Garmin Edge 800
Ik zag dat je sinds kort ook courses kunt tekenen met Garmin Connect.
In de wandelgangen heb ik vernomen dat Garmin werkt aan een iPhone / iPad app waarmee je i.c.m. een Wahoo ANT+ zender ritjes kunt uitlezen en uitzetten op de iPad. Dat is het enige wat me er nog van weerhoudt een iPad aan te schaffen.
[edit]
Garmin heeft sinds kort ook een eigen ANT+ Dongle voor iDevices.
In de wandelgangen heb ik vernomen dat Garmin werkt aan een iPhone / iPad app waarmee je i.c.m. een Wahoo ANT+ zender ritjes kunt uitlezen en uitzetten op de iPad. Dat is het enige wat me er nog van weerhoudt een iPad aan te schaffen.
[edit]
Garmin heeft sinds kort ook een eigen ANT+ Dongle voor iDevices.
Laatst gewijzigd door havana op 31 okt 2011 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- boswielrenner
- Forum-lid
Wat vinden we eigenlijk van de cadanssensor die Garmin heeft bijgeleverd bij de Edge 800. Kan die unit niet kleiner en waarom die rare vorm?
Klopt het dat als je de cadans sensor niet gebruikt je gewoon snelheid enz. hebt via gps? zo ja; wat is de kwaliteit van dat signaal onder de bomen.
Klopt het dat als je de cadans sensor niet gebruikt je gewoon snelheid enz. hebt via gps? zo ja; wat is de kwaliteit van dat signaal onder de bomen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
De "spriet" kun je eraf halen, dan meet de sensor alleen nog cadans en komt de snelheid via GPS binnen. De reden dat de sensor er bij velen gek uitziet, is dat de spriet verkeerd om wordt gemonteerd (omhoog ipv. omlaag).
Over het algemeen is het GPS-signaal voldoende, alleen als je in het bos rijdt dan wil het nog wel eens misgaan. Mocht je de Garmin-sensor toch niks vinden, BBB maakt een ANT+ sensor die cadans meet. Deze is iets kleiner dan de Garmin-sensor en ook nog goedkoper.
Ik gebruik zelf gewoon de Garmin-sensor. Ik vind het uiterlijk niet storend, zeker niet als je de spriet juist monteert. Daarbij is de weergave van de snelheid nauwkeuriger én ik kan de GPS uitzetten op het moment dat ik deze niet nodig heb. Dat spaart de batterij en scheelt me opladen.
Over het algemeen is het GPS-signaal voldoende, alleen als je in het bos rijdt dan wil het nog wel eens misgaan. Mocht je de Garmin-sensor toch niks vinden, BBB maakt een ANT+ sensor die cadans meet. Deze is iets kleiner dan de Garmin-sensor en ook nog goedkoper.
Ik gebruik zelf gewoon de Garmin-sensor. Ik vind het uiterlijk niet storend, zeker niet als je de spriet juist monteert. Daarbij is de weergave van de snelheid nauwkeuriger én ik kan de GPS uitzetten op het moment dat ik deze niet nodig heb. Dat spaart de batterij en scheelt me opladen.
- boswielrenner
- Forum-lid
Vreemd dat velen de sensor met de spriet naar boven plaatsen. monteer je de sensor op een rubber voetje dat in de vorm van een acherbrug is gemaakt? Dat verklaart dat de spriet bij velen naar boven staat omdat ze de sensor verkeerd om monteren.
@havana: Kan je foto's plaatsen van juist gemonteerde sensor en garmin op de stuurpen?
@havana: Kan je foto's plaatsen van juist gemonteerde sensor en garmin op de stuurpen?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Ik wil dat best doen maar er zijn anderen die dat al voor mij hebben gedaan
FOUT
GOED
en de Garmin op de stuurpen...
FOUT
GOED
en de Garmin op de stuurpen...
- boswielrenner
- Forum-lid
prima!
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- boswielrenner
- Forum-lid
Ik denk dat Sinterklaas dit jaar een Garmin Edge 800 voor me meebrengt.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
@havana, foto van de Spec. roubaix snap ik dat het geen voorkeur heeft, maar montage met de sensor naar beneden is op een roubaix niet mogelijk, de boom raakt dan zonder magneet de spaken al.. (het is mijn enige fiets zonder cadans/snelheid sensor)
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
dan zet je de sensor toch wat naar achterrefie schreef:@havana, foto van de Spec. roubaix snap ik dat het geen voorkeur heeft, maar montage met de sensor naar beneden is op een roubaix niet mogelijk, de boom raakt dan zonder magneet de spaken al.. (het is mijn enige fiets zonder cadans/snelheid sensor)
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het leven is soms zo simpel