Colnago
Beste Sanneman en andere Colnagofans,
Colnago is inderdaad minder hot de laatste jaren. Dat komt mijns inziens omdat ze niet met de tijd meegaan. De modellen zijn erg retro in verhouding tot bijv. Cervelo en Pinarello. Dat is geen mening van mij maar een keuze van de fabriek. Je zult zien dat de hypoe van slooping frames ook wel weer zal afnemen en dan is het maar de vraag hoe mooi je die fietsen dan vind.
Ikzelf vind wel dat Colnago een goed antwoord heeft met zijn 2010 modellen. Want wat is die EPS in het zwart een beremooi ding, maar helaas wel aan de prijs.
Wat ik echter niet snap ik dat Colnago geen profploeg meer sponsort. Waarom rijdt liquigas op een B-merk als Connondale? Dat zegt mijn inziens wel iets over een gebrek aan daadkracht bij de fabrieksdirectie. Ik weet zeker dat sponsoring een boost voor het imago kan betekenen, kijk maar naar Cervelo.
Ikzelf ben me aan het orienteren op een nieuwe fiets (ik moet eerst nog 9 kg afvallen van mezelf) en ben van drie modellen erg gecharmeerd:
- Colnago CX-1 (zwarte kleur)
- Pinarello PF3
- De Rosa Idol
Af te monteren met Chorus en Eurus wielen.
Is mijn aanname terecht dat k daar +/ - de volgende bedragen aan kwijt ben:
CX1 €3500,-
PF3 €3250,-
Idol €3750,-
En een vraag voor jullie forum:
- wat kost een EPS met chorus?
- wat heeft de EPS meer dan de CX1? Is dat verschil merkbaar voor iemand zoals ik die 5000 km per jaar tourt, geen wedstrijden rijdt maar wel graag gaat klimmen in limburg of ardennen.
Ik hoor het heel graag
Gijs
Colnago is inderdaad minder hot de laatste jaren. Dat komt mijns inziens omdat ze niet met de tijd meegaan. De modellen zijn erg retro in verhouding tot bijv. Cervelo en Pinarello. Dat is geen mening van mij maar een keuze van de fabriek. Je zult zien dat de hypoe van slooping frames ook wel weer zal afnemen en dan is het maar de vraag hoe mooi je die fietsen dan vind.
Ikzelf vind wel dat Colnago een goed antwoord heeft met zijn 2010 modellen. Want wat is die EPS in het zwart een beremooi ding, maar helaas wel aan de prijs.
Wat ik echter niet snap ik dat Colnago geen profploeg meer sponsort. Waarom rijdt liquigas op een B-merk als Connondale? Dat zegt mijn inziens wel iets over een gebrek aan daadkracht bij de fabrieksdirectie. Ik weet zeker dat sponsoring een boost voor het imago kan betekenen, kijk maar naar Cervelo.
Ikzelf ben me aan het orienteren op een nieuwe fiets (ik moet eerst nog 9 kg afvallen van mezelf) en ben van drie modellen erg gecharmeerd:
- Colnago CX-1 (zwarte kleur)
- Pinarello PF3
- De Rosa Idol
Af te monteren met Chorus en Eurus wielen.
Is mijn aanname terecht dat k daar +/ - de volgende bedragen aan kwijt ben:
CX1 €3500,-
PF3 €3250,-
Idol €3750,-
En een vraag voor jullie forum:
- wat kost een EPS met chorus?
- wat heeft de EPS meer dan de CX1? Is dat verschil merkbaar voor iemand zoals ik die 5000 km per jaar tourt, geen wedstrijden rijdt maar wel graag gaat klimmen in limburg of ardennen.
Ik hoor het heel graag
Gijs
Camerig is prachtig!
Een CX-1 komt uit een mal (taiwan) terwijl de EPS (in Italie) wordt opgebouwd uit losse buizen en lugs. Ik denk niet dat je (bij een identieke afmontage) veel verschillen zult merken. De CX-1 zal wellicht wat meer 'geluid maken'.
Klopt dat colnago wat aan populariteit aan het verliezen is. Bij colnago zijn ze wellicht wat minder commercieel ingesteld dan bij bv. pinarello. Of de pina's betere fietsen zijn??
Ik denk dat het vooral een kwestie van smaak is......(ik vind de nieuwe Dogma een zeer hoog gay-pride gehalte hebben
Kun je bijna niet meer serieus nemen als je het mij vraagt!)
Ik ben het trouwens niet met je eens dat Cannondale een B-merk is! Die maken tocht echt wel mooie fietsen hoor en zijn ook zeer innovatief! Bovendien doet cannondale het in Italië atijd zeer goed (sinds saeco al!). Logisch dus dat ze een italiaanse profploeg sponsoren...
Klopt dat colnago wat aan populariteit aan het verliezen is. Bij colnago zijn ze wellicht wat minder commercieel ingesteld dan bij bv. pinarello. Of de pina's betere fietsen zijn??
Ik denk dat het vooral een kwestie van smaak is......(ik vind de nieuwe Dogma een zeer hoog gay-pride gehalte hebben
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ik ben het trouwens niet met je eens dat Cannondale een B-merk is! Die maken tocht echt wel mooie fietsen hoor en zijn ook zeer innovatief! Bovendien doet cannondale het in Italië atijd zeer goed (sinds saeco al!). Logisch dus dat ze een italiaanse profploeg sponsoren...
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
LS,
Cannondale zal zeker zeer goede fietsen maken, daa twijfel ik niet aan. Even dus een correctie van mijn kant. Cannondale is zeer goed maar ik heb er zelf (een kwestie van smaak) niet zoveel mee. Mij iets te modern, daarom wil ik ook geen Cervelo, Trek of Specialized en je zult me zeker niet horen zeggen dat dit slechte fietsen zijn.
Dus voor alle duidelijkheid: met Bmerk bedoel ik mijn eigen smaak!
scusi
Gijs
Cannondale zal zeker zeer goede fietsen maken, daa twijfel ik niet aan. Even dus een correctie van mijn kant. Cannondale is zeer goed maar ik heb er zelf (een kwestie van smaak) niet zoveel mee. Mij iets te modern, daarom wil ik ook geen Cervelo, Trek of Specialized en je zult me zeker niet horen zeggen dat dit slechte fietsen zijn.
Dus voor alle duidelijkheid: met Bmerk bedoel ik mijn eigen smaak!
scusi
Gijs
Camerig is prachtig!
Gijs01 schreef:LS,
Cannondale zal zeker zeer goede fietsen maken, daa twijfel ik niet aan. Even dus een correctie van mijn kant. Cannondale is zeer goed maar ik heb er zelf (een kwestie van smaak) niet zoveel mee. Mij iets te modern, daarom wil ik ook geen Cervelo, Trek of Specialized en je zult me zeker niet horen zeggen dat dit slechte fietsen zijn.
Dus voor alle duidelijkheid: met Bmerk bedoel ik mijn eigen smaak!
scusi
Gijs
Cervelo, Trek of Specialized te modern en een van je favorieten is een pina fp3??
Groet,
Mike
Mike
Rij ongeveer 1/2 jaar met EPS, size 54 sloping , kleur AMIT, Campy SR en Reynolds DV46 wielen.
Voor mijn gewicht, 65kg, is deze fiets meer dan voldoende stijf, uiterst comfortabel en zeer precies in het stuurgedrag. Dit is zowat de beste fiets waar ik ooi op heb gereden. Vooral de stijfheid van balhoofdbuis valt onmiddellijk op; de voorvork is eveneens van zeer hoge kwaliteit.
Het design is een kwestie van smaak. Tussen al de extravagantere designs die je tegenwoordig ziet, is, voor mij althans, de EPS (net zoals alle Colnago's) een verademing; een klassieke look waarin alle top-technologie verwerkt is.
Duur, maar z'n geld meer dan waard!
Voor mijn gewicht, 65kg, is deze fiets meer dan voldoende stijf, uiterst comfortabel en zeer precies in het stuurgedrag. Dit is zowat de beste fiets waar ik ooi op heb gereden. Vooral de stijfheid van balhoofdbuis valt onmiddellijk op; de voorvork is eveneens van zeer hoge kwaliteit.
Het design is een kwestie van smaak. Tussen al de extravagantere designs die je tegenwoordig ziet, is, voor mij althans, de EPS (net zoals alle Colnago's) een verademing; een klassieke look waarin alle top-technologie verwerkt is.
Duur, maar z'n geld meer dan waard!
Gijs01 schreef: Wat ik echter niet snap ik dat Colnago geen profploeg meer sponsort. Waarom rijdt liquigas op een B-merk als Connondale? Dat zegt mijn inziens wel iets over een gebrek aan daadkracht bij de fabrieksdirectie. Ik weet zeker dat sponsoring een boost voor het imago kan betekenen, kijk maar naar Cervelo.
Gijs
De reden dat Colnago geen profploeg meer sponsort is gewoon omdat het te duur is. Voor een relatief kleine fabrikant als Colnago is dat niet meer op te hoesten. Voor een ploeg als Rabobank moeten ze voor elke coureur 5 fietsen leveren, + nog de tijdritfietsen en dan moet er nog geld bij. Daarom is bijvoorbeeld Cervelo gewoon een eigen team begonnen. Anders waren ze een zak geld kwijt aan een profploeg, nu hebben ze er zelf eentje!
Eenvoud kenmerkt het ware.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dat klopt, maar zo zijn ze wel een stuk bekender geworden dan als ze een ploeg hadden gesponsord. Dat moet zich wel de komende jaren uit gaan betalen, anders zie ik ze niet zo heel lang hiermee doorgaan.
Maar om op Colnago terug te komen: ik hoop ze wel weer eens terug te zien in het peloton!
Maar om op Colnago terug te komen: ik hoop ze wel weer eens terug te zien in het peloton!
Eenvoud kenmerkt het ware.
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 28 nov 2006 15:09
Landbouwkrediet rijd nog met colnago (CX-1)
Groetjes