Cube
-
- Forum-lid
hi allemaal !
ik ken elk moment gebelt worden dat de Cube Peloton 2011 binnen is
ik ken elk moment gebelt worden dat de Cube Peloton 2011 binnen is
hoje não! hoje não! hoje sim!?... hoje sim ...
-
- Forum-lid HC
Ziet er goed uit!
Ik twijfel ook nog steeds over de FFwd en rotor (functioneel), nu weet ik iig hoe het beide staat
En wat weegt ie?? de mijne in 58cm zonder bidon houders, garmin/bel.
7.1kg, ik denk................ 7.3 a 7.4
Ik heb hem deze winter wat geupgrade zal hem binnekort eens posten
Ik twijfel ook nog steeds over de FFwd en rotor (functioneel), nu weet ik iig hoe het beide staat
En wat weegt ie?? de mijne in 58cm zonder bidon houders, garmin/bel.
7.1kg, ik denk................ 7.3 a 7.4
Ik heb hem deze winter wat geupgrade zal hem binnekort eens posten
-
- Forum-lid HC
Nooit verwacht dat je toch een cube zou kopen......
-
- Forum-lid
t wordt zoiezo voor mij de eerst Cube...
kocht altijd van die neppe fietsen die je om de 3 maande naar half*rds kon brengen
denk k ga nu maar eens n goeie fiets halen
en toen zag k die Peloton staan... hij riep me gewoon...
kocht altijd van die neppe fietsen die je om de 3 maande naar half*rds kon brengen
denk k ga nu maar eens n goeie fiets halen
en toen zag k die Peloton staan... hij riep me gewoon...
hoje não! hoje não! hoje sim!?... hoje sim ...
Prachtige fiets tandjes!
Heb zelf nu al een paar keer mijn nieuwe Cube Agree GTC Race 2011 kunnen testen en moet zeggen dat hij me ontzettend goed bevalt! Voor mij persoonlijk een topfietsje. Enige waar ik een beetje last van heb, is het zadel, heb behoorlijk snel last van mijn achterwerk. Dus nu denk ik eraan om het zadel te veranderen, welk zadel raden jullie me aan? Of is dat eerder persoonlijke voorkeur?
Heb zelf nu al een paar keer mijn nieuwe Cube Agree GTC Race 2011 kunnen testen en moet zeggen dat hij me ontzettend goed bevalt! Voor mij persoonlijk een topfietsje. Enige waar ik een beetje last van heb, is het zadel, heb behoorlijk snel last van mijn achterwerk. Dus nu denk ik eraan om het zadel te veranderen, welk zadel raden jullie me aan? Of is dat eerder persoonlijke voorkeur?
Cube Agree GTC Race 2011
zadels zijn heel persoonlijk. iedereen is anatomisch net wat anders gebouwd. Zadelpijn heeft onder andere te maken met de breedte van de zitbotten en de hardheid van deze. Daarnaast is er van invloed of je op je zitvlak bloedvaten dicht aan de oppervlakte hebt lopen.(ivm afknellen daarvan)
ga eens langs je fm om je zitbotbreedte te laten meten. Dan kan hij iets zeggen over de geschikte zadelbreedte. Mocht je slapende edele delen krijgen tijdens het fietsen. Dan is een zadel met een uitsparing erin mogelijk wat voor je.
daarnaast bieden sommige FM's ook testprogrammas aan, dit betekend meestal t.o.v een borg een zadel getest kan worden voor een bepaalde periode.
ga eens langs je fm om je zitbotbreedte te laten meten. Dan kan hij iets zeggen over de geschikte zadelbreedte. Mocht je slapende edele delen krijgen tijdens het fietsen. Dan is een zadel met een uitsparing erin mogelijk wat voor je.
daarnaast bieden sommige FM's ook testprogrammas aan, dit betekend meestal t.o.v een borg een zadel getest kan worden voor een bepaalde periode.
Nihil Sin Labore
Dat zadel van Cube is niet echt best inderdaad, zadels testen is een goed idee!
Heb ik zelf ook gedaan en is erg goed bevallen. Het is goed om er ook een lange rit mee maken als je test. Een zadel kan de eerste 50km prima zitten maar daar na toch nog problemen geven.
Heb ik zelf ook gedaan en is erg goed bevallen. Het is goed om er ook een lange rit mee maken als je test. Een zadel kan de eerste 50km prima zitten maar daar na toch nog problemen geven.
Cube agree pro 2010
Goedemorgen
Ik ga hier mijn vraag opnieuw stellen aangezien ik in het "nieuwe racefiets kopen" toch geen reacties krijg.
Ik rij momenteel rond met een cube attempt, model 2009, deze ga ik gebruiken als "slechtweerfiets". Nu ga ik een nieuwe kopen maar ik ben aan het twijfelen welke van volgende 2.
De cube agree sl 2011 http://www.cube.eu/road/pro-series/agree-sl/ of
De cube agree ctc race http://www.cube.eu/road/pro-composite-s ... -gtc-race/
De 2 verschillen tussen deze fietsen zijn uiteraard carbon tegen alu en de wielen, easton ea 50 aero tegenover fulcrum r5.
Over de fulcrum r5 lees je genoeg in dit forum maar over de ea 50 aero vind ik weinig tot niets.
Verschil in gewicht tussen beide is ook maar 200 gr in 't voordeel van de agree gtc race.
Ik weet echt niet wat ik moet kiezen.
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik ga hier mijn vraag opnieuw stellen aangezien ik in het "nieuwe racefiets kopen" toch geen reacties krijg.
Ik rij momenteel rond met een cube attempt, model 2009, deze ga ik gebruiken als "slechtweerfiets". Nu ga ik een nieuwe kopen maar ik ben aan het twijfelen welke van volgende 2.
De cube agree sl 2011 http://www.cube.eu/road/pro-series/agree-sl/ of
De cube agree ctc race http://www.cube.eu/road/pro-composite-s ... -gtc-race/
De 2 verschillen tussen deze fietsen zijn uiteraard carbon tegen alu en de wielen, easton ea 50 aero tegenover fulcrum r5.
Over de fulcrum r5 lees je genoeg in dit forum maar over de ea 50 aero vind ik weinig tot niets.
Verschil in gewicht tussen beide is ook maar 200 gr in 't voordeel van de agree gtc race.
Ik weet echt niet wat ik moet kiezen.
Alvast bedankt voor de reacties.
-
- Forum-lid
voor wat het waard is, ik vind de GTC Race qua kleurstelling heel erg mooi. Ik rij zelf van Fulcrum R5 en dat zijn echt prima wielen, ben ik erg tevreden over.