Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

janoux
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 jan 2012 20:02

janoux 21 dec 2015 20:30

Het kan ook anders: Afgelopen woensdag 16/12 een Ultimate CF SL 7.0 in maat XL besteld en (zonder bevestiging) vandaag UPS op de stoep! waarvan akte!

appie
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2004 03:05
Locatie: Amsterdam

appie 21 dec 2015 21:22

Blijkt maar weer dat het nog steeds een puinhoop is bij canyon.

Snoepdogg
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 nov 2014 22:49

Snoepdogg 21 dec 2015 21:43

appie schreef:Blijkt maar weer dat het nog steeds een puinhoop is bij canyon.
Heb de indruk dat het aan het beteren is. Denk ook dat ze door hebben dat ze de leveringstermijn nu lang genoeg nemen. Zo kan het voor de klanten er alleen maar beter beginnen uitzien als de datum naar voor geschoven wordt..

Heb ondertussen ook de grand canyon cf sl ontvangen vandaag (ups vrijdag al eens geweest). Ze sturen nog steeds geen UPS tracking nummertjes door dus komt uit het niks aan :twisted:

Als je aanpassingen had doorgegeven zullen die nog steeds niet uitgevoerd zijn van de fabriek af. Dus nog wel steeds contact opnemen met het service center. Die maken dan de bestelling voor de onderdelen (stuur en zadelpen in mijn geval). Vanaf dat daar binnen is laten ze je iets weten, en kan je alles klaar zetten in de bikeguard. Ondertussen kan je wel gewoon de fiets met de foute afmontage gebruiken.

Gebruikersavatar
StevieSeagal
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 17 apr 2013 12:59

Gebruikersavatar StevieSeagal 22 dec 2015 07:34

Snoepdogg schreef:
appie schreef:Blijkt maar weer dat het nog steeds een puinhoop is bij canyon.
Heb de indruk dat het aan het beteren is. Denk ook dat ze door hebben dat ze de leveringstermijn nu lang genoeg nemen. Zo kan het voor de klanten er alleen maar beter beginnen uitzien als de datum naar voor geschoven wordt..

Heb ondertussen ook de grand canyon cf sl ontvangen vandaag (ups vrijdag al eens geweest). Ze sturen nog steeds geen UPS tracking nummertjes door dus komt uit het niks aan :twisted:

Als je aanpassingen had doorgegeven zullen die nog steeds niet uitgevoerd zijn van de fabriek af. Dus nog wel steeds contact opnemen met het service center. Die maken dan de bestelling voor de onderdelen (stuur en zadelpen in mijn geval). Vanaf dat daar binnen is laten ze je iets weten, en kan je alles klaar zetten in de bikeguard. Ondertussen kan je wel gewoon de fiets met de foute afmontage gebruiken.
Moet je deze wijzigingen dan doorgeven tijdens de bestelling of kan dit ook nog binnen de 30 dagen zichttermijn?
Afbeelding

Resch2
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56

Resch2 22 dec 2015 08:23

Ik zou ze wel al aangeven op het bestelformulier, dan heb je dat in ieder geval zwart op wit. Zal daarna wel niet zo'n probleem zijn, maar dan heb je kans dat je verzendkosten moet betalen. Had ik bv met het kapje op het bovenste balhoofdlager (zeg maar wat tussen frame en spacers/stuurpen zit). Ik wilde een zo'n vlak mogelijke om zo diep mogelijk te kunnen zitten, werd niet af fabriek geleverd en wordt zonder verzendkosten nagestuurd

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 22 dec 2015 10:27

StevieSeagal schreef:
Snoepdogg schreef:
appie schreef:Blijkt maar weer dat het nog steeds een puinhoop is bij canyon.
Heb de indruk dat het aan het beteren is. Denk ook dat ze door hebben dat ze de leveringstermijn nu lang genoeg nemen. Zo kan het voor de klanten er alleen maar beter beginnen uitzien als de datum naar voor geschoven wordt..

Heb ondertussen ook de grand canyon cf sl ontvangen vandaag (ups vrijdag al eens geweest). Ze sturen nog steeds geen UPS tracking nummertjes door dus komt uit het niks aan :twisted:

Als je aanpassingen had doorgegeven zullen die nog steeds niet uitgevoerd zijn van de fabriek af. Dus nog wel steeds contact opnemen met het service center. Die maken dan de bestelling voor de onderdelen (stuur en zadelpen in mijn geval). Vanaf dat daar binnen is laten ze je iets weten, en kan je alles klaar zetten in de bikeguard. Ondertussen kan je wel gewoon de fiets met de foute afmontage gebruiken.
Moet je deze wijzigingen dan doorgeven tijdens de bestelling of kan dit ook nog binnen de 30 dagen zichttermijn?
Ik zou zo weinig mogelijk wijzigingen op voorhand doorgeven. Momenteel zorgt dit alleen voor extra problemen.
Voor zover ik weet, kunnen ze momenteel zelfs geen wijzigingen ingeven in hun systeem.

vanzella
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 24 jul 2007 15:49

vanzella 22 dec 2015 13:23

Tot nu toe geloofde ik niet zo in de "problemen" gezien mijn eigen zeer goede ervaringen.. Nu heb ik helaas moeten vaststellen dat communicatie en customer service van Canyon nog wat uitdagingen hebben.

Eerst krijg ik verzendnotificaties na het leveren van wat spulletjes die ik in de christmas sale gekocht had. Niet erg, maar als dat bij mijn CS afdeling zou gebeuren zou ik er toch werk van maken. Staat slordig.

Vervolgens heb ik een mooie ultimate CF SL 9.0 uit de outlet gevist en besteld. Ik krijg wel een bestelbevestiginging, maar geen orderbevestiging, stuur een reminder, nog een en bij de derde poging krijg ik een net mailtje terug dat iemand anders hem al gekocht heeft en dat ik op de site kan zoeken naar een alternatief. Bij alledrie de contactpogingen (gedurende kantooruren) was de chat ook offline.

Jammer, aan de ene kant wil ik ze niet belonen voor de matige communicatie en het gebrek aan een aangeboden alternatief door "blind" de 2016 versie te bestellen, aan de andere kant heb ik nog niet echt een goed alternatief gevonden elders.

Felt is moeilijk vindbaar, Cervelo vind ik een beetje duur, Rose weet ik niet of ik dat iets vind, misschien eens bij Stevens of Isaac kijken wat daar de meetwaarden en opbouw zijn voor een Carbon Ultegra fiets..

Zo even lekker lopen zeiken en nu kan ik op zoek naar mijn fiets voor 2016! Het zoeken en de voorpret zijn de helft van de fun :)

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 22 dec 2015 13:40

In alle euforie een fiets bestellen, die bevestigd krijgen en dan horen dat hij toch niet voor jou is.
Dat is echt heel erg. Kun je geen korting krijgen op een 2016 model? Want dit is toch wel een grote fout aan hun kant...

(Off-topic: ik heb getwijfeld tussen Canyon en Isaac Element, maar voor die Isaac zit je toch direct 1000 euro duurder in vergelijking met Canyon...)

vanzella
Forum-lid
Berichten: 153
Lid geworden op: 24 jul 2007 15:49

vanzella 22 dec 2015 14:34

haha jensss jij hebt goede ideeen. Ik ben vrij zeker dat Canyon een disclaimer heeft dat een bestelbevestiging niet bindend is zolang er geen orderbevestiging is.. Ik vind het vooral stom dat er meer dan een week overheen gaat en drie reminders.

Maar 200 euro korting op het 2016 model en ik praat nergens meer over ;) Zal ik hier en op alle andere sociale media waarop ik actief ben een lofrede ophangen over de klachtafhandelingskwaliteiten van Canyon...

off topic, jammer ik vind ze wel mooi de Isaacs..

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 22 dec 2015 16:13

@jensss: Bij canyon is een bestelling al jaren pas definitief als je de orderbevestiging krijgt. De voorraad online is niet real-time.

Dit staat gewoon vermeld zoals vanzella aangeeft. Dus korting op een andere fiets lijkt me onrealistisch.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 22 dec 2015 16:38

RuudRuud schreef:@jensss: Bij canyon is een bestelling al jaren pas definitief als je de orderbevestiging krijgt. De voorraad online is niet real-time.

Dit staat gewoon vermeld zoals vanzella aangeeft. Dus korting op een andere fiets lijkt me onrealistisch.
Dat ze het vermelden vermijd natuurlijk niet dat mensen hier gefrustreerd door geraken. Als je bij Zalando het laatste paar schoenen aanklikt en in je winkelwagen stopt wordt dit voor jou gereserveerd voor een half uur, tijd genoeg om te betalen. Dat gaat dan over 50 euro terwijl het hier gaat over een aankoop van een paar 1000 euro waar je toch ook wel even over nagedacht hebt. Voor een winkel die enkel via het internet verkoopt vind ik dat toch maar een belachelijke manier van werken.
Hoe moeilijk kan het zijn dat een fiets gereserveerd wordt tijdens het betalingsproces?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 22 dec 2015 16:48

RuudRuud schreef:@jensss: Bij canyon is een bestelling al jaren pas definitief als je de orderbevestiging krijgt. De voorraad online is niet real-time.

Dit staat gewoon vermeld zoals vanzella aangeeft. Dus korting op een andere fiets lijkt me onrealistisch.
Een beetje fatsoenlijk bedrijf biedt toch wel iets van compensatie aan. Tenminste, als ze graag haar klanten wil behouden. Nu gaat jensss wellicht ergens anders shoppen, terwijl ze met een kleine geste hem gewoon als klant kunnen binden.

(Het lijkt het erop dat Canyon inmiddels zo veel verkoopt dat ze niet zo heel veel rekening met de klant meer hoeven te houden. Ik kan me alleen niet voorstellen dat al dit gepruts van Canyon niet merkbaar zal zijn in hun omzetcijfers)

Verder eens met bovenstaande post: voor een bedrijf dat enkel via internet verkoopt verwacht je toch dat ze de online verkoop goed voor elkaar hebben...?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie