Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

bever
Forum-lid
Berichten: 2232
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 11 sep 2016 18:33

wacht even, dus niemand hier fietst wel eens naast het fiets[ad, rijdt wel eens door rood, snijdt wel eens een rotonde af ?

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 11 sep 2016 18:35

Ja vreselijk,maar vandaag met mijn scooter een rustige rit over de Lekdijk gemaakt,maar ook weer veel hinder ondervonden van grote groepen wielrenners.
Goddomme wat zitten er ook aso's tussen,echt met 4 man naast elkaar en maar niet aan de kant gaan hé,middenvinger opsteken en schreeuwen dat we ik geen respect hebben voor sporters,Ik snap niet waar dat goed voor is,juist omdat ik het altijd lekker rustig doe op mijn burgman.

Maar om ze nou expres overhoop te rijden gaat mij dan wel weer te ver.

Afbeelding
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 11 sep 2016 18:39

bever schreef:wacht even, dus niemand hier fietst wel eens naast het fiets[ad, rijdt wel eens door rood, snijdt wel eens een rotonde af ?
Door rood rijden doe ik regelmatig.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

thomas1974
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27

thomas1974 11 sep 2016 18:58

Eerlijk gezegd maak ik me nogal zorgen om mijn veiligheid en die van fietsers in het algemeen. Er is een klein maar substantieel deel van de automobilisten dat zich schuldig maakt aan dit soort gedrag. In mijn korte carriere (8 jaar) als wielertoerist is me precies 3 keer iets soortgelijks als in Zundert overkomen, alle keren op smalle landwegen, volledig out of the blue en in 2 van de gevallen was ik alleen, 1x met een klein groepje van 3 (drie) fietsers. Ik kan je vertellen dat deze ervaringen er goed in hakken en nog steeds kan ik niet laten regelmatig om te kijken of er iets achter me zit en bij tegemoetkomend verkeer stuur ik op het uiterste kantje.

Om die reden fiets ik tegenwoordig liever op fietspaden dan bijv. smalle landwegen. Met bel.
Laatst gewijzigd door thomas1974 op 11 sep 2016 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 11 sep 2016 19:02

thomas1974 schreef:In mijn korte carriere (8 jaar) als wielertoerist is me precies 3 keer iets soortgelijks als in Zundert overkomen, alle keren op smalle landwegen, volledig out of the blue en in 2 van de gevallen was ik alleen, 1x met een klein groepje van 3 (drie) fietsers.
Dan zou ik overwegen om even contact op te nemen met de politie.
Het zou hier best eens om dezelfde persoon kunnen gaan.

thomas1974
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27

thomas1974 11 sep 2016 19:30

't Waren verschillende locaties, nabij Boskoop, deep down in Brabant (boven Oisterwijk) en onder Asperen in het rivierengebied. Het gebeurt zo onverwachts dat je geen mogelijkheden hebt om iets te registreren, laat staan dat je nog iets ziet wanneer je in de bosjes naast de weg ligt (zonder erg overigens, zag het nog net aankomen). Alle die keer met z'n drieen hadden we er werk van kunnen maken maar m'n medefietsers zagen er geen brood in omdat we ondanks een valpartij geen schade hadden. En er waren in alle gevallen geen andere getuigen.
Laatst gewijzigd door thomas1974 op 11 sep 2016 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Zwasja
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 02 jul 2012 21:06

Zwasja 11 sep 2016 19:30

Ik kom net terug uit Duitsland. Echt, daar kunnen vrachtwagenchauffeurs, automobilisten en racefietsers wel goed met elkaar omgaan. Hier in Nederland maken de automobilisten en vrachtwagenchauffeurs er een sport van zo dicht en hard mogelijk langs je te rijden. In Duitsland minderen ze duidelijk vaart en geven ze je echt de ruimte. Vrachtwagenchauffeurs blijven ook niet op 30 cm afstand achter je rijden totdat ze kunnen inhalen, maar gewoon op 4 meter. En als ze dan inhalen rijden ze zo ver mogelijk op de andere weghelft. Het kan dus wel, maar blijkbaar niet in Nederland.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 11 sep 2016 19:36

Een helmcameraatje ontkomen we blijkbaar ook niet meer aan.


@Zwasja
Mijn ervaring in het buitenland is dat als je problemen met een automobilist of vrachtwagen hebt het 9 van de 10 keer een Nederlander is.
Vooral die klungels met die sleurhutten die na zoveel kilometer op de route du soleil even vergeten dat hun sleurhut breder is dan hun auto.

Andere auto's inderdaad, vaak met een hele grote boog om je heen en geen gehijg als ze achter je moeten rijden. Het kan zeker.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4321
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 11 sep 2016 19:53

Gisteren was hier in de omgeving (Veenendaal) een tocht van vrachtwagens met gehandicapte kinderen (truckersdag). Allemaal voor het goede doel. Sociale mensen/chauffeurs zou je zeggen....
Maar één van die gasten presteerde het toch om op een landweg lekker lang links te rijden, en mij als tegemoetkomende fietser even erg zenuwachtig te maken. Hierbij had ik echt de indruk dat hij me gewoon zag. En dat met een gehandicapt kind op de passagiersstoel. Hoe tegenstrijdig wil je het hebben.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 11 sep 2016 20:06

Hanz Bé schreef:En dat met een gehandicapt kind op de passagiersstoel. Hoe tegenstrijdig wil je het hebben.
Misschien is dat kind wel gehandicapt geraakt daar een aanrijding met een wielrenner en zei dat kind: "daar heb je weer zo'n klootzak, pak 'm".
:twisted:

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4321
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 11 sep 2016 20:36

Het is zo'n jaarlijks uitje voor geestelijk gehandicapte kinderen, meestal zo geboren...... Maar heeft misschien wel een hekel aan wielrenners, wie niet tenslotte

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 11 sep 2016 21:32

thomas1974 schreef:'t Waren verschillende locaties .... en onder Asperen in het rivierengebied.
Asperen. Toeval? Vorig jaar onder Asperen, bij 't Geofort, reed een tegemoetkomende auto opzettelijk op mij in. Kon 'm maar net ontwijken.

Plaats reactie