Cervélo
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Ligt er maar net aan welke maat je neemt. Als je een kleinere maat neemt (met dus een grotere drop) heb je race en zoals de foto hierboven zit je redelijk comfortabel.
In principe heeft de s3 een race geo. Al zijn de balhoofden de laatste tijd wel weer wat verhoogd geloof ik.
In principe heeft de s3 een race geo. Al zijn de balhoofden de laatste tijd wel weer wat verhoogd geloof ik.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Wat ik weet is dat een supercompact vaak door vrouwen wordt gebruikt bij klimmen: een crankstel met 46/30t of zelfs 42/28t.nijkie schreef:52x36 noemen ze toch super compact? en 11-25 achter.Jaap Telder schreef:Ja, zal wel geen echte klimmer zijn maar iemand die alleen in de polder rijdtthestudent schreef:Zal wel te veel kabel frictie hebben opgeleverd. Fijn fietsje hoor. Enige minpuntje is de compact. Maar toch heel veel plezier gewenst op deze fiets.
(stephen85, dit heeft verder niets met jou te maken hoor )
Maar is dit een comfort of race geometrie?
Groot nadeel is dat je bij het afdalen niet kan (bij) trappen, kan wel maar dan lijkt het of je zonder ketting rijdt.
Thanks, is een 56. Door hogere balhoofd heb je redelijk wat comfort. Ik ga binnenkort het stuur nog 1,5 spacer lager zetten en de pen dan af laten zagen, is prima te doen.nijkie schreef:Mooie fiets en zal zeker goed bevallen.stephen85 schreef:Eindelijk mijn nieuwe S3 binnen ! Als nu het zonnetje vandaag nog gaat schijnen..
Welke maat is dit?
Valt de S3 onder comfort of race kwa geometrie?
Alvast bedankt.
Hij bevalt in ieder geval super. Had hiervoor een Giant TCR maar dit is wel een stuk strakker.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
En zo weten ze bij Cervelo elke ontwerpfout om te toveren in een marketing gimmick.
De S5 is een ouder ontwerp dan de nieuwe S3 en aanpassen kost simpelweg meer dan deze keuze langzaam uit te faseren.
Zal best iets minder luchtweerstand opleveren maar snel en efficiënt schakelen levert ook tijdwinst op en elke Cervelo met deze oplossing wint in ieder geval awards in de categorie "hoe kan ik zo'n beetje elke goede groep beroerd laten schakelen"
Wees dan eerlijk en maak je frame di2 only, nog minder drag, wel goed schakelen en je voorkomt dat klanten alsnog met een mechanische groep gaan klooien.
De S5 is een ouder ontwerp dan de nieuwe S3 en aanpassen kost simpelweg meer dan deze keuze langzaam uit te faseren.
Zal best iets minder luchtweerstand opleveren maar snel en efficiënt schakelen levert ook tijdwinst op en elke Cervelo met deze oplossing wint in ieder geval awards in de categorie "hoe kan ik zo'n beetje elke goede groep beroerd laten schakelen"
Wees dan eerlijk en maak je frame di2 only, nog minder drag, wel goed schakelen en je voorkomt dat klanten alsnog met een mechanische groep gaan klooien.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Oké, ik heb het gezienloos schreef:Nope:Jaap Telder schreef:Ik zie dat Cervélo is afgestapt van de invoer van de kabels door de bovenkant van de bovenbuis?
Damon Rinard:
The S3 cables enter the down tube, not the top tube, to reduce cost. The S5 cables enter the top tube (which reduces aero drag) but at higher cost.
Schakelt dat echt zo beroerd bij die kabelinvoer door de bovenkant bovenbuis?
Ziet er wel high-tec uit.
Heel mooie fiets... Ga het zelf nog iets meer aero aanpakken... (Hoop het volgende week te laten zien! )stephen85 schreef:Eindelijk mijn nieuwe S3 binnen ! Als nu het zonnetje vandaag nog gaat schijnen..
Zou alleen graag weten wat de ervaringen met de wielen zijn... want daar heb ik nog niets beslist.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Jaap, ik zal je meteen uit de brand helpen; Mijn S3 schakelt net zo goed als m'n Foil, ik ondervind geen problemen met schakelen, noch met afstellen.
Ik heb op beide fietsen een 11 sp.Campa groep.
Ik moest in het begin ook wennen aan de doorvoer bovenop de liggende buis, vooral met het bedienen van mijn Polar teller.
Nu met een Garmin voor de stuurnok heb ik daar geen last meer van.
Ik heb op beide fietsen een 11 sp.Campa groep.
Ik moest in het begin ook wennen aan de doorvoer bovenop de liggende buis, vooral met het bedienen van mijn Polar teller.
Nu met een Garmin voor de stuurnok heb ik daar geen last meer van.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
@scottpch: dat vermoeden had ik toch ook wel. Heb tot nu toe nergens iets gelezen over schakelproblemen. De profs hebben er ook mee gereden dus zal wel goed zijnscottpch schreef:Jaap, ik zal je meteen uit de brand helpen; Mijn S3 schakelt net zo goed als m'n Foil, ik ondervind geen problemen met schakelen, noch met afstellen.
Ik heb op beide fietsen een 11 sp.Campa groep.
Ik moest in het begin ook wennen aan de doorvoer bovenop de liggende buis, vooral met het bedienen van mijn Polar teller.
Nu met een Garmin voor de stuurnok heb ik daar geen last meer van.
lezen !Jaap Telder schreef:@scottpch: dat vermoeden had ik toch ook wel. Heb tot nu toe nergens iets gelezen over schakelproblemen. De profs hebben er ook mee gereden dus zal wel goed zijnscottpch schreef:Jaap, ik zal je meteen uit de brand helpen; Mijn S3 schakelt net zo goed als m'n Foil, ik ondervind geen problemen met schakelen, noch met afstellen.
Ik heb op beide fietsen een 11 sp.Campa groep.
Ik moest in het begin ook wennen aan de doorvoer bovenop de liggende buis, vooral met het bedienen van mijn Polar teller.
Nu met een Garmin voor de stuurnok heb ik daar geen last meer van.
het is vanwege de produktiekosten dat ervan afgestapt is
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Reactie gaat over de schakeleigenschappen bij doorvoer bovenkant bovenbuis en niet over waarom dat veranderd is. (Lezen!)
Zie de vetgedrukte regel.
door sharkman113 » 10 apr 2014 20:57 :
En zo weten ze bij Cervelo elke ontwerpfout om te toveren in een marketing gimmick.
De S5 is een ouder ontwerp dan de nieuwe S3 en aanpassen kost simpelweg meer dan deze keuze langzaam uit te faseren.
Zal best iets minder luchtweerstand opleveren maar snel en efficiënt schakelen levert ook tijdwinst op en elke Cervelo met deze oplossing wint in ieder geval awards in de categorie "hoe kan ik zo'n beetje elke goede groep beroerd laten schakelen"
Zie de vetgedrukte regel.
door sharkman113 » 10 apr 2014 20:57 :
En zo weten ze bij Cervelo elke ontwerpfout om te toveren in een marketing gimmick.
De S5 is een ouder ontwerp dan de nieuwe S3 en aanpassen kost simpelweg meer dan deze keuze langzaam uit te faseren.
Zal best iets minder luchtweerstand opleveren maar snel en efficiënt schakelen levert ook tijdwinst op en elke Cervelo met deze oplossing wint in ieder geval awards in de categorie "hoe kan ik zo'n beetje elke goede groep beroerd laten schakelen"