Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 08 feb 2016 09:09


Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 08 feb 2016 09:30

HAHAHAHA het filmpje met de mechanieker van Salden. Ik ben de dag weer met een lach begonnen. Zoveel onzin in 2 minuten, dat moet wel een persiflage zijn :lol:
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Mr. R
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:08
Locatie: In the mountains

Mr. R 09 feb 2016 19:27

http://www.nu.nl/wielrennen/4211952/uci ... ganov.html

De internationale wielrenunie UCI gaat wielerploeg Katoesja niet schorsen na de positieve dopingtest van Eduard Vorganov.

De 33-jarige Rus testte vorige week positief op het gebruik van Meldonium. Het middel, dat zorgt voor een toename van het uithoudingsvermogen en het herstel bevordert na inspanning, staat nog maar op de dopinglijst sinds 1 januari 2016.

Het was voor Katoesja het tweede dopinggeval in twaalf maanden tijd. Tijdens de voorbije Tour de France werd Luca Paolini betrapt op cocaïne.

De UCI oordeelde dat het niet de bedoeling was van Paolini om zijn prestaties te bevorderen, waardoor een collectieve schorsing van het team uitblijft.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 09 feb 2016 20:32

Mr. R schreef: De UCI oordeelde dat het niet de bedoeling was van Paolini om zijn prestaties te bevorderen, waardoor een collectieve schorsing van het team uitblijft.
Ah, nieuwe sluiproute UCI.

In de WADA lijst van doping staat cocaïne en niet met een kanttekening dat als je puur voor plezier gebruikt het plots geen doping meer is :shock:

Echt niet te geloven hoe de UCI hun eigen fundamenten hier onderuit haalt.

Ja, cocaïne staat ook op de verboden lijst van de UCI.

Kortom. Wat we al wisten wordt hier bevestigd: De UCI doet geen zak aan het bestrijden van doping. Sporadisch wat renners positief testen en een schorsing opleggen maar als het echt gaat om hele ploegen te bannen dan geeft men net zoals bij Astana niet thuis.

Stelletje slappe UCI zakken.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
AmstelGoldRaas
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 nov 2015 21:15

Gebruikersavatar AmstelGoldRaas 09 feb 2016 20:34

Inderdaad. Lachwekkend. Het interesseert ze geen flikker.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 09 feb 2016 20:50

Mr. R schreef: De UCI oordeelde dat het niet de bedoeling was van Paolini om zijn prestaties te bevorderen, waardoor een collectieve schorsing van het team uitblijft.
Terecht toch? Recreatief danwel problematisch drugsgebruik heeft niks met doping te maken, is eerder alleen maar slecht voor je prestaties. Ik zou het absurd vinden om voor een witte neus net zo zwaar te straffen als voor epo.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6091
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 09 feb 2016 20:57

Terecht??

Als is op de dopinglijst staat, dan staat het er op. Punt uit. Dan moet je achteraf niet gaan lopen zoeken naar een excuus-uitweg. De UCI zet zich zo weer eens te kakken.
Live fast; die young. mijn blog

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 09 feb 2016 21:02

wezenloze schreef:
scepticus schreef:
is schreef:Techniek staat niet stil :shock: :shock: http://www.gazzetta.it/Ciclismo/01-02-2 ... resh_ce-cp

Kunnen dus beter de velgen checken ipv de frames...
De mechanieker bij Math heeft in ieder geval nog niet helemaal begrepen hoe die achterwielen werken... :lol:
http://nos.nl/video/2084562-geheime-mag ... oping.html
Dat die man van Salden het niet snapte was duidelijk maar hoe werken die wielen dan wel?
Gaat er energie in, is er een batterij o.i.d.? Of is het meer een soort vliegwiel?
Is er iemand die het snapt en het kan uitleggen?
Dat is heel simpel: stel je rijdt 20km/u waarbij er per wielomwenteling één magneetje langs de speed sensor van de fietscomputer komt. Dan druk je op de knop en komt er een tweede magneetje bij en rij je al 2 keer zo hard. Kun je je voorstellen wat er gebeurd als het wiel vol magneetjes zit.
Afbeelding

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 09 feb 2016 21:03

rob74 schreef: Als is op de dopinglijst staat, dan staat het er op. Punt uit.
De dopinglijst is gewoon een heel arbitrair en met name historisch en politiek bepaald lijstje.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 09 feb 2016 21:05

ericpeters schreef:stel je rijdt 20km/u waarbij er per wielomwenteling één magneetje langs de speed sensor van de fietscomputer komt. Dan druk je op de knop en komt er een tweede magneetje bij en rij je al 2 keer zo hard.
Toen ik een jaar of 10 was en mijn eerste fietscomputertje had gekregen heb ik me ook wel eens schuldig gemaakt aan deze vorm van doping :oops:
Niet zo high tech natuurlijk, maar gewoon door een 2e magneetje te monteren :lol:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 09 feb 2016 21:10

Ik kan hier wel mee leven. De geest achter deze regel is dat je ploegen aan kan spreken op het gebruik van prestatieverhogende middelen, omdat het gebruik door de ploegen niet bestreden werd, als het al niet gestimuleerd werd. En cocaïne mag dan wel op de dopinglijst staan, in dit geval gaat het om de verslaving van een individu, waar de ploeg geen enkel voordeel van heeft. En volgens de regeltjes kunnen ze geschorst worden, maar dat heeft dan niks met de geest van de regel te maken.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 09 feb 2016 21:25

scepticus schreef:
Mr. R schreef: De UCI oordeelde dat het niet de bedoeling was van Paolini om zijn prestaties te bevorderen, waardoor een collectieve schorsing van het team uitblijft.
Terecht toch? Recreatief danwel problematisch drugsgebruik heeft niks met doping te maken, is eerder alleen maar slecht voor je prestaties. Ik zou het absurd vinden om voor een witte neus net zo zwaar te straffen als voor epo.
Zo ken ik nog wel een paar Scepticus. Je mag niet door rood rijden tenzij je zeker weet dat het rustig is en niemand dood zult rijden.

Paolini was niet net zoals Boonen destijds 'out of competition' en dus is er geen enkel excuus.
Wat je ook van die dopinglijst mag vinden boeit niet.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie