Tijdritfietsen
Een tussendoortje... 2 nieuwe triatlonframes van Look. Patrick Vernay won er al de Triathlon Quelle Challenge van Roth (volledige triathlon, ofte Ironman afstand) mee:
Ik vermoed dat Luc Van Lierde en Laurent Jalabert deze ook wel zullen krijgen voor Hawaii.
En ook nog dit model:
bron: http://www.rouesartisanales.com/article-21003030.html
Ik vermoed dat Luc Van Lierde en Laurent Jalabert deze ook wel zullen krijgen voor Hawaii.
En ook nog dit model:
bron: http://www.rouesartisanales.com/article-21003030.html
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
@ Waarom rijdt schumacher niet gewoon op het tijdritframe van Specialized?
Heb ik verder geen ervaring mee maar mijn fietsenmaker had er ook eentje hangen en die zag er toch wel blits uit.
@ Look frames zijn echt prachtig! je kunt wel zien dat triathlon frames steeds meer van tijdrit afwijken want de wielen gaan ook niet meer zo erg door het frame. En de remmen zitten nog steeds op de 'normale' plaats. Knikje is wel even wennen. cranks zijn top!
Heb ik verder geen ervaring mee maar mijn fietsenmaker had er ook eentje hangen en die zag er toch wel blits uit.
@ Look frames zijn echt prachtig! je kunt wel zien dat triathlon frames steeds meer van tijdrit afwijken want de wielen gaan ook niet meer zo erg door het frame. En de remmen zitten nog steeds op de 'normale' plaats. Knikje is wel even wennen. cranks zijn top!
C a s r a n schreef:Schumacher zit hierboven op het Walser 6 model. Bestaat al meer dan een jaar en heeft als nadeel dat je extra smalle assen voor wielen en bracket nodig hebt: wordt dus geleverd aan de consument met bijhorende Walser-crankstel en keuze tussen disc wiel en Xentis wielen (die speciaal voor Walser smallere maakt!). Shimano maakte voor Gerolsteiner Dura-Ace cranks met smallere as (niet verkrijgbaar!) en paste ook de Pro disc en voornaaf aan (voorwiel is dus een handgespaakt met Shimano naaf).
Smallere trapas (lagere Q-factor) en smalle naven lijkt mij eerder een voordeel mbt de aerodynamica.
Fiets lijkt een stuk efficienter dan dat Ridley ding waar ze zo'n ophef over maken.
Ik weet niet of ze bij Gerolsteiner een even verregaande Specialized sponsoring krijgen als bij QuickStep; in ieder geval doen ze 't nog steeds met de Walser-frames waarmee ze vorig jaar al aantraden... helemaal niks mis mee, want die zijn ontzettend snel, en qua geometrie wellicht ook ietsje beter.
Ridley is er precies wel in geslaagd zoveel poeha rond zijn frame, de Dean, te verkopen dat het goed in de pers kwam. Cervélo heeft al jàààren zijn P3 die even snel, zoniet sneller is, maar plots slikken de reporters (sowieso niet zo op de hoogte) het Ridley-verhaal als zoete broodjes... marketing dus.
Sastre en VDVelde vandaag wel mooi met die 1080 voorwielen.
Evans met een ander achterwiel dan de Campa Ghibli?
Ridley is er precies wel in geslaagd zoveel poeha rond zijn frame, de Dean, te verkopen dat het goed in de pers kwam. Cervélo heeft al jàààren zijn P3 die even snel, zoniet sneller is, maar plots slikken de reporters (sowieso niet zo op de hoogte) het Ridley-verhaal als zoete broodjes... marketing dus.
Sastre en VDVelde vandaag wel mooi met die 1080 voorwielen.
Evans met een ander achterwiel dan de Campa Ghibli?
Dat snap ik dan weer niet van Evans, wel zo te lopen mierenneuken over de afstelling en het frame enz. en dan niet eens overschoentjes aandoen... Zal wel weer met sponsoring te maken hebben...
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.
Nou, als die P3 volgend jaar in dit witte kleurenschema zou willen komen (dan moeten ze enkel de regenboogstreepjes door egaal rode, zwarte of andere vervangen)... wow!
C a s r a n schreef:Nou, als die P3 volgend jaar in dit witte kleurenschema zou willen komen (dan moeten ze enkel de regenboogstreepjes door egaal rode, zwarte of andere vervangen)... wow!
er zullen zo enkele WC P3C frames/fietsen worden uitgeleverd in de Benelux ...
jaapie91 schreef:Dat snap ik dan weer niet van Evans, wel zo te lopen mierenneuken over de afstelling en het frame enz. en dan niet eens overschoentjes aandoen... Zal wel weer met sponsoring te maken hebben...
Als je goed kijkt (wellicht op andere foto's beter te zien), kun je zien dat Cadel wel degelijk overschoentjes aan heeft, maar dat Gaerne er zijn schoenen en sokken op afgedrukt heeft...
Prachtige foto's van al even prachtige TT-fietsen. Vooral de Cervelo P3 van Cancelara vind ik een beauty. In het wit met de nodige regenboogstreepjes erop. Lekker! En dan die gouden Nokon kabelsetjes, maken het geheel af. De finishing touch zoals ze zeggen. Zouden ook mooi staan op mijn fiets.
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)
Gelukkig had Evans zijn Dean of hij stond nu niet eens op het podium
http://www.triathlonranking.com" onclick="window.open(this.href);return false;