Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 08 mar 2016 22:37

Geen idee wat daarover gecommuniceerd is door b.v. WADA.

Maar Meldonium werd al tijden 'gemonitord' dus de test was er al lang.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 08 mar 2016 22:38

En wie had opgelet had daar vóór 1 jan ook al iets over kunnen weten: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25847280

Maar zoals Tyler Hamilton schreef: 'dopingdokters' zijn meestal de prutsers, de cowboys, en zeker niet de beste artsen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 08 mar 2016 22:43

Karl66 schreef:Wisten ze wel dat er een test was om het te vinden of dachten ze dat ze met het gebruik weg konden komen, omdat die test nog ontwikkeld moest worden?
dit, of al die sporters zijn wel gestopt, maar het duurt wellicht lang voordat dit helemaal uit je lichaam is

rvb
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 apr 2011 16:36

rvb 08 mar 2016 22:45

Lars Boom start toch in Tour de France: 'Lage cortisolwaarde door astma-medicijnen'

UTRECHT - Lars Boom begint zaterdagmiddag gewoon aan de eerste etappe van de Tour de France. Dat meldt zijn ploeg Astana. De wielrenner uit Vlijmen had vrijdag een 'abnormaal laag' cortisolgehalte. Dat bleek tijdens de medische test die alle deelnemers aan de Tour moesten ondergaan. Volgens Astana is die lage cortisolwaarde ontstaan door astma-medicijnen.

"Ik gebruik een 'puffer' tegen mijn astma", legde Boom bij de NOS uit. "Die heb ik al tien jaar. Als ik ziek ben en last heb van mijn longen gebruik ik die een keer 's ochtends en een keer 's avonds."

Astma medicijnen moeten ze ALLEMAAL VERBIEDEN.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 08 mar 2016 22:47

monsieurpinot schreef:het duurt wellicht lang voordat dit helemaal uit je lichaam is
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20116348
Halfwaardetijd in de orde van grootte van 6 uur
rvb schreef:Lars Boom start toch in Tour de France: 'Lage cortisolwaarde door astma-medicijnen'
Juli 2015 belde? :?:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

rvb
Forum-lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 apr 2011 16:36

rvb 08 mar 2016 22:51

ONTSTEKINGSREMMERS
Veel mensen met astma gebruiken een puffer met ontstekingsremmers. Soms krijgt u ontstekingsremmers in tabletvorm. Ze bestrijden de ontstekingen in uw longen. Hierdoor reageren uw longen minder heftig op prikkels en heeft u minder last van uw klachten. Het duurt een aantal weken voordat ontstekingsremmers werken. Het is belangrijk om deze medicijnen bij astma te gebruiken zoals uw arts voorschrijft.

Zorg dat u ze dagelijks en volgens het voorschrift inhaleert, ook al heeft u geen klachten. Het is erg belangrijk voor een goede werking van de medicijnen.

Lars B kletst uit zijn nek.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 08 mar 2016 22:56

Ja.
Oke.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 08 mar 2016 23:02

Lars Boom heeft astma...

Daar geloof ik nou echt helemaal niks van. Mijn vader heeft astma en die kan nog geen rondje fietsen.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 08 mar 2016 23:17

Inspanningsastma :mrgreen:

Of dat een ziekte is of een vorm van een gebrek aan talent, daar valt inderdaad over te twisten :lol:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 08 mar 2016 23:26

Ik heb het ook al heel mijn leven. En kon vroeger op goede dagen net zo veel als de fitste leeftijdgenoten.

Niet altijd.... Maar je kan echt wel top zijn.

Astma heb je ook niet altijd last van. Kan aan het weer liggen, temperatuur ed. Dat je juist ineens zonder lucht komt, of schijnbaar eindeloos kan door rammen.

Nu was ik geen topsporter, maar er zijn er wel meer hoor. Die op hoog nivo spelen/sporten en astma hebben.


Ook het gebruik van de puffers herken ik mij in het verhaal van Lars. Ik gerbuikte die dingen ook altijd pas als ik ziek werd, of veel moest hoesten.

Tsja.... Dan ben je dus te laat.

Dat moet je elke dag doen, zodat je veel minder vaak ziek bent. Je weerstand wordt groter. De kleine onstekingkjes worden continu aangepakt.

Doe het nu elke dag en gaat veel beter.

Beetje lullig in dit geval, want zit nu met een longinfectie, haha. Maar heb dat al jaren niet meer gehad sinds ik dagelijks puf. Ook geen zware griep meer, veel minder vaak verkouden etc.


Of een plotseling pufgebruik invloed heeft op het aangal cortisonen kan ik niks zeggen. Geen enkele kennis over.

Maar ik vind dat we voorzichtig moeten zijn met zomaar wat namen noemen hoor.

Mr. R
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:08
Locatie: In the mountains

Mr. R 08 mar 2016 23:55

scepticus schreef: Nog mazzel cq pech trouwens dat het wielerseizoen nog niet op volle gang is, anders hadden we van Katusja en Astana vast ook wel wat gehoord.
Bewaren ze dat nieuws niet altijd tot net voor de Tour?

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 09 mar 2016 07:26

En wat hebben Kramer, Nuis en nog zo wat schaatsers de afgelopen jaren allemaal geslikt?
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Plaats reactie