BMC
Ik ga het je melden als ik er op gereden heb. Gisteren de banden tubeless gemaakt ( eitje ). Nu wachten op de nieuwe groep ( Shimano GRX810 1x11 ) en ander stuur + stuurpen ( Pro Discover 40cm + 80mm stem ). Aangezien alles hier Shimano schijfremmen heeft gaat de Sram Apex groep er af.
Ook wacht ik nog even op een zadelpen van de verkopende zaak. In de eerste zat een crack bij een bout doorsteek, maar of het kwaad kon weet ik niet, want aan de buitenzijde was niets te zien. Ik mocht de pen terug sturen en ze zouden een nieuwe naar mij toesturen. ( prima service ) en gelijk gekozen voor een pen met setback van 15mm. Zo benaderd de zit mijn racer ( iets minder drop ).
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik vind BMC sowiso best goed bezig de laatste jaren. Ziet er vaak fraai uit.
Less is bore
Vandaag de maiden ride gedaan op de fiets, nadat de setback zadelpen en toptube tas binnen waren. Alles afgesteld - en wat een fijne "luie " fiets is het. Heel iets anders dan de crosser van mijn zoon. Dit is veel relaxter door de balhoofdbuis hoek die een stuk minder steil is. Hierdoor is de wielbasis langer en geeft veel stabiliteit.
Stuur ( Pro Discover carbon ) is prima en comfortabel om met de handen op de hoods te rijden. In de beugel ook prima. Zadel is gewoon K$%T met peren en wordt mogen vervangen. Een Fizik Arione R1 Braided of een Berk Composites komt er op afhankelijk van de Fizik, en mijn kont. Banden tubeless, wat een genot en comfort op 2.2 en 2.5 bar. Sommmige stukken op de route lagen er een beetje vettig bij en dat was goed te doen op de WTB Raddler banden. Op harde schelpenpaden wil de achterband wel wat grip verliezen als het harder gaat ( misschien de druk wat aanpassen )
Ik heb wat ATB -parcours gedaan vanuit mijn woonplaats, maar grote stukken ( bijna ) 90% is niet echt uitdagend voor een ATB en gaat prima met de gravelbike. Binnenkort ga ik de fiets ook eens gebruiken met een setje wegbanden - kijken of dat een beetje relaxed rijdt.
Edit: vandaag even de andere wielen gemonteerd ( Zipp 303S - XTR schijven - Pirelli Gravel H tubeless ) en een Fizik Antares R1.. Totaalgewicht zonder inhoud in de toptube = 8,9 Kg incl. Pedalen.
Stuur ( Pro Discover carbon ) is prima en comfortabel om met de handen op de hoods te rijden. In de beugel ook prima. Zadel is gewoon K$%T met peren en wordt mogen vervangen. Een Fizik Arione R1 Braided of een Berk Composites komt er op afhankelijk van de Fizik, en mijn kont. Banden tubeless, wat een genot en comfort op 2.2 en 2.5 bar. Sommmige stukken op de route lagen er een beetje vettig bij en dat was goed te doen op de WTB Raddler banden. Op harde schelpenpaden wil de achterband wel wat grip verliezen als het harder gaat ( misschien de druk wat aanpassen )
Ik heb wat ATB -parcours gedaan vanuit mijn woonplaats, maar grote stukken ( bijna ) 90% is niet echt uitdagend voor een ATB en gaat prima met de gravelbike. Binnenkort ga ik de fiets ook eens gebruiken met een setje wegbanden - kijken of dat een beetje relaxed rijdt.
Edit: vandaag even de andere wielen gemonteerd ( Zipp 303S - XTR schijven - Pirelli Gravel H tubeless ) en een Fizik Antares R1.. Totaalgewicht zonder inhoud in de toptube = 8,9 Kg incl. Pedalen.
Laatst gewijzigd door rene op 03 sep 2021 00:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Mooie bike Rene!
Vraagje over de spacers bij een teammachine SLR 01. (BMC ics01)
Ik wil proberen wat lager te gaan zitten. Kan ik gewoon 1 of 2 spacers er uithalen en dan de stuurpen lager zetten of moet ik nog met andere dingen rekening houden? Moet ik de stuurbuis dan opvullen met 'gewone' spacer ringen?
Ik wil proberen wat lager te gaan zitten. Kan ik gewoon 1 of 2 spacers er uithalen en dan de stuurpen lager zetten of moet ik nog met andere dingen rekening houden? Moet ik de stuurbuis dan opvullen met 'gewone' spacer ringen?