Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 08 mar 2016 17:19

Nee ik snap er inderdaad niks van. :) Ben te naïef en vriendelijk voor deze wereld. Gelukkig maar.
Ik vond het alweer zo oneerlijk, heb ik weer de enige aandoening waarvoor je geen enkel medicijngebruik kan faken.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39603
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 mar 2016 17:20

De bloedstalen van Astana en Katousha van 2015 zullen waarschijnlijk dan ook wel positief uitslaan op dit spul. Alleen was het toen nog niet verboden.

En ook wel benieuwd waar Brian Mariano op gepakt is.
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16423
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 mar 2016 17:29

monsieurpinot schreef:alleen van der Weijden heeft zich wel in een lastig parket gebracht: http://www.ad.nl/ad/nl/13689/Zwemmen/ar ... wijs.dhtml
Toch niet hoor, vooral het woordje "bewust" is volgens mij belangrijk :)
als ooit blijkt dat ik een bewust dopingzondaar ben, betaal ik een miljoen euro aan de dopingautoriteit.
''
I know myself like no one else
Nothing to defend

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 08 mar 2016 17:29

daniel1975 schreef:En ook wel benieuwd waar Brian Mariano op gepakt is.
https://www.youtube.com/watch?v=LH7ryefgl5s

Waar die volgens mij nog altijd een gevangenisstraf voor moet uitzitten :?
Hij krijgt in ieder geval denk ik nu niet de voordeel van de twijfel denk ik.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 08 mar 2016 17:34

thestudent schreef:Dat is natuurlijk allemaal heel leuk. Maar van der weijden heeft geen miljoen. Dus roepen kan hij wel.
Nou ja, als hij echt altijd clean is geweest (wat ik van MvdW ook best wil geloven om een of andere reden) snap ik ook wel dat hij boos is.

En ik snap ook dat het voor ex-sporters heel lastig is om daar uiting aan te geven. Je bent sowieso verdacht. Je kunt dan keihard roepen dat je niet gebruikt (hebt) maar dat riep L.A. ook.

Dus wat moet je nou zeggen als je echt clean bent? Ik snap dat er dan weleens wat knullige statements uit komen.

Je kunt wel zeggen dat 'ie makkelijk praten heeft omdat 'ie geen miljoen heeft, maar voor ons is het ook makkelijk praten want wij zijn geen Olympisch kampioen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27888
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 mar 2016 17:39

Andy Schleck heeft ooit ook wel eens gezworen op het het leven van nichtje dat broer Fränk clean was. Terwijl iedereen weet dat hij een Fuentes-klant was.

Neemt niet weg dat ik MvdW best geloof. Schippers zeker niet.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39603
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 mar 2016 18:01

Waarom Schippers absoluut niet?
Based on what?
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27888
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 mar 2016 18:09

Komt uit het niets. Complete verhaal klopt gewoon niet. Sterke acné, bekende bijwerking van allerlei dopingmiddelen (w.o. steroïden). Bovendien draait ze mee in de top en aldaar gebruikt iedereen...

Overigens was is Gilbert nog vergeten te noemen in mijn eerder geposte lijstje. En vriendje Froome natuurlijk, van nietsnut bij Barloworld naar tourwinnaar, tuuuuuuuuurlijk...

M.b.t. Koelizjnikov... het verhaal zou nog wel eens met een sisser kunnen aflopen. Volgens NOS.nl is het niet zeker dat hij het middel na 1 januari gebruikte. Als zijn test van vóór 1 januari is dan was het middel nog niet strafbaar.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39603
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 mar 2016 18:15

Probleem is dat je niemand zo kunt vertrouwen. Gilbert zijn pukkelhoofd past dan idd ook volledig in het rijtje.
En de 'schuilnamen' op de bekende bloedzakken (over doofpot gesproken...), Cancellara en Boonen in hun topjaren, de grote namen in het langlaufen/biathlon (Bjorndalen) en het hele rijtje centraal afrikaanse athleten is te lang om te noemen.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27888
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 mar 2016 18:17

Bij Cancellara is het verhaal in ieder minder geval vreemd dan bij Schippers. Die wint namelijk sinds de jeugdcategorieën al heel veel. Zelfde geldt voor Boonen. Juist sporters die ogenschijnlijk uit het niets komen (remember Armstrong) vind ik verdacht.

... Neemt niet weg dat ook renners die sinds de jeugd veel winnen, kunnen dopen, zie Valverde.
Laatst gewijzigd door havana op 08 mar 2016 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16423
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 mar 2016 18:20

Je gaat nu toch niet suggereren dat al die bodybuildsters aan de pillen zitten hé :)
Afbeelding
sprint100 schreef:Nu David Schip.. uuhh Daphne Schippers nog dan is die cirkel ook weer rond voordat ze als Olympisch kampioene op de 100 en 200 meter de hemel in wordt geprezen.

Afbeelding
Mooi mannelijk lichaam net zoals de Oost-Duitse atletes ook hadden. Maar goed top sport IS en blijft gewoon een wereldje dat met leugens aan elkaar hangt, terwijl iedereen het toch anders zou gaan doen na Lance. :lol:
I know myself like no one else
Nothing to defend

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 08 mar 2016 18:48

Het is gewoon een wedloop he. Iedereen zoekt en gebruikt zooi die nog wel mag, totdat het op een lijst komt, worden er een paar gepakt. En de rest slikt weer iets nieuws.

Weet bijna zeker dat er nog honderden, misschien wel duizenden sporters ook aan middellen zitten die nu nog niet, maar vast en zeker ook op de lijst van verboden spulletjes komen.

Het is 1 grote vals spelerij, onze topsporten.

Ik vind het gewoon verschrikkelijk jammer. Ook voor de sporters die wel eerlijk zijn. Die hebben gewoon haast geen kans meer.

Plaats reactie