Gave fiets RobiOne, welke wielen zitten eronder?RobiOne schreef:Kempen01 schreef:Ik ben 1.83 en heb een bbl van 87 cm zo uit mijn hoofd. Ik heb een L en een stuurpen gemonteerd van 120 mm.Criterion schreef:
Mooi ding man! De mijne is onderweg, kun je eens laten weten hoe de maat je bevalt nadat je wat km hebt gereden? Ik ben met 1m83 en bbl 86 cm namelijk voor een L gegaan en hoor graag of de M je bevalt! Ik twijfel nog steeds een beetje namelijk..
Ik zit er goed op een heb mijn zadel niet heel laag staan.
Vandaag mijn eerste kilometers in de benen met de nieuwe fiets. Schitterende fiets: schakelt soepel, rijdt heel comfortabel, is snel, stuurt heel goed en is heel responsief, licht en geruisloos (past goed bij het kleur ).
Een plezier om over de West-Vlaamse wegen te rijden: vliegt over kasseien en de macadamfietspaden merk je nauwelijks.
2 keer gestopt om zadel wat bij te stellen. Voor de rest zit ik goed, maar ik moet wel nog een langere stuurpen, sowieso een 120mm ipv de 100mm die er nu op zit. Het stuur moet ik ook nog wat afstellen.
Ik ben gegaan voor het kleiner frame, omdat ik ervan overtuigd was dat ik dan beter kon afstellen voor mijn gewenste geometrie. Ook omdat het kleinere frame misschien steviger is. Maar heb ook lang getwijfeld omdat ik net tussen M en L val.
Op termijn komen hier waarschijnlijk nog wel de nieuwe Vittoria Open Corsa-banden onder.