Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

rwlinda
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jun 2014 13:09
Contact

rwlinda 11 jan 2016 17:08

Bij ophalen ... weet iemand of je dan ook meteen het stuur kun laten vervangen door een andere maat? Heb al zoveel contact gehad met Canyons dat ik dat bijna niet meer durf te vragen :)

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 11 jan 2016 18:04

rwlinda schreef:Bij ophalen ... weet iemand of je dan ook meteen het stuur kun laten vervangen door een andere maat? Heb al zoveel contact gehad met Canyons dat ik dat bijna niet meer durf te vragen :)
Gaat voor zover ik weet niet. Maar dat weet ik niet 100% zeker.
Wanneer mag jij je fiets gaan ophalen?

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 11 jan 2016 19:16

rwlinda schreef:Bij ophalen ... weet iemand of je dan ook meteen het stuur kun laten vervangen door een andere maat? Heb al zoveel contact gehad met Canyons dat ik dat bijna niet meer durf te vragen :)
Als je dat bij de bestelling op kunt geven en ze hem zo zouden leveren dan kan dat.

Bij aflevering wijzigen ze niets meer, hooguit pedaaltjes en een bidonhouder.

Op dit moment gaan alle wijzigingen nog via het servicecentrum toch?

rwlinda
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jun 2014 13:09
Contact

rwlinda 11 jan 2016 22:10

apollo schreef:
rwlinda schreef:Bij ophalen ... weet iemand of je dan ook meteen het stuur kun laten vervangen door een andere maat? Heb al zoveel contact gehad met Canyons dat ik dat bijna niet meer durf te vragen :)
Gaat voor zover ik weet niet. Maar dat weet ik niet 100% zeker.
Wanneer mag jij je fiets gaan ophalen?
Ik heb em nog niet besteld. Ik zit er een beetje tegenaan te hikken dat ik niets anders aan de fiets kan doen, behalve gewoon de standaard setup bestellen.
Ik heb niet bepaald de gemiddelde maten, dus een smaller stuur met kortere stuurpen ga ik toch echt nodig hebben.
Ik heb wel contact gehad met Canyon en die zeggen dat ik eerst de fiets maar 30 dagen moet testen en als dan alsnog blijkt dat ik een ander stuur nodig heb, ik deze opgestuurd kan krijgen. Voel me niet echt serieus genomen met zo'n antwoord. Intussen weet ik echt wel wat ik nodig heb. Dus ja, dat weerhoud me een beetje. Ik ben bereid om 300km te rijden om de fiets op te halen, aan te tonen dat ik echt graag een ander stuur erop wil hebben, dat laten omzetten en de fiets mee te nemen. Als je 6500 euro neertelt mag je op z'n minst dat toch verwachten lijkt me? De fiets/maat die ik wil zou pas begin maart leverbaar zijn.

rwlinda
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jun 2014 13:09
Contact

rwlinda 11 jan 2016 22:23

Don't get me wrong, ik vind het fantastische fietsen van Canyon en denk ook wel dat het em gaat worden, maar wil graag dat alles zo soepel mogelijk verloopt zonder teleurstellingen :).

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 11 jan 2016 22:58

rwlinda schreef:Ik heb em nog niet besteld. Ik zit er een beetje tegenaan te hikken dat ik niets anders aan de fiets kan doen, behalve gewoon de standaard setup bestellen.
Ik heb niet bepaald de gemiddelde maten, dus een smaller stuur met kortere stuurpen ga ik toch echt nodig hebben.
Ik heb wel contact gehad met Canyon en die zeggen dat ik eerst de fiets maar 30 dagen moet testen en als dan alsnog blijkt dat ik een ander stuur nodig heb, ik deze opgestuurd kan krijgen. Voel me niet echt serieus genomen met zo'n antwoord. Intussen weet ik echt wel wat ik nodig heb. Dus ja, dat weerhoud me een beetje. Ik ben bereid om 300km te rijden om de fiets op te halen, aan te tonen dat ik echt graag een ander stuur erop wil hebben, dat laten omzetten en de fiets mee te nemen. Als je 6500 euro neertelt mag je op z'n minst dat toch verwachten lijkt me? De fiets/maat die ik wil zou pas begin maart leverbaar zijn.
Je kan dat op voorhand doorgeven bij de bestelling. Ik vrees alleen dat ze momenteel alleen de standaard fietsen leveren en dat je zelf de aanpassingen binnen de 30 dagen moet doorgeven aan het servicepunt.
Indien ze het toch aanpassen voor de levering, vrees ik dat je lang(er) gaat moeten wachten.

Ik heb de mijne in Koblenz zelf besteld. Ze konden toen de aanpassingen alleen op papier schrijven. Ze konden deze dus nog niet ingeven in hun systeem.
Heb het dan vijf minuten later toch maar laten aanpassen aan de standaard versie en onmiddellijk laten ingeven in het systeem.
Zal achteraf de aanpassing wel zelf doorgeven.

matthijsln
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 12 sep 2014 08:50

matthijsln 11 jan 2016 23:02

Bericht van 26 september:
matthijsln schreef:De Garmin mount voor het H11 stuur was een tijdje van de site verdwenen, maar staat er nu weer op. Helaas wel out of stock, maar heb hem toch maar besteld:
Duurde even, maar vandaag dan eindelijk binnengekregen :winkthumb:

ronvdvoort
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 feb 2014 11:01

ronvdvoort 12 jan 2016 07:40

apollo schreef:
rwlinda schreef:Bij ophalen ... weet iemand of je dan ook meteen het stuur kun laten vervangen door een andere maat? Heb al zoveel contact gehad met Canyons dat ik dat bijna niet meer durf te vragen :)
Gaat voor zover ik weet niet. Maar dat weet ik niet 100% zeker.
Wanneer mag jij je fiets gaan ophalen?
Volgens mij kan je op het moment helemaal geen fietsen ophalen in Koblenz. Ik heb een mountainbike besteld en gevraagd of ik deze op kon halen in Koblenz wanneer deze klaar was en dit was door de problemen met de systemen niet mogelijk.

Zelf ophalen is wel zo fijn, ik heb in het verleden een fiets ontvangen die beschadigd was en heb hier toen een hoop gezeur over gehad. Moest toen terug gestuurd worden en opnieuw 3 maanden wachten voor een onbeschadigde fiets. Als je hem zelf gaat ophalen heb je daar in ieder geval geen last van maar vooralsnog niet mogelijk.

Resch2
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 05 nov 2015 08:56

Resch2 12 jan 2016 08:37

rwlinda schreef:Don't get me wrong, ik vind het fantastische fietsen van Canyon en denk ook wel dat het em gaat worden, maar wil graag dat alles zo soepel mogelijk verloopt zonder teleurstellingen :).
Heb even gemist welke fiets je wil gaan bestellen maar als het een racefiets is van €6500,- zal er wel een H11 of H36 stuur/pen combi op zitten. Kijk even goed wat canyon aangeeft welke maat stuur standaard wordt geleverd op welke maat fiets. Als je bij de geometrie van de fiets in het tabelletje de maat verandert dan zie je welke maat stuur/pen erbij komt. Canyon gaat al van smalle sturen uit, op een XL komt bv 110 stuurpen met 41cm breed stuur.
Op je bestelformulier moet je gewoon met koeienletters je gewenste breedte doorgeven dan heb je kans dat een monteur dit leest en het toch voor je monteert. Was bij mij ook: kreeg een mail dat aanpassingen niet werden doorgevoerd maar toen de fiets werd geleverd was alles netjes doorgevoerd.
Volgens mij kun je nog steeds je fiets in Koblenz ophalen, niet 100% zeker. Aanpassingen doen ze officieel (liever) niet, maar een zadelpen, stuurpennetje veranderen zullen ze heus wel effe doen. H11 cockpit veranderen is een ander verhaal ivm kabels/shifters/di2 etc wat in en door de cockpit gaat. Succes!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 jan 2016 08:49

Gezien de naam zou het zo maar kunnen dat er een stuur van max 40 cm breed nodig is, misschien zelfs 38 cm.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9104
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 12 jan 2016 08:54

Dat wisselen van setup gaat echt extreem traag. Ik wacht inmiddels al meer dan een maand op een langere stuurpen, en het enige dat canyon mij kan vertellen is dat deze in bestelling staat. Ze hebben zelf geen flauw idee wanneer ze het ding gaan opsturen. Hoe moeilijk kan het zijn...
Gelukkig scheelt het maar een cm in lengte en kan ik gewoon fietsen (met een beetje rugpijn bij langere ritjes vanwege een te korte zit), maar ideaal is anders.
(En eerlijk gezegd hoop ik nooit aanspraak te maken op garantie, want dat loopt natuurlijk helemaal mis een betekent waarschijnlijk een jaar niet fietsen.)
Ik vind mijn bike (grand canyon cf slx) echt helemaal te gek, maar canyon zelf echt prutsers eerste klas. Als jouw core business online verkoop is, dan zorg je toch dat die bestel ellende wat sneller opgelost wordt?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

rwlinda
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jun 2014 13:09
Contact

rwlinda 12 jan 2016 10:49

Resch2 schreef:
rwlinda schreef:Don't get me wrong, ik vind het fantastische fietsen van Canyon en denk ook wel dat het em gaat worden, maar wil graag dat alles zo soepel mogelijk verloopt zonder teleurstellingen :).
Heb even gemist welke fiets je wil gaan bestellen maar als het een racefiets is van €6500,- zal er wel een H11 of H36 stuur/pen combi op zitten. Kijk even goed wat canyon aangeeft welke maat stuur standaard wordt geleverd op welke maat fiets. Als je bij de geometrie van de fiets in het tabelletje de maat verandert dan zie je welke maat stuur/pen erbij komt. Canyon gaat al van smalle sturen uit, op een XL komt bv 110 stuurpen met 41cm breed stuur.
Op je bestelformulier moet je gewoon met koeienletters je gewenste breedte doorgeven dan heb je kans dat een monteur dit leest en het toch voor je monteert. Was bij mij ook: kreeg een mail dat aanpassingen niet werden doorgevoerd maar toen de fiets werd geleverd was alles netjes doorgevoerd.
Volgens mij kun je nog steeds je fiets in Koblenz ophalen, niet 100% zeker. Aanpassingen doen ze officieel (liever) niet, maar een zadelpen, stuurpennetje veranderen zullen ze heus wel effe doen. H11 cockpit veranderen is een ander verhaal ivm kabels/shifters/di2 etc wat in en door de cockpit gaat. Succes!
Dank voor de uitleg :).
Ik zit enorm in dubio welke fiets het moet worden. De Ultimate SLX 9 di2, of the Aeroad 9.0 Team. Ik ben een cyclorijder (bij dames podiumniveau) en om die reden zou de Ultimate wellicht beter zijn. Echter, aerovoordeel zou ik graag hebben die de Aeroad biedt aangezien ik 95% van de tijd alleen rijd. Met m'n eigen wielset kan ik die fiets ook nog eens op hetzelfde gewicht brengen als de Ultimate. De Aeroad zit alleen een stukje dieper en ik twijfel of het niet iets te diep wordt. Nog even dubben en rekenen dus.
Canyon heeft aangegeven zoals voor de Ultimate als de Aeroad de XL-maat te adviseren.

amclassic-fan schreef:Gezien de naam zou het zo maar kunnen dat er een stuur van max 40 cm breed nodig is, misschien zelfs 38 cm.
Pcies, ik heb nu een 62cm Madone 5.2 (2013) H2 zitpositie met een stuurpen van 10cm en compact stuur met breedte 40cm. Breder dan dat moet ie niet zijn, ook niet veel langer ... de Aeroad heeft van zichzelf al een langer frame dan m'n huidige fiets (of de Ultimate) en ikk verwacht daarom dus de 90/390 H36 cockpit nodig te hebben. Das echt significant anders dan de 110/410 die standaard erbij zit.
Laatst gewijzigd door rwlinda op 12 jan 2016 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie