Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Pedaleur_de_Charme
Forum-lid

Gebruikersavatar Pedaleur_de_Charme 25 dec 2015 18:37

RobiOne schreef:
Kempen01 schreef:
Criterion schreef:
Mooi ding man! De mijne is onderweg, kun je eens laten weten hoe de maat je bevalt nadat je wat km hebt gereden? Ik ben met 1m83 en bbl 86 cm namelijk voor een L gegaan en hoor graag of de M je bevalt! Ik twijfel nog steeds een beetje namelijk..
Ik ben 1.83 en heb een bbl van 87 cm zo uit mijn hoofd. Ik heb een L en een stuurpen gemonteerd van 120 mm.
Ik zit er goed op een heb mijn zadel niet heel laag staan.
Gave fiets RobiOne, welke wielen zitten eronder?

Vandaag mijn eerste kilometers in de benen met de nieuwe fiets. Schitterende fiets: schakelt soepel, rijdt heel comfortabel, is snel, stuurt heel goed en is heel responsief, licht en geruisloos (past goed bij het kleur :) ).

Een plezier om over de West-Vlaamse wegen te rijden: vliegt over kasseien en de macadamfietspaden merk je nauwelijks.

2 keer gestopt om zadel wat bij te stellen. Voor de rest zit ik goed, maar ik moet wel nog een langere stuurpen, sowieso een 120mm ipv de 100mm die er nu op zit. Het stuur moet ik ook nog wat afstellen.

Ik ben gegaan voor het kleiner frame, omdat ik ervan overtuigd was dat ik dan beter kon afstellen voor mijn gewenste geometrie. Ook omdat het kleinere frame misschien steviger is. Maar heb ook lang getwijfeld omdat ik net tussen M en L val.

Op termijn komen hier waarschijnlijk nog wel de nieuwe Vittoria Open Corsa-banden onder.

Afbeelding

RobiOne
Forum-lid

Gebruikersavatar RobiOne 25 dec 2015 21:40

Pedaleur_de_Charme schreef:
RobiOne schreef:
Kempen01 schreef: Ik ben 1.83 en heb een bbl van 87 cm zo uit mijn hoofd. Ik heb een L en een stuurpen gemonteerd van 120 mm.
Ik zit er goed op een heb mijn zadel niet heel laag staan.

Vandaag mijn eerste kilometers in de benen met de nieuwe fiets. Schitterende fiets: schakelt soepel, rijdt heel comfortabel, is snel, stuurt heel goed en is heel responsief, licht en geruisloos (past goed bij het kleur :) ).

Een plezier om over de West-Vlaamse wegen te rijden: vliegt over kasseien en de macadamfietspaden merk je nauwelijks.

2 keer gestopt om zadel wat bij te stellen. Voor de rest zit ik goed, maar ik moet wel nog een langere stuurpen, sowieso een 120mm ipv de 100mm die er nu op zit. Het stuur moet ik ook nog wat afstellen.

Ik ben gegaan voor het kleiner frame, omdat ik ervan overtuigd was dat ik dan beter kon afstellen voor mijn gewenste geometrie. Ook omdat het kleinere frame misschien steviger is. Maar heb ook lang getwijfeld omdat ik net tussen M en L val.

Op termijn komen hier waarschijnlijk nog wel de nieuwe Vittoria Open Corsa-banden onder.

Afbeelding
Dank je! De wielen zijn 38 mm carbon Chineesjes. :)

Vince!
Forum-lid

Vince! 27 dec 2015 12:02

Afbeelding[/quote]

Hier ook een West-Vlaming die twijfelt over de framemaat bij en Endurace CF.
Blijkbaar is de beenlengte van doorslaggevend belang. Met deze waardes Lichaamslengte 1.77m Beenlengte 0.87-0.88m Gewicht 72kg Romplengte 0.57-0.60m Schouderbreedte 0.40m Armlengte 0.71m kom ik uit op L, verminder ik de beenlengte met 1cm kom ik uit op M.
Ik vermoed dat een L voor mij aan de (te) grote kant zal zijn en het zal houden bij een M.
Trouwens zeer weinig Canyon fietsen te zien hier in het noorden van West-Vlaanderen, dit jaar slechts 2 Canyon racers gespot.

mouse
Forum-lid

mouse 27 dec 2015 16:31

heb op 6/10/15 een MTB besteld. verzenddatum zou op het moment van bestelling enkel twee weken zijn! Na twee weken kreeg ik eindelijk een order confirmatie (na contact met support center). Dan komt dit:

22/10 - order confirmation, delivery week: 26/10 - 30/10
22/10 - order confirmation, delivery week: 30/11 - 4/12
30/10 - order confirmation, delivery week: 16/11 - 20/11
4/11 - brief van Roman Arnold, 4 to 6 weken eer "Canyon performs back at their normal level"...
23/11 - contacteren van canyon: fiets is klaar, maar ze kunnen het geld niet van mijn kaart halen.. Ik vraag om betalingswijze te veranderen zo dat ik kan overschrijven.
24/11 - payment method is aangepast
25/11 - moet Canyon weer zelf contacteren om me het rekeningnummer te laten weten zodat ik het geld kan overmaken.... Die dag schrijf ik het geld over.
27/11 - krijg een email: thank you for payment
1/12 - krijg email van service center: bike wordt nu een dezer dagen verzonden.
8/12 - Ik bel Canyon service center (fiets komt maar niet): Ze kunnen me geen antwoord geven, maar zullen de volgende dag contacteren.
Heb niets meer van ze gehoord.
9/12: order confirmation, delivery week: 30/11 - 4/12
10/12: order confirmation, delivery week: 22/2 - 26/2
10/12: ik contacteer Canyon's baas ( in antwoord op zijn "persoonlijke" email) met het voorgaande als inhoud.
11/12: Krijg de dag er na een antwoord dat ze het gaan uitzoeken...
15/12: verontschuldigingen, maar ze kunnen er niets aan veranderen: leveringsdatum is 26/2...

Toen heb ik gevraagd om het geld terug te storten en de bestelling te annuleren. Van twee weken naar 17 weken leveringstermijn is niet meer redelijk.

17/12: kreeg antwoord met de vraag naar mijn rekening nummer...

Ik wou dit toch even meegeven - het is niet al rozengeur en maneschijn bij Canyon. Deze manier van zaken doen heb ik nog nooit meegemaakt.

xytras
Forum-lid

xytras 27 dec 2015 19:44

Het spijt me Canyon, maar ook ik heb mijn bestelling geannuleerd. Wanneer de slx frames op de site kwamen heb ik onmiddellijk besteld. Dat was nog begin september denk ik. Leverdatum was toen februari, dat kon net nog omdat normaal gezien het slechtste weer al achter de rug is. Nu is de leverdatum eind april. Een achttal maanden om een frame te leveren vind ik er toch een klein beetje over...

appie
Forum-lid

appie 27 dec 2015 20:25

mouse schreef:heb op 6/10/15 een MTB besteld. verzenddatum zou op het moment van bestelling enkel twee weken zijn! Na twee weken kreeg ik eindelijk een order confirmatie (na contact met support center). Dan komt dit:

4/11 - brief van Roman Arnold, 4 to 6 weken eer "Canyon performs back at their normal level"...
23/11 - contacteren van canyon: fiets is klaar, maar ze kunnen het geld niet van mijn kaart halen.. Ik vraag om betalingswijze te veranderen zo dat ik kan overschrijven.
25/11 - moet Canyon weer zelf contacteren om me het rekeningnummer te laten weten zodat ik het geld kan overmaken.... Die dag schrijf ik het geld over.
8/12 - Ik bel Canyon service center (fiets komt maar niet): Ze kunnen me geen antwoord geven, maar zullen de volgende dag contacteren.
10/12: ik contacteer Canyon's baas ( in antwoord op zijn "persoonlijke" email) met het voorgaande als inhoud.
15/12: verontschuldigingen, maar ze kunnen er niets aan veranderen: leveringsdatum is 26/2...

Toen heb ik gevraagd om het geld terug te storten en de bestelling te annuleren. Van twee weken naar 17 weken leveringstermijn is niet meer redelijk.

Ik wou dit toch even meegeven - het is niet al rozengeur en maneschijn bij Canyon. Deze manier van zaken doen heb ik nog nooit meegemaakt.

Heb jij je geld al? Zit om dezelfde reden al bijna een maand op mijn geld te wachten. Het servicecenter in nederland bellen heeft geen zin. Die jongens kunnen niks en wijzen alleen maar de problemen van het erp systeem.
Heb nog een bestelling bij canyon lopen, maar alles en dan ook werkelijk alles gaat verkeerd in het bestelproces erg knap. Zit er aan te denken om mijn fiets te annuleren.

marcels
Forum-lid

marcels 28 dec 2015 00:10

Als bellen niet helpt dan vragen via twitter zou ik zeggen https://twitter.com/canyon_bikes

Daar moet een bedrijf als Canyon wel fatsoenlijk op reageren zou ik zo zeggen :twisted:

mouse
Forum-lid

mouse 28 dec 2015 08:40

appie schreef:
mouse schreef:heb op 6/10/15 een MTB besteld. verzenddatum zou op het moment van bestelling enkel twee weken zijn! Na twee weken kreeg ik eindelijk een order confirmatie (na contact met support center). Dan komt dit:

Heb jij je geld al? Zit om dezelfde reden al bijna een maand op mijn geld te wachten. Het servicecenter in nederland bellen heeft geen zin. Die jongens kunnen niks en wijzen alleen maar de problemen van het erp systeem.
Heb nog een bestelling bij canyon lopen, maar alles en dan ook werkelijk alles gaat verkeerd in het bestelproces erg knap. Zit er aan te denken om mijn fiets te annuleren.

ja, het geld is terug overgemaakt.

ik heb op het einde gemaild naar de grote baas van Canyon zelf. Zijn secretaris heeft geantwoord en de zaak afgehandeld...

vanzella
Forum-lid

vanzella 30 dec 2015 13:37

pff inderdaad dat is niet echt professioneel. Vroeger had Canyon een goede fiets en een goede service... De fiets is hopelijk nog steeds in orde.

Ik denk dat ze de snelheid waarmee ze gegroeid zijn als organisatie niet aan kunnen op dit moment. Teveel tegelijk, teveel onervaren personeel en dan SAP implementeren is een grote uitdaging...

SAP is weliswaar niet super simpel in te richten, maar een bedrijf als Canyon is ook niet zo ingewikkeld dat de problemen met SAP erg lang hoeven duren lijkt mij.

Dat gezegd hebbende, heb ik nog steeds geen orderbevestiging voor mijn Ultimate CF SL 9.0 die ik voor de tweede keer uit de outlet heb geprobeerd te vissen....

Mocht de bestelde fiets er echt zijn, rijd ik wel naar Koblenz met mijn credit card om te betalen... Scheelt waarschijnblijk veel onzekerheid ;)

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 30 dec 2015 13:58

Mijn CF SLX Di2 in actie!

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 30 dec 2015 18:22

Lekker tempo! Ik begrijp alleen die rare manier van plaatsen van die dualsensor nog steeds niet. Ik heb er een van Wahoo en heb het armpje van de snelheidssensor mooi strak langs de achtervork liggen, dus naar beneden. Veel mooier en minder kwetsbaar en werkt feilloos.

wdfl
Forum-lid

wdfl 30 dec 2015 18:44

alliance_0 schreef:Lekker tempo! Ik begrijp alleen die rare manier van plaatsen van die dualsensor nog steeds niet. Ik heb er een van Wahoo en heb het armpje van de snelheidssensor mooi strak langs de achtervork liggen, dus naar beneden. Veel mooier en minder kwetsbaar en werkt feilloos.

idem hier
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Plaats reactie