Cannondale
Nog een paar onderdelen en dan is mijn projectje klaar.
Cannondale heeft een speciale campa-11 spider 135 mm voor de Campa-11 ringen. Nu las ik ergens op een Amerikaans Forum dat er voor de compact ringen van campa-11 ook een speciale spider is. Weet iemand of dit juist is of kun je gewoon de 110 mm spider van Cannondale gebruiken.
Overigens kwam ik de volgende site tegen:
http://www.cannondale-parts.de/epages/6 ... Categories
Wellicht interessant voor andere Cannondale sleutelaars.
Cannondale heeft een speciale campa-11 spider 135 mm voor de Campa-11 ringen. Nu las ik ergens op een Amerikaans Forum dat er voor de compact ringen van campa-11 ook een speciale spider is. Weet iemand of dit juist is of kun je gewoon de 110 mm spider van Cannondale gebruiken.
Overigens kwam ik de volgende site tegen:
http://www.cannondale-parts.de/epages/6 ... Categories
Wellicht interessant voor andere Cannondale sleutelaars.
Voor de liefhebber, kwam dit tegen op Marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/313019662
Six 2010 frame
Six 2010 frame
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
TJB schreef:Voor de liefhebber, kwam dit tegen op Marktplaats:
Six 2010 frame
Helaas geen maat 58
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
TJB schreef:Voor de liefhebber, kwam dit tegen op Marktplaats:
Six 2010 frame
Ja, daar heb ik een bod op gedaan. Dus misschien word ik vanaf 2010 wel lid van de familie.
Hoe zouden jullie deze eventueel verder opbouwen met een budget van max 1000eu?
Mooi Joe
Het liefst:
- Campagnolo Zonda wielen
- Ultegra 2010 groep of Sram force of rival
Maar dan zit je al meteen op 1000 euro
Campagnolo Zonda met Shimano 105 2010 groep is 800 euro. De rest is een beetje passen, ik zou koopjes proberen te vinden voor stuur, Fizik Arione zadel, zadelpen, stem en dergelijke.
Of je moet even goedkopere wielen (bijv. easton ea50/ea70) nemen, Ultegra 2010 groep of Sram force of rival erop en de rest.
Wat denk je zelf?
Het liefst:
- Campagnolo Zonda wielen
- Ultegra 2010 groep of Sram force of rival
Maar dan zit je al meteen op 1000 euro
Campagnolo Zonda met Shimano 105 2010 groep is 800 euro. De rest is een beetje passen, ik zou koopjes proberen te vinden voor stuur, Fizik Arione zadel, zadelpen, stem en dergelijke.
Of je moet even goedkopere wielen (bijv. easton ea50/ea70) nemen, Ultegra 2010 groep of Sram force of rival erop en de rest.
Wat denk je zelf?
Heb zelf al wat rond zitten struinen naar koopjes.
De boodschappenlijst voor de opbouw komt er dan zo uit te zien:
Groep: Shimano Ultegra 2010 500,-
of Compagnolo Centaur 500,-
Wielen: Easton EA50SL (shimano) Al in bezit
of Campagnolo Zonda 350,-
Zag ook nog een Campagnolo Eurus waar misschien 450,- op te bieden is Link.
Banden: Rubino Diamante (zwart) Al gekocht
Stuur: ?? 80,-
Stuurpen: ?? 40,-
Zadelpen: ?? 40,-
Bidonhouders: ?? 40,-
Als ik besluit de Easton wielen te houden, ben ik voor +/- 700eu klaar. Ben erg gecharmeerd van de Ultegra 2010. Vooral omdat eindelijk de kabels bij het stuur netjes zijn weggewerkt.
De boodschappenlijst voor de opbouw komt er dan zo uit te zien:
Groep: Shimano Ultegra 2010 500,-
of Compagnolo Centaur 500,-
Wielen: Easton EA50SL (shimano) Al in bezit
of Campagnolo Zonda 350,-
Zag ook nog een Campagnolo Eurus waar misschien 450,- op te bieden is Link.
Banden: Rubino Diamante (zwart) Al gekocht
Stuur: ?? 80,-
Stuurpen: ?? 40,-
Zadelpen: ?? 40,-
Bidonhouders: ?? 40,-
Als ik besluit de Easton wielen te houden, ben ik voor +/- 700eu klaar. Ben erg gecharmeerd van de Ultegra 2010. Vooral omdat eindelijk de kabels bij het stuur netjes zijn weggewerkt.
Bedankt voor de tips.
@TJB: De Sram Force is zeker top, maar iets teveel van het goede voor mijn budget.
@Anaszi2.0: Is er een verschil te noemen (naast emotie) om eerder voor de Rival groep te gaan ipv Ultegra? Wat vind je van deze aanbieding? http://link.marktplaats.nl/307942627 Voor €440 incl verzenden verwisseld hij van eigenaar. Zou ik toevallig het compact crankstel+voorder alleen kunnen vervangen om meer tandjes voor te krijgen? Of dient dan ook de shifter ingewisseld te worden. Met mijn huidige Ultegra compact trap ik mij namelijk het ongeluk met windje mee aan de kust...(kan dan niet harder dan 60km/u).
De 3T team onderdelen zijn zeker geen verkeerde investering.
Wat ik nog wilde vragen. Tot hoever zouden jullie gaan qua bod op het frame? Tis inmiddels opgeschroefd naar 850eu.
@TJB: De Sram Force is zeker top, maar iets teveel van het goede voor mijn budget.
@Anaszi2.0: Is er een verschil te noemen (naast emotie) om eerder voor de Rival groep te gaan ipv Ultegra? Wat vind je van deze aanbieding? http://link.marktplaats.nl/307942627 Voor €440 incl verzenden verwisseld hij van eigenaar. Zou ik toevallig het compact crankstel+voorder alleen kunnen vervangen om meer tandjes voor te krijgen? Of dient dan ook de shifter ingewisseld te worden. Met mijn huidige Ultegra compact trap ik mij namelijk het ongeluk met windje mee aan de kust...(kan dan niet harder dan 60km/u).
De 3T team onderdelen zijn zeker geen verkeerde investering.
Wat ik nog wilde vragen. Tot hoever zouden jullie gaan qua bod op het frame? Tis inmiddels opgeschroefd naar 850eu.
Lijkt me een mooie deal Joe die op Marktplaats... Sram Rival valt tussen 105 en Ultegra in las ik in 2009, 2010 geen idee. Maar zie vaak mensen zeggen dat Sram zo lekker schakelt en ik vind het ook wel mooi ogen. Ook is het gewicht goed en de kwaliteit ook. Maar ik heb zelf nog niet op Sram gereden helaas, dus zeg maar wat ik zo'n beetje hier en daar heb gelezen.
Patser @ 60km p/h met wind mee zeker windkracht 5/6 ofzo daar in de duinen?
Het frame al op 850 euro, hmmz. De adviesprijs van een compleet afgemonteerde 105 is 2000 euro. Dus als je de wielen, 105 en fizik zadel bij de 850 optelt kom je ongeveer op 1550/1600 ongeveer en dan zadelpen, stem en stuur nog.. en de FSA compact crank is ook duurder dan de 105 crank. Beetje door zo te berekenen zit dat frame toch wel aardig tegen de volledige nieuwprijs aan?
Ikzelf zou voor die Sram rival deal gaan
Patser @ 60km p/h met wind mee zeker windkracht 5/6 ofzo daar in de duinen?
Het frame al op 850 euro, hmmz. De adviesprijs van een compleet afgemonteerde 105 is 2000 euro. Dus als je de wielen, 105 en fizik zadel bij de 850 optelt kom je ongeveer op 1550/1600 ongeveer en dan zadelpen, stem en stuur nog.. en de FSA compact crank is ook duurder dan de 105 crank. Beetje door zo te berekenen zit dat frame toch wel aardig tegen de volledige nieuwprijs aan?
Joe2007 schreef:@Anaszi2.0: Is er een verschil te noemen (naast emotie) om eerder voor de Rival groep te gaan ipv Ultegra?
Ik vind sram gewoon erg lekker werken. Hoewel, de 6700 lijkt me ook wel erg goed.. Blijft een kwestie van smaak ben ik bang
TJB schreef: Het frame al op 850 euro, hmmz. De adviesprijs van een compleet afgemonteerde 105 is 2000 euro. Dus als je de wielen, 105 en fizik zadel bij de 850 optelt kom je ongeveer op 1550/1600 ongeveer en dan zadelpen, stem en stuur nog.. en de FSA compact crank is ook duurder dan de 105 crank. Beetje door zo te berekenen zit dat frame toch wel aardig tegen de volledige nieuwprijs aan?
Er is nu al een ander bod van 875eu... blijkbaar zijn er meer met een bonusje of het slechte weer roept meer mensen op een leuk projectje te starten
Kreeg van de eigenaar het volgende terug gemaild: "Cannondale levert normaal gesproken geen losse frames, en hiervan zijn dus inderdaad ook geen adviesprijzen te vinden." Toch gek, want heb een 2010 prijslijst gevonden Link
Complete fiets met 105 en Aksium wielen kost 1999,- met Ultegra en Ksyrium wielen 2599,- (echter weer niet in deze kleur BBQ)
Nadeel is dan dat de afmontage daarbij in kwaliteit niet in verhouding staat tot de kwaliteit van het frame.
Ik geloof dat Roelofs (te Arnhem), gewoon die adviesprijzen hanteert. Maar ongetwijfeld ergens goedkoper te vinden.
Voordeel is dat je met het losse frame zelf naar eigen wens de afmontage kunt bepalen.
Ik ben zelf ook 184cm en gewicht op dit moment bewust onbekend na deze sneeuw en vorst-periode ;p
normaal in het seizoen tussen de 73 en 77kg. DAT IS PRECIES MIJN MAAT
Uiterste vraagprijs is 1000,-"
Het frame komt van Roelofs, prima zaak, maar rekent idd bijna altijd de adviesprijs als winkelprijs. Weet ik omdat ik er een jaar lang in de buurt heb gewoond. Voor 1000eu mag ik hem dus direct overnemen, maar dat vind ik eigenlijk te gortig. Mijn laatste bod zal 900eu worden, want zag bijvoorbeeld ook al een nieuwe Isaac Pascal 2009 frameset in mijn maat voorbij komen voor 750eu. Maar das dan voor een ander topic;)
De Rival 2009 compact groep krijg ik voor 440eu inclusief verzending in handen.
Ik heb prima geduld, al vind ik het wel lastig onderdelen aanbiedingen af te slaan omdat ik nog niet weet wat de maten van het frame zijn...
[Vers van de pers] reactie op bod Ultegra 2010:
Hallo Johannes,
Ik heb je bod, het beste wat ik voor je kan doen is 455,- voor de duo groep.
gr Jip