Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16745
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 mar 2016 19:03

havana schreef:Bij Cancellara is het verhaal in ieder minder geval vreemd dan bij Schippers. Die wint namelijk sinds de jeugdcategorieën al heel veel. Zelfde geldt voor Boonen. Juist sporters die ogenschijnlijk uit het niets komen (remember Armstrong) vind ik verdacht.

... Neemt niet weg dat ook renners die sinds de jeugd veel winnen, kunnen dopen, zie Valverde.
Wereldkampioene zevenkamp bij de junioren?

Bij vrouwen duur- en krachtsport gaat het vooral om de hoeveelheid testosteron er aangemaakt wordt en daar hoort acne nu eenmaal bij. Daphne heeft erg veel mannelijke trekjes en dan ren je gewoon harder. Of dat natuurlijk of onnatuurlijk is laat ik maar even in het midden maar zonder bewijzen kun je niks uitsluiten.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5876
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 08 mar 2016 19:19

Als acne de norm is heeft Marianne Vos ook nog wel wat uit te leggen. :?

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 08 mar 2016 20:05

Bredalp schreef:Het is gewoon een wedloop he. Iedereen zoekt en gebruikt zooi die nog wel mag, totdat het op een lijst komt, worden er een paar gepakt. En de rest slikt weer iets nieuws.

Weet bijna zeker dat er nog honderden, misschien wel duizenden sporters ook aan middellen zitten die nu nog niet, maar vast en zeker ook op de lijst van verboden spulletjes komen.

Het is 1 grote vals spelerij, onze topsporten.
Ja jammer is dat he. Blijft het nog steeds leuk om naar te kijken maar wel op dezelfde manier als een Star Wars film of de Efteling, leuke onzin.
Als je eerlijke sport wilt dan moet je het blijkbaar zelf maar gaan doen.
Ik vind het gewoon verschrikkelijk jammer. Ook voor de sporters die wel eerlijk zijn. Die hebben gewoon haast geen kans meer.
En vooral dat laatste vind ik intens triest, en eigenlijk het failliet van sport; eerlijke sporters zijn kansloos. :cry:
Veni. Vidi. Fietsie.

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 08 mar 2016 20:16

[/quote]Bij vrouwen duur- en krachtsport gaat het vooral om de hoeveelheid testosteron er aangemaakt wordt en daar hoort acne nu eenmaal bij. Daphne heeft erg veel mannelijke trekjes en dan ren je gewoon harder. Of dat natuurlijk of onnatuurlijk is laat ik maar even in het midden maar zonder bewijzen kun je niks uitsluiten.[/quote]

Dit vs. (geen overdreven spiermassa, geen acne, geen dikke kaaklijn en nek, nog mollig)
Afbeelding

Dit (acne, veel/droge spiermassa, dikke nek/kaken, huidbeschadiging door snelle spiergroei)
Afbeelding

Gaat er bij mij, zeker als vrouwelijke atleet, echt niet in. Helemaal als de transformatie in een periode van pakweg 2 jaartjes plaatsvind, ongeacht haar zogenaamde mannelijke trekjes.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 08 mar 2016 20:20

Komende tijd wordt het ook in de laagste regionen oppassen voor motodoping, daar zag ik een paar dagen geleden al wat flarden van op TV. uit een fietsenmakershok waar men vrolijk bezig is de vehikels van zelfs tourrijders te "prepareren"
Mijn voorlopige plan is een kompas op m'n stuur zodat een elektropiloot snel kan worden ontmaskerd en uitgejouwd,( tenzij men toevallig pal noord rijdt...)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 08 mar 2016 20:22

sprint100 schreef:
Bij vrouwen duur- en krachtsport gaat het vooral om de hoeveelheid testosteron er aangemaakt wordt en daar hoort acne nu eenmaal bij. Daphne heeft erg veel mannelijke trekjes en dan ren je gewoon harder. Of dat natuurlijk of onnatuurlijk is laat ik maar even in het midden maar zonder bewijzen kun je niks uitsluiten.[/quote]

Dit vs. (geen overdreven spiermassa, geen acne, geen dikke kaaklijn en nek, nog mollig)


Dit (acne, veel/droge spiermassa, dikke nek/kaken, huidbeschadiging door snelle spiergroei)

Gaat er bij mij, zeker als vrouwelijke atleet, echt niet in. Helemaal als de transformatie in een periode van pakweg 2 jaartjes plaatsvind, ongeacht haar zogenaamde mannelijke trekjes.[/quote]

Dat beetje verschil is naar mijn idee gewoon 2 jaar 7 kamptraining.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 08 mar 2016 20:31

Keezx schreef:Dat beetje verschil is naar mijn idee gewoon 2 jaar 7 kamptraining.
Behoort kaaktraining daar ook bij of verkrijg je door spierballentraining automatisch een stevige kaaklijn?
Laatst gewijzigd door NicoNB op 08 mar 2016 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 08 mar 2016 20:32

Foutje
Laatst gewijzigd door NicoNB op 08 mar 2016 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16745
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 mar 2016 20:34

Ik vind de combinatie van de toegenomen spiermassa, de acne en de tijden die ze loopt ook best verdacht hoor maar als die acne er niet was geweest zou je het prima op de extra trainingsjaren kunnen gooien. Om nu iemand op een huidaandoening af te rekenen gaat ook wat ver. Misschien gebruikte ze voor die tijd wel Meldonium tegen de puistjes :mrgreen: .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 08 mar 2016 20:36

In kulizhnikov heb ik echt geen enkel moment ook maar 1% vertrouwen gehad! ik schrapte zijn naam gewoon mentaal al! wel jammer dat hij dan natuurlijk de prijzen wel gewoon "pakte". Maar ook bij sommige nl sporters ben ik bang, bij Daphne heb ik dat helaas ook wel. Tijdje geleden zij een us professor dat alle nl schaatsers pakten, ik ben bang dat dat gewoon waar is. Het wielrennen vertrouw ik ook nog steeds totaal niet. Al zal het speelveld wat meer zijn uitgeglijkt, men wordt allemaal wat meer gecontroleerd.

De tragiek is idd dat al deze sporters (ook kulizhnikov hoor) ook zonder de dope top waren geweest, alleen idd niet top genoeg om de prijzen te pakken (want die pakken de dopers) en niet winnaars zijn juist ja losers, en die krijgen gewoon haast geen aandacht, of negatieve aandacht, watje, slapjanus, heeft het niet, kan niet afzien en blablablabla
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39604
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 mar 2016 20:59

Kulizhnikov was zonder die zooi waarschijnlijk ook steengoed geweest en goed voor meerdere overwinningen.
Less is bore

Gebruikersavatar
AmstelGoldRaas
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 nov 2015 21:15

Gebruikersavatar AmstelGoldRaas 08 mar 2016 21:02

Volgens Harm Kuipers is er geen enkel bewijs dat meldonium prestatiebevorderend is. Maar goed, dat beweert hij ook van EPO.

Plaats reactie