Wielerseizoen 2024
LBL zal zijn hoofddoel niet zijn. Dat waren Vlaanderen en PR. Dus iets van zijn vorm kan hij wel verliezen, maar in 2 weken zal dat ook niet heel veel zijn.
Wel denk ik dat een Pogacar in vorm wel sterker is in LBL. Maar we zullen zien.
Wel denk ik dat een Pogacar in vorm wel sterker is in LBL. Maar we zullen zien.
Uit een artikel van Wielerflits:
"Tim kwam als achtste over de streep, maar klaarblijkelijk gelden bij wegwielrennen ook de baanregels."
Een wegwielrenner gaat waar hij/zij ruimte ziet (tenzij de regels dit verbieden; stoep, losliggend fietspad etc), baanwielrennen is een andere discipline. Het had afgezet moeten worden. Maar goed, ik lees ook nergens van enig protest van VismaLaB...
"Tim kwam als achtste over de streep, maar klaarblijkelijk gelden bij wegwielrennen ook de baanregels."
Een wegwielrenner gaat waar hij/zij ruimte ziet (tenzij de regels dit verbieden; stoep, losliggend fietspad etc), baanwielrennen is een andere discipline. Het had afgezet moeten worden. Maar goed, ik lees ook nergens van enig protest van VismaLaB...
- daniel1975
- Forum-lid HC
Vd Poel zal toch ook wel weten dat LBL met Evenepoel (hij wist nog niet dat hij zou wegvallen toen de planning werd gemaakt) en Pogacar niks wordt zonder topvorm. Het lijkt mij vrij onlogisch om dan zover door te trekken na je piek.
Pogacar is wel sterker, maar als hij b.v. alleen wegrijdt op de Redoute en daar achter zit nog een sterke groep met Mathieu erin, is er een kans, zeker omdat Mathieu, geen topfavoriet is (en verder ook niemand), is er kans op samenwerking.
Campagnolo Ultra Dork
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Die chicane voor het bos heeft zijn werk wel gedaan..., Het dwong tot extreem vroeg koers maken zodat er nog maar een zeer klein peloton op af stormde.
Maar als je de beelden bekijkt, met maar een man of 30. Drie ploegen die als een malle proberen vooraan te blijven. Het was als de afdaling richting Kanarieberg toch? Moet je eens voorstellen als je daar met een normaal peloton van een man of 100 of 130 op af zou komen, en dan volle bak in de ankers. Ik blijf mijn bedenkingen houden bij de oplossing.
Maar ze gaan nu wel single line de strook op en rijden er maar 50km/u overheen.
Normaal komen ze natuurlijk 3, 4 dik aanrijden met 65km/u en dan is het maar zien hoe het zich daarna op de strook ritst.
Maar als je de beelden bekijkt, met maar een man of 30. Drie ploegen die als een malle proberen vooraan te blijven. Het was als de afdaling richting Kanarieberg toch? Moet je eens voorstellen als je daar met een normaal peloton van een man of 100 of 130 op af zou komen, en dan volle bak in de ankers. Ik blijf mijn bedenkingen houden bij de oplossing.
Maar ze gaan nu wel single line de strook op en rijden er maar 50km/u overheen.
Normaal komen ze natuurlijk 3, 4 dik aanrijden met 65km/u en dan is het maar zien hoe het zich daarna op de strook ritst.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Vakbond doet trouwens aangifte tegen petjesgooier:
https://www.nu.nl/wielrennen/6308228/to ... gifte.html
https://www.nu.nl/wielrennen/6308228/to ... gifte.html
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid HC
Daar ben ik het ansich mee eens. Maar het strookt vaak niet met de andere besluiten die ze nemen omtrent regels.
-
- Forum-lid HC
Ik zou Pogi alleen aaraden bij droog weer te rijden ivm het risico de zomer ook niet te koersen.daniel1975 schreef: ↑08 apr 2024 09:42Dat denk ik ook.
Maar je weet nooit hoe een koers valt. Al hoop ik dit jaar wel een open koers te zien met meerdere kanshebbers.
Ik denk dat Van Der Poel gisteren nog beter in vorm was dan tijdens de ronde. In het interview na de ronde zag je toch dat het echt op was, gisteren zei hij zelf toch dat hij superbenen had.
Ik gok dat hij piekte naar "Ronde van Vlaanderen tot en met Luik Bastenaken Luik" en dat die piek mogelijk wat later kwam dan gepland/verwacht. Dat zou dan goed nieuws zijn voor LBL.
Tegelijkertijd: in hoeverre gaat Pogacar echt in topvorm zitten in LBL? Die moet 2 weken later starten aan 3 weken Giro...
Ik gok dat hij piekte naar "Ronde van Vlaanderen tot en met Luik Bastenaken Luik" en dat die piek mogelijk wat later kwam dan gepland/verwacht. Dat zou dan goed nieuws zijn voor LBL.
Tegelijkertijd: in hoeverre gaat Pogacar echt in topvorm zitten in LBL? Die moet 2 weken later starten aan 3 weken Giro...
Dat zou zeker kunnen, ligt er dan ook een beetje aan wie er nog bij zitten. Niet sprinters zullen toch ook weer niet graag met VdP naar de finish rijden. Maar voor hetzelfde geldt is het een kleine groep en moeten ze ook weer uit de greep van achtervolgers blijven voor een goed resultaat.Ernie C. schreef: ↑08 apr 2024 09:51Vd Poel zal toch ook wel weten dat LBL met Evenepoel (hij wist nog niet dat hij zou wegvallen toen de planning werd gemaakt) en Pogacar niks wordt zonder topvorm. Het lijkt mij vrij onlogisch om dan zover door te trekken na je piek.
Pogacar is wel sterker, maar als hij b.v. alleen wegrijdt op de Redoute en daar achter zit nog een sterke groep met Mathieu erin, is er een kans, zeker omdat Mathieu, geen topfavoriet is (en verder ook niemand), is er kans op samenwerking.
We zullen zien hoe het zich allemaal ontvouwt, ik ga er in elk geval lekker voor zitten .
Het zou in elk geval tof zijn er meer strijd komt om de dagwinst. Hoe tof ook voor VDP, echt spannend waren De Ronde en PR natuurlijk niet.
En ik besef me net dat we gewoon nog maar een goede 4 weekjes verwijderd zijn van de eerste grote ronde.
En ik besef me net dat we gewoon nog maar een goede 4 weekjes verwijderd zijn van de eerste grote ronde.
Ik pak ze wel weer in de afdaling