Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

pufpuf
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 jun 2011 22:43

pufpuf 28 jan 2013 18:03

Er lopen inderdaad hoogspanningskabels , Maar ik fiets er , tijdens het seizoen , zeker 4 keer per week langs en heb dit nog niet eerder meegemaakt . Misschien door de kou en sneeuw in de lucht een groter stoorveld ?
Als het niet vaker gebeurt is het ook niet erg . ik was alleen benieuwd of dit een bekend verschijnsel was.

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 03 feb 2013 13:05

beezer schreef:De Bryton aansluiten op je Comp. Bruto bridge starten en via de link kom je op de oude pagina terecht om je kasrtmateriaal te uploaden naar de rider 50

ik zal wel iets fout doen, maar met bovenstaande link krijg ik alleen de melding dat de pagina niet bestaat.
Het kan toch niet zo zijn dat ik geen kaartmateriaal meer kan toevoegen of verwijderen van mijn Bryton
Ik heb nog de standaard OSM DVD (1ste kaarten) waar ik overigens heel teverden over ben.

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 03 feb 2013 14:46

lvgh schreef:Zijn er goede/voordelige alternatieven? Volgens mij hebben de Chinezen deze markt nog niet ontdekt of wel?
http://www.aliexpress.com/item/Red-Bike ... 90082.html" onclick="window.open(this.href);return false;
High sensitivity, light weight, portable to carry.
- Your perfect direction protector for camping, map reading, fishing, hiking, skiing etc.
- Can be easily installed on the bicycle by the clip.
Laatst gewijzigd door jeroenkuiper op 03 feb 2013 15:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5872
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 03 feb 2013 14:59

jeroenkuiper schreef:
lvgh schreef:Zijn er goede/voordelige alternatieven? Volgens mij hebben de Chinezen deze markt nog niet ontdekt of wel?
http://www.aliexpress.com/item/Red-Bike ... 90082.html" onclick="window.open(this.href);return false;
High sensitivity, light weight, portable to carry.
- Your perfect direction protector for camping, map reading, fishing, hiking, skiing etc.
- Can be easily installed on the bicycle by the clip.
:) :D :P :lol:

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 03 feb 2013 15:02

Ik bedoelde de garminhouders he ;) Voorlopig heb ik deze gemonteerd (die woog trouwens maar 19g), maar dan op de onderste boutjes van mijn stuurpen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 03 feb 2013 15:09

en waar heb je die gekocht ?
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 03 feb 2013 15:17

Via Ebay, omgerekend 19€ incl verzenden.

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 03 feb 2013 15:20

beezer schreef:en waar heb je die gekocht ?
http://www.ebay.nl/sch/i.html?LH_AvailT ... 3D1&_rdc=1" onclick="window.open(this.href);return false;

moet zeggen dat ik het niet zo'n hele fraaie oplossing vind als ik zo die plaatjes zie. heb je zelf ook fotos van deze gemonteerd op je eigen fiets?
Afbeelding

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 03 feb 2013 15:30

Nee nog niet, zal ik nog maken. Het is jammer dat de houder niet in alle denkbare richtingen gemonteerd kan worden omdat de gaten niet in alle richtingen symmetrisch geboord zijn. Op de Ebay plaatjes zie je hoe hoog hij uitkomt door de kromming in de houder, ik wilde hem in dezelfde positie monteren maar dan op de onderste bouten. Dat lukte niet, alleen andersom waardoor hij naar beneden wijst. Misschien ga ik de gaten nog uitvijlen ofzo. Hier zie je wat ik bedoel:
Afbeelding

De Edge 800 komt vrij laag uit, het scherm ongeveer halverwege de stuurpen. Voor de bediening een prima positie.

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 04 feb 2013 19:23

Gisteren een stukje wezen fietsen, en nu blijkt na update de hoogte functie niet meer te werken.
de actuele hoogte gaat wel goed, maar de toegenomen hoogte meters klopten van geen kanten (2HM ipv de standaard 400HM)
vandaag tijdens mijn werk de GPS meegenomen in de auto, en 160km gereden in zuid limburg met 18HM (dat kan dus niet)

Ik was me de laatste tijd al aan het ergeren op de BRYTON 50 omdat ik geen kaarten meer erop kan zetten (functie is weg uit website)
Dus ik wil hem eens terug zetten naar fabrieks instelling, blijkt deze functie ook van de website gehaald te zijn. . . . . . .
Ik vraag me echt af waar Bryto mee bezig is, De GPS unit is perfect. Maar de software/updat/website verpest alles

heeft iemand misschien een antwoord op bovenstaande problemen?

Ik ben me nu aan het orienteren op een Garmin 800, mischien dat de prijzen gaan zakken ivm de nieuwe 810

.

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 04 feb 2013 20:32

ik heb je toch verteld hoe je het kaartmateriaal met de "oude" methode kan terugzetten! Is dat niet gelukt dan ? Bij mij ging dat prima ...... ???
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 04 feb 2013 20:49

beezer schreef:ik heb je toch verteld hoe je het kaartmateriaal met de "oude" methode kan terugzetten! Is dat niet gelukt dan ? Bij mij ging dat prima ...... ???

als ik de link die je me gegeven hebt met kopieren en plakken gebruik, krijg ik de melding dat de pagina niet bestaat
kun je eens kijken of de link wel goed is, dan zou ik alsnog geholpen zijn

Stel dat het alsnog zou lukken, vind ik het nog steeds een aanfluiting van bryton dat het op deze manier moet gaan.
kun je ook eens bij jouw kijken of de de functie "toegenomen hoogtemeters" het in record mode wel of niet doet?

Plaats reactie