb 2016 20:38

Maar ja sommige mensen weten niet dat ze dom zijn ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

wezenloze
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 06 jun 2010 22:19
Locatie: Midden-NL

wezenloze 07 feb 2016 20:47

scepticus schreef:
is schreef:Techniek staat niet stil :shock: :shock: http://www.gazzetta.it/Ciclismo/01-02-2 ... resh_ce-cp

Kunnen dus beter de velgen checken ipv de frames...
De mechanieker bij Math heeft in ieder geval nog niet helemaal begrepen hoe die achterwielen werken... :lol:
http://nos.nl/video/2084562-geheime-mag ... oping.html
Dat die man van Salden het niet snapte was duidelijk maar hoe werken die wielen dan wel?
Gaat er energie in, is er een batterij o.i.d.? Of is het meer een soort vliegwiel?
Is er iemand die het snapt en het kan uitleggen?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 07 feb 2016 20:52

Misschien iets waarbij het achterwiel in feite in z'n geheel een electromotor is, met magneetjes in de velg en spoelen in de chainstays?
Ondanks duizenden jaren proberen is de perpetuum mobile nog steeds niet uitgevonden, dus in een systeem waar je serieus harder van gaat fietsen MOETEN ergens batterijen zitten ;)

Een klein beetje massa verder of minder ver van de naaf af bewegen (dat is wat hij denkt dat dat systeem is) gaat je niet sneller maken.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

wezenloze
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 06 jun 2010 22:19
Locatie: Midden-NL

wezenloze 07 feb 2016 22:40

Aha, ja, duidelijk. En dat is duidelijk meer dan alleen een achterwiel natuurlijk.

Plaats reactie