Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4321
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 15 aug 2018 19:19

alien schreef: 15 aug 2018 19:01 Maar moet jullie voorkeur per se de maatstaf zijn voor anderen?
Precies. Daarnaast lijkt het me verstandig dat áls je een bepaalde functie belangrijk vindt, je vooraf even in de specs kijkt of het toestel deze functie ook heeft....

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4321
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 15 aug 2018 19:22

SqueeZer schreef: 15 aug 2018 19:15 ivm. die ongevaldetectie kan je je locatie delen met wie jij maar wilt .. als je plots enkele minuten niet beweegt en je vrouw is .. niet blond (logisch denkend) kan je ervan uitgaan dat er wat fout gelopen is?

Zo doe ik toch en de vrouw is gerust .. plus ook handig want ze kan de koffie of het eten bijna iedere keer perfect plannen :like:

Ivm. zwart/witte scherm .. tjah dat wist je toch op voorhand en ik blijf erbij dat het onder de meeste weeromstandigheden juist beter afleesbaar is dan een kleurenscherm.

TBT .....is er ook check Komoot / rwgps enz. ik denk dat je vooral een beetje moeite moet doen om je toestel te leren kennen en gebruiken.

+1.
Alleen mbt locatie delen zou ik uitkijken. Heb dat ook een tijdje gedaan, maar kreeg dan direct een appje als ik eens tijdens een rit aan de koffie zat... Zit je weer bij de xxxxxxxx 😱

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 15 aug 2018 19:45

Martin78 schreef: 13 aug 2018 22:53 Nou fiets ik toch al heel wat jaren met alle mogelijke devices, maar ik heb me nog nooit bekommerd om al fietsende mijn totaal aantal kilometers te kunnen zien. Dat komt waarschijnlijk ook omdat ik op verschillende fietsen (eigen race- en MTB en huurfietsen) rijdt en een totaal dus niets zegt over de specifieke fiets waar ik op dat moment op zit, Strava wat dat betreft ideaal: per fiets bijhouden wat er hoe lang op zit.
Juist dan is het handig om bijvoorbeeld fiets profielen te hebben waarin je ziet hoeveel km's je hebt gemaakt daarnaast kunnen je fietsen anders zijn uitgevoerd de een met een PM en de andere niet of elektrische schakeling......etc.
YFood !!!

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 15 aug 2018 22:36

CanyonMR schreef: 15 aug 2018 14:00Foto? :D
Zie boven 😉
Aeroad
Grail
Ultimate

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 16 aug 2018 11:33

alien schreef: 15 aug 2018 19:01 Maar moet jullie voorkeur per se de maatstaf zijn voor anderen?
Dit vraag ik me na aanleiding van wat reacties ook af :D

Ik vroeg het me alleen af omdat ik dat prettig vind, het zit er niet op nou helaas maar wat een ander belangrijk vind hoeft een derde persoon niet belangrijk te vinden.
En de tip over Strava en andere online apps vind ik prima en ik gebruik er ook eentje van maar stel je voor dat jij als persoon dat nou niet fijn vind ;)

Ieder zo zijn voorkeuren, doet verder helemaal niks af aan de Bolt :like:

Wilbert78
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 aug 2018 23:31

Wilbert78 17 aug 2018 14:14

Heb net een bolt ontvangen en het heeft er alle schijn van dat hij goed werkt met een Huawei P Smart. Dat ter informatie.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 17 aug 2018 15:04

je hebt toch Android op de Huawei (en BT) dan lijkt me dat de Bolt het "altijd" doet aangezien deze communiceert via een App die op Android staat. Het heeft dus weinig/niets met Huawei te maken?

Nog wat positieve punten van de Bolt (en Wahoo) t.o.v. Garmin 820 (en Garmin zelf) opsommen;
- automatisch uit (want dat vergeet ik nog wel eens)
- een berichtje dat je moet opladen met een percentage erbij. Ik zou daar overigens nog zelf wel een drempelwaarde willen instellen. Bijvoorbeeld alleen onder de 30-40%
- lange batterijduur....minder vaak laden
- snelle reactie's van de klantenservice van Wahoo....dat was bij Garmin heel wat beroerder/slechter
- in & uitzoomen. Via mijn Di2 knoppen is dat erg prettig
- snelle (vooralsnog foutloze) koppeling met alle sensors
- mits niet al te zonnig; prettige lampjes die directe terugkoppeling geven. Vooral met trainen erg fijn
- rode variant die itt de normale Bolt echt zwart is.....past veel fraaier bij mijn zwarte carbon delen
- veel updates en verbeteringen die redelijk vlekkeloos geïnstalleerd worden
- alarmlampjes bij nadering Strava segment....vooral geestig/grappig
- uitgebreide terugkoppeling over de opgeslagen rit op het apparaat zelf
- app is prettig en uitgebreid (met soms nog wat rare Amerikaanse twists erin)

Nu nog TBT navigatie via Strava en ik ben dik tevreden ;-)!
Aeroad
Grail
Ultimate

Drossie2
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 19 mei 2017 23:22

Drossie2 17 aug 2018 15:23

tomtom schreef: 17 aug 2018 15:04 je hebt toch Android op de Huawei (en BT) dan lijkt me dat de Bolt het "altijd" doet aangezien deze communiceert via een App die op Android staat. Het heeft dus weinig/niets met Huawei te maken?

Nog wat positieve punten van de Bolt (en Wahoo) t.o.v. Garmin 820 (en Garmin zelf) opsommen;
- een berichtje dat je moet opladen met een percentage erbij. Ik zou daar overigens nog zelf wel een drempelwaarde willen instellen. Bijvoorbeeld alleen onder de 30-40%
Dit werkt bij mij niet denk ik. Op korte tijd is mijn Bolt nu al 2 keer uitgevallen tijdens een rit omdat ik vergeten opladen was. Ik heb nooit een bericht gezien van lage batterij.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 17 aug 2018 15:32

geen idee hoe dit bij Android werkt maar bij Apple (iOS) kun je kiezen om berichten te ontvangen. Ik heb ook niets actief aangezet ofzo dus was positief verrast ;-)!
Aeroad
Grail
Ultimate

Wilbert78
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 aug 2018 23:31

Wilbert78 17 aug 2018 16:53

@TomTom dat is niet correct. Er zijn Huawei's met een afwijkende BT chip en daar koppelt de Bolt niet mee. Bij de meeste webwinkels staat ook erbij: niet compatible met Huawei. Hoe dan ook, voor de P smart is het geen probleem. Gelukkig ook maar.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 17 aug 2018 17:17

Dan inderdaad 👍. Vreemd dat dat óók al een probleem kan geven. Ik dacht dat BT een internationale standaard was (even afgezien van het type 4.0 etc)
Aeroad
Grail
Ultimate

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 17 aug 2018 17:21

Ja, zo zijn er vele standaarden maar niet iedereen houdt zich daar aan.

Google maar eens op 'Huawei bluetooth problems'
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie