Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 03 apr 2016 17:31

Cancellara maakte een fout door niet bij demarrage kwiatkoswki / sagan niet mee te gaan. Als je ziet hoe fabian erna
de kwaremond overheen dendert , ongelooflijk!

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 03 apr 2016 18:24

Vanavond op canvas 23:10 A sunday in hell

Parijs-Roubaix werd in 1976 in stoffige omstandigheden gereden en gewonnen door onze landgenoot Marc Demeyer, voor Francesco Moser en Roger De Vlaeminck.

Van de eerste tien waren er zes Belgen (Demeyer, De Vlaeminck, Godefroot, Merckx, Teirlinck en Verbeeck) en twee Nederlanders (Kuiper en Raas). 'Een zondag in de hel' ("En forarsdag i helvede") wordt beschouwd als een van de beste wielerfilms ooit. Hij werd in 1977 gemaakt door Jörgen Leth, niet alleen de Michel Wuyts van de Deense televisie, maar ook een gerespecteerd filmregisseur en de mentor van Lars von Trier.

Met behulp van twintig camera's en een helikopter brengt Leth de wedstrijd op een magnifieke manier in beeld. De film kan zowel de sportleek als de wielerfanaat boeien en geeft tevens een mooie indruk van het landelijke Frankrijk van de jaren '70. Maar het is vooral een indrukwekkend verslag van een dag in de hel van het noorden, met zijn stoffige achterafwegeltjes en kasseistroken die "nog alleen worden gebruikt voor het transport van vee en voor wielerwedstrijden" en die moordend zijn voor mens en materiaal (Merckx reed dat jaar 10 keer lek).

http://www.canvas.be/sunday-in-hell
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 03 apr 2016 20:32

Bedankt voor de tip!

Ik heb 'm al eens gezien (bedankt Zorro!), maar is en blijft een monument. Net als de koers.

Gebruikersavatar
ProTon
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jul 2015 21:02
Locatie: Hillegom

Gebruikersavatar ProTon 03 apr 2016 20:59

Nog niet gezien, dus ben benieuwd, ga hem opnemen :like:

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 03 apr 2016 22:54

Succes met de opname van Formule 1 ...
edit, hij kwam wat later...
Laatst gewijzigd door Keezx op 04 apr 2016 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 04 apr 2016 00:08

GastheerG heeft hem vast al 10x gezien, maar ik denk dat hij nu ook zit te kijken... ;)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6570
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 apr 2016 00:21

Wiliertoerist schreef:GastheerG heeft hem vast al 10x gezien, maar ik denk dat hij nu ook zit te kijken... ;)
Op m'n PR blog ook eens een recensie van gemaakt.
DVD: A Sunday in Hell

10 x zou goed kunnen :-)

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 04 apr 2016 00:40

Ik kende hem niet maar nu dus wel, viel me niet tegen.
Niet zozeer interessant door de beelden uit de koers, maar vooral voor en na de koers.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 04 apr 2016 09:39

robbiey schreef:Cancellara maakte een fout door niet bij demarrage kwiatkoswki / sagan niet mee te gaan. Als je ziet hoe fabian erna
de kwaremond overheen dendert , ongelooflijk!
Dubbele ontkenning.,. maar t is wel duidelijk wat je bedoelt.

Hij gaf zelf na afloop aan tafel bij de belgen aan dat hij ook niet wist waarom hij niet mee sprong. Hij zei iets in de trant van: "je moet dan in een splitsecond reageren. En ik voelde dat het toen nog niet het moment - voor mij - was" ook niet toen vanmarcke de oversteek maakte.

Achteraf, en vanaf de bank, natuurlijk makkelijk dat hij daar hop ofwel bij sagan en kwiatkovski, of in de herkansing met sep, mee had gemoeten.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
stakie75
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 15 jan 2012 08:55
Locatie: Valkenswaard
Contact

Gebruikersavatar stakie75 04 apr 2016 18:17

Zijn laatste Tweet is ook:
To follow or not to follow, that's the question. Verwacht een dikke "revanche" zondag.
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 05 apr 2016 08:28

vincent75 schreef:Vanavond op canvas 23:10 A sunday in helln

Parijs-Roubaix werd in 1976 in stoffige omstandigheden gereden en gewonnen door onze landgenoot Marc Demeyer, voor Francesco Moser en Roger De Vlaeminck.

Van de eerste tien waren er zes Belgen (Demeyer, De Vlaeminck, Godefroot, Merckx, Teirlinck en Verbeeck) en twee Nederlanders (Kuiper en Raas). 'Een zondag in de hel' ("En forarsdag i helvede") wordt beschouwd als een van de beste wielerfilms ooit. Hij werd in 1977 gemaakt door Jörgen Leth, niet alleen de Michel Wuyts van de Deense televisie, maar ook een gerespecteerd filmregisseur en de mentor van Lars von Trier.

Met behulp van twintig camera's en een helikopter brengt Leth de wedstrijd op een magnifieke manier in beeld. De film kan zowel de sportleek als de wielerfanaat boeien en geeft tevens een mooie indruk van het landelijke Frankrijk van de jaren '70. Maar het is vooral een indrukwekkend verslag van een dag in de hel van het noorden, met zijn stoffige achterafwegeltjes en kasseistroken die "nog alleen worden gebruikt voor het transport van vee en voor wielerwedstrijden" en die moordend zijn voor mens en materiaal (Merckx reed dat jaar 10 keer lek).

http://www.canvas.be/sunday-in-hell
Voor wie hem gemist heeft.
http://youtu.be/zxBTVU9JDrA
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

i-mac

i-mac 05 apr 2016 10:12

Ikon schreef:
vincent75 schreef:Vanavond op canvas 23:10 A sunday in helln

Parijs-Roubaix werd in 1976 in stoffige omstandigheden gereden en gewonnen door onze landgenoot Marc Demeyer, voor Francesco Moser en Roger De Vlaeminck.

http://www.canvas.be/sunday-in-hell
Voor wie hem gemist heeft.
http://youtu.be/zxBTVU9JDrA
Dank voor de tip. Deze morgen gekeken.

Die motoren :o toen al ...

Plaats reactie