Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Visma|Lease a bike (voorheen Team Jumbo Visma, Team LottoNL, Belkin pro cycling team, Blanco en Rabobank)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 feb 2025 13:14

Ernie C. schreef: 27 feb 2025 12:11, zeker omdat ze bij Visma buiten Vingegaard en van Aert een heel middelmatige ploeg hebben tegenwoordig.
Wel een trieste, helaas terechte conclusie. Bijzonder hoe ze van een ploeg die alles kon winnen zijn weggezakt naar de huidige ploeg.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 27 feb 2025 14:38

Als je gratis naar sport wil kijken, moet je de sponsors op de koop toe nemen. Andere insteek zou zijn dat het publiek (de TV-kijker) jaarlijks 100 euro (of iets dergelijks) in de pot stopt en daar de renners van betaald worden... maar ja dan gaan er ook weer mensen piepen

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 27 feb 2025 14:43

daniel1975 schreef: 27 feb 2025 13:14
Ernie C. schreef: 27 feb 2025 12:11, zeker omdat ze bij Visma buiten Vingegaard en van Aert een heel middelmatige ploeg hebben tegenwoordig.
Wel een trieste, helaas terechte conclusie. Bijzonder hoe ze van een ploeg die alles kon winnen zijn weggezakt naar de huidige ploeg.
Kooij, Jorgensen, Kuss, Laporte, Benoot, Van Baarle, Kelderman, Kruijswijk en (S.) Yates

dat zijn toch nauwelijks middelmatige renners te noemen

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 27 feb 2025 15:58

synapse schreef: 27 feb 2025 12:30
Theo V schreef: 27 feb 2025 11:50 Lekker belangrijk wat een sponsor doet.
Zolang het legitiem is zouden ze gewoon welkom moeten zijn.
Wat je er zelf van vindt moet je ook voor jezelf houden.
Ik zit hier op het forum niet te wachten op politiek, XR of ander gedram van wereldverbeteraars.
Bevalt het, onder een steen leven? :mrgreen:
Misschien bevalt het me wel om buiten de rubbertegelmaatschappij te stappen en de drammers,wappies en lui die denken dat ze echt alles weten te negeren.
Maakt het leven een stuk makkelijker.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 27 feb 2025 16:00

el_loco schreef: 27 feb 2025 12:41
Theo V schreef: 27 feb 2025 11:50 Lekker belangrijk wat een sponsor doet.
Zolang het legitiem is zouden ze gewoon welkom moeten zijn.
Wat je er zelf van vindt moet je ook voor jezelf houden.
Ik zit hier op het forum niet te wachten op politiek, XR of ander gedram van wereldverbeteraars.
Tja, lekker belangrijk wat jij ervan vindt dat iemand anders er van vindt. Welkom op het internet, daar ventileren mensen hun mening...
Dus....... dan moet ik maar naar jouw gezever luisteren maar jij niet naar mij?
Dat is dus precies wat ik bedoel.

Edwin
Admin

Gebruikersavatar Edwin 27 feb 2025 16:15

Zullen we het hier weer, op een normale toon, over Visma | Lease a bike hebben? Een discussie over het ethisch besef van de gemiddelde wielersponsor/ploeg is best een eigen topic waard wat mij betreft. Dan kan Theo die lekker overslaan ;)

Persoonlijk ben ik vooral blij dat er nu dankzij het instappen van de Rabobank ook geld naar Ready2Race gaat, dat was een mooi initiatief dat een stille dood leek te gaan sterven.
Afbeelding | Afbeelding

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 27 feb 2025 16:37

kxlight schreef: 27 feb 2025 14:43
Kooij, Jorgensen, Kuss, Laporte, Benoot, Van Baarle, Kelderman, Kruijswijk en (S.) Yates

dat zijn toch nauwelijks middelmatige renners te noemen
Van Baarle, Kelderman en Kruijswijk is vergane glorie, waarbij die laatste 2 nooit iets van naam hebben gewonnen.

Kuss en Benoot zijn leuke knechten in een middelmatige ploeg, Laporte in goede doen een aardige schaduwkopman.

Kooij is (nog) geen topsprinter of klassierrenner, maar samen met Jorgenson wel de hoop van de ploeg. Wellicht helpt deze deal ze langer vast te kunnen houden.

Voor het klassieke werk is het nog wel een topploeg, maar dan moet Wout het wel af maken.

Voor het rondewerk is het wel erg mager geworden, zeker vergeleken met UAE en Bora. Vingegaard gaat nog vaak alleen zitten en als hij niet meedoet, blijft er helemaal weinig over.
Campagnolo Ultra Dork

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 27 feb 2025 19:07

Maar het concept met twee kopmannen is ook al geprobeerd en dat werkte ook niet echt lekker toch? (Roglic, Vingegaard en als je wilt Kuss er ook nog bij)

Ik vind dat ze nu juist wel een gebalanceerde ploeg hebben. Eentje die zowel in klassiekers als kleine en grote rondes kan worden ingezet.

En de herintreding van Rabo zie ik juist als iets positiefs -om maar een beladen woord te gebruiken- en Rabo investeert graag in CO2 terwijl Visma het meer zoekt in CO.
😉
Adversity is the Catalyst of Change

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 feb 2025 19:32

Ik denk dat dit niet genoeg is voor Vingegaard. Dit zit zoals hierboven al beschreven te snel alleen in de bergritten.
En Wout heeft denk ik weinig als VDP, Pogi of Remco ook aan de start staan.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 27 feb 2025 19:38

Ik denk nu niet dat de Rabobank zelf vroeger het dopinggebruik van haar renners organiseerde. Je sponsort een ploeg omdat een paar mensen je overtuigen van de return die het kan geven voor bvb je bank en verwacht resultaten die garant staan voor positieve reclame voor je merk.
Hoe die ploeg dat bereikt zal wel interne zaak van de ploeg zijn denk ik zonder dat de sponsor zelf van het sportieve (gefoefel) van de interne keuken op de hoogte is.
Als Rabobank wettelijk kan en met alles in orde in Nederland wat is het probleem dan?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 27 feb 2025 19:41

Seizoen moet nog beginnen volgens mij ,…
2024 was ook weer niet zo heel erg slecht.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 27 feb 2025 19:43

daniel1975 schreef: 27 feb 2025 19:32 Ik denk dat dit niet genoeg is voor Vingegaard. Dit zit zoals hierboven al beschreven te snel alleen in de bergritten.
En Wout heeft denk ik weinig als VDP, Pogi of Remco ook aan de start staan.
Ik geef Wout nog altijd het voordeel van de twijfel. Zijn carriere was er één van veel vallen ( letterlijk zelfs) en opstaan. Mits een degelijke en ononderbroken voorbereiding moet hij mits de goede mindsetvoor alle voorjaarsklassiekers favoriet kunnen zijn.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie