Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

lecrammer
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mar 2009 12:17

lecrammer 17 mar 2009 22:40

Hoe heb je dat zo snel voor elkaar gekregen, da's inderdaad mijn Trek.
Dank! en Groet, Marcel.
Pijn lijden is tijdelijk, opgeven voor altijd! - Lance -

zapperdeflap
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03

zapperdeflap 17 mar 2009 22:44

Ik heb hem even op mijn bureaublad gesleept,
en ge-upload naar http://xs.to.

Daarna 't bekende traject gevolgd,
Grt. Zapp

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 17 mar 2009 23:11

Gevalletje lange benen, kort bovenlijf?

Je hebt een Garmin? Waar gebruik je dat nou precies voor? Ben ik wel benieuwd naar. Mooi fietsje overigens.

lecrammer
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mar 2009 12:17

lecrammer 17 mar 2009 23:22

Inderdaad Fizik goed gezien, relatief lange benen (veel power!) en kort(er) bovenlijf.

De Garmin gebruik ik voor alle trainingen en tochten. Het mooie is dat je 8 datavelden tegelijk kunt zien en met één druk op de knop nog eens acht (moet je wel een beetje een datafreak voor zijn...) en het display is uitstekend te lezen onder alle omstandigheden.

Terug thuis hang ik de Garmin aan de PC en zet alle data in het gratis programma Sporttracks (beter, want uitgebreider, dan meegeleverde Garmin TrainingCenter) en kan dan op Google Maps en Google Earth direct zien waar ik geweest ben. Ga vaak op pad zonder een vaste route en dan is dit achteraf een mooie optie, ook om weer nieuwe routes te maken.

Hele gave aanvullende functie is om een eens gereden route als Koers op te slaan (ik heb zo bijv. onder de naam Proloog een vast rondje van 12 km opgeslagen) dat je dan na een simpele start tegen je beste tijd gaat rijden (incl. twee fietsertjes in beeld die je voorsprong of achterstand t.o.v. je beste tijd uitbeelden). Door de GPS zijn de start en finish locatie automatisch start/stop voor je data record.

Hoop dat ik je zo een beetje een beeld heb gegeven.
Groet,
Marcel.
Pijn lijden is tijdelijk, opgeven voor altijd! - Lance -

michiel_
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 aug 2008 01:39

michiel_ 18 mar 2009 10:57

Welke cranklengte heb je nou? Vrij lang volgens mij.

lecrammer
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mar 2009 12:17

lecrammer 18 mar 2009 17:07

Cranklengte is 180 mm en in overeenstemming met mijn beenlengte.
Veelal lees je tabellen met een verhouding totale lengte vs cranklengte, maar een preciezere benadering gaat uit van de verhouding beenlengte vs cranklengte.
Met relatief lange benen, heb ik dus ook relatief lange cranks.
Gr,
Marcel.
Pijn lijden is tijdelijk, opgeven voor altijd! - Lance -

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 18 mar 2009 17:11

Dan ben ik wel benieuwd hoe lang je benen wel niet zijn ;), 't is een maat 56 ofzo?

Mij lijkt max. 175mm meer correct, maar ieder heeft z'n eigen voorkeuren natuurlijk..

Erg mooi bike trouwens!

lecrammer
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mar 2009 12:17

lecrammer 18 mar 2009 17:13

Ik denk dat de foto een wat vertekend beeld geeft.
De frame maat is 58 met een slooping bovenbuis hetgeen normaal gesproken overeenkomt met een 60 framemaat.
Pijn lijden is tijdelijk, opgeven voor altijd! - Lance -

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 18 mar 2009 17:15

Ow, dan vertekent het idd behoorlijk... 't lijkt een erg klein balhoofdbuisje (waar ik de maat op gokte).

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 19 mar 2009 00:10

Lecrammer schreef:Inderdaad Fizik goed gezien, relatief lange benen (veel power!) en kort(er) bovenlijf.

De Garmin gebruik ik voor alle trainingen en tochten. Het mooie is dat je 8 datavelden tegelijk kunt zien en met één druk op de knop nog eens acht (moet je wel een beetje een datafreak voor zijn...) en het display is uitstekend te lezen onder alle omstandigheden.

Terug thuis hang ik de Garmin aan de PC en zet alle data in het gratis programma Sporttracks (beter, want uitgebreider, dan meegeleverde Garmin TrainingCenter) en kan dan op Google Maps en Google Earth direct zien waar ik geweest ben. Ga vaak op pad zonder een vaste route en dan is dit achteraf een mooie optie, ook om weer nieuwe routes te maken.

Hele gave aanvullende functie is om een eens gereden route als Koers op te slaan (ik heb zo bijv. onder de naam Proloog een vast rondje van 12 km opgeslagen) dat je dan na een simpele start tegen je beste tijd gaat rijden (incl. twee fietsertjes in beeld die je voorsprong of achterstand t.o.v. je beste tijd uitbeelden). Door de GPS zijn de start en finish locatie automatisch start/stop voor je data record.

Hoop dat ik je zo een beetje een beeld heb gegeven.
Groet,
Marcel.


Klinkt goed! Veel plezier met je spullen. Je hebt flink geïnvesteerd.

michiel_
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 aug 2008 01:39

michiel_ 19 mar 2009 09:25

Ziet er inderdaad heel netjes uit. Iemand enig idee waar ik Shimano ultergra triple cranckarmen kan vinden in maat 180mm?

campa4ever
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jul 2007 15:03

campa4ever 26 mar 2009 18:56

Vorige week lekker een beetje fietsen langs het Lago Maggiore met de nieuwe XXX Lite wieltjes een berg op fietsen. Ik was benieuwd of ik het verschil zou merken met de Eurus wielen... wat bleek? moest nog steeds zelf trappen (lees harken).
Maar ja, ze zijn wel mooi.

@ balennbc2: Knappe fiets! wel uitkijken met dat stuur, die heb ik eens gebroken in een sprint, voor ik het wist lag ik in het hoge gras! (en ik had em netjes met de momentsleutel vast gezet...)

Hier ff een plaatje van mijn karretje vorige week, toen het wel lekker weer was...


[img=http://farm4.static.flickr.com/3546/338 ... 5f16_o.jpg]
Kiek em gaaaaan...

Plaats reactie