Pagina 97 van 519

Re: Tubeless

Geplaatst: 13 feb 2017 10:20
door wasbeer2006
Ryde kan problemen geven ook de MTB velgen. de nieuwe serie zouden een dieper middenbed krijgen bij ryde, zodat de band er makkelijker opgaat.

Als een band echt heel straks zit, laat achteraf je spaakspanning even meten. Die kan zomaar met 10% gedaald zijn.

Re: Tubeless

Geplaatst: 15 feb 2017 12:20
door nail
Ik rij al een tijdje met Fulcrum zero en tubeless banden - zonder lek tot nu toe maar ook zonder sealant - . Nu overweeg ik preventief sealant in de band te doen.Mijn vraag is zou je voor tubeless racefiets band de sealant van autobanden kunnen gebruiken? Tegenwoordig zitten die bij bijna alle auto's ipv een reservewiel. Of is de druk van de racefietsband hiervoor te hoog?

Misschien is de vraag op één van de 97 pagina's al eens voorbij gekomen maar ik kon het zo snel niet vinden ;-)

Re: Tubeless

Geplaatst: 15 feb 2017 13:47
door Benergy
autobanden hebben een veel lagere druk dan racefietsbanden....
Ik begrijp dat de sealant voor MTB banden al niet zo lekker werkt boven 3 bar
waarom zou je dat willen gebruiken?

Re: Tubeless

Geplaatst: 15 feb 2017 21:13
door wasbeer2006
meestal is die sealant ook veel agressiever en vreet het je band op. bij een auto kan je erna meteen een nieuwe band laten monteren.

Re: Tubeless

Geplaatst: 17 feb 2017 17:23
door DeletedUser02
Vandaag de Pro One tubeless banden ontvangen en om de velg gelegd met binnenbandjes om alvast voor te vormen. Het viel me op dat ze niet direct mooi rond op de velg aansluiten (de draad zit hier en daar een paar mm te ver naar binnen).

Heeft iemand tips om ze er in 1x goed omheen te krijgen? Ik heb al eens iets voorbij zien komen met een cola fles en/of zeepwater?

Re: Tubeless

Geplaatst: 17 feb 2017 17:28
door raiju
Zeepsop en/of iets minder hard oppompen en met je handen een beetje helpen.

Re: Tubeless

Geplaatst: 17 feb 2017 17:59
door nijkie
ypuh schreef:Vandaag de Pro One tubeless banden ontvangen en om de velg gelegd met binnenbandjes om alvast voor te vormen. Het viel me op dat ze niet direct mooi rond op de velg aansluiten (de draad zit hier en daar een paar mm te ver naar binnen).

Heeft iemand tips om ze er in 1x goed omheen te krijgen? Ik heb al eens iets voorbij zien komen met een cola fles en/of zeepwater?
Banden vet van de quikfit.

Re: Tubeless

Geplaatst: 17 feb 2017 19:15
door DeletedUser02
So far nog geen succes, behalve een dikke tering zooi. De band lijkt aan alle kanten lek waardoor oppompen geen zin heeft :/.

Re: Tubeless

Geplaatst: 17 feb 2017 19:21
door Orlok
Ondanks dat er allerlei methodes zijn om de band er zonder hoogteslag erom heen te krijgen zal je dat met de Pro One i.c.m. een binnenband waarschijnlijk niet lukken, De passing van deze tubelessband is n.l. te strak, zelfs het 'voor' vormen met een biba heeft geen enkele nut.!

Re: Tubeless

Geplaatst: 17 feb 2017 20:10
door DeletedUser02
Een compressor en wat zeep hebben niet geholpen in de tubeless setup omdat de band niet lijkt te willen zetten. De draden blijven te dicht bij het midden waar de lucht nog makkelijk kan ontsnappen. Het zou overigens net zo goed het velglint kunnen zijn, deze zat er eerder al op (wel tubeless) en heb ik verder niet naar gekeken.

Heb ze mooi naar de lokale FM om de hoek gebracht. Mogen de vriendelijke medewerkers daar een oplossing zoeken :).

Tubeless

Geplaatst: 17 feb 2017 20:19
door JoostG
Tubeless is een trucje wat je door moet krijgen. Soms lukt het meteen omdat de velg en band een goede combi zijn, maar vaker is het wat geklooi. Na een tijdje krijg je het wel door. Inmiddels monteer ik al niet tubeless banden tubeless.
Welke velg is het en welk velglint gebruik je?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Tubeless

Geplaatst: 17 feb 2017 20:23
door DeletedUser02
Het zijn DT Swiss R24 Spline wielen (de 18c versie) met standaard DT Swiss tubeless ready tape. Heb de set gebruikt gekocht (ca ~1.000km) en er hebben eerder al tubeless banden op gezeten.

Banden zijn Pro One's 28c en sealant is de normale Stan's. De montage ging redelijk simpel, strak maar ik kon ze er binnen een paar minuten met de hand op krijgen.

Overigens zat er maar weinig power achter de compressor, maar een handpomp was zeker niet gelukt.