Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 09 mar 2016 12:55

Kalashnikov is een herhaal offender (is ale eens 2 jaar geschorst geweest) daar staan al zwaardere straffen voor, ik meen gulag in Siberie, oh nee, Putin vindt dat Rusland onrecht wordt aangedaan, "onze sporters worden gedemoniseerd".
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39613
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 mar 2016 13:03

Ik mag hopen dat als hij ooit terugkomt de andere schaatsers niet meer van start gaan. Twee jaar lang zo extreem dominant en dan nu door de mand vallen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16746
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 mar 2016 14:05

De ISU zegt in ieder geval dat er nog meer schaatsers aan zitten te komen. Ze maken de namen nog niet bekend tot de B stalen getest zijn. Ik vraag me af of de blessure van Sablikova er ook mee te maken heeft...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27890
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 mar 2016 14:17

Het verweer van de Russen is hilarisch: "we zijn erin geluisd". :D

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 09 mar 2016 14:41

Ik denk dat die Kalashnikov niet zomaar een schorsing zal accepteren.
Hij zal zijn kruit wel op een andere manier verschieten.
Volgens mij is hij tot de tanden gewapend.
Ik zou maar vast een schietgebedje doen.
Als de kogel door de kerk is, wordt dit weer opnieuw bekeken.
Eerst maar de kruitdampen laten optrekken.
Al is Kalashnikov nog zo snel, een kogel achterhaalt hem wel.
Wisten jullie al dat de bijnaam van Kalashnikov AK47 was? :mrgreen:
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 09 mar 2016 14:47

TumTumTum schreef:Lars Boom heeft astma...
Daar geloof ik nou echt helemaal niks van. Mijn vader heeft astma en die kan nog geen rondje fietsen.
Astma is een rekbaar begrip. Een klasgenootje van me had echt Astma, maar haalde wel de Europese triathlon top. Ik heb ook Asthma en was best een aardige wedstrijdrenner.

Alleen wat ik niet geloof... als ik een keer last had van asthma had kon ik lurken aan die puffer tot ik blauw aanliep, no way dat ik dan nog meer kon dan een rustig wandelingetje :D

Een puffer nemen in volle finale is volgens mij grote onzin, maar goed, ik ben geen dokter.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16746
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 mar 2016 14:57

Er is in ieder geval weer een worstelaar en een shorttrackster toegevoegd aan de lijst.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6193
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 09 mar 2016 16:04

Ho stop, we maken ons weer druk om niks. Ze hebben al een extra test gedaan - met de leugendetector - en daaruit blijkt dat ze allemaal gewoon schoon zijn. Er zal in de toekomst meer naar doping gezocht moeten worden dmv een leugendetector :roll: :
http://nos.nl/artikel/2091654-schaatsbo ... leerd.html
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39613
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 mar 2016 16:05

Ik zag hem ook op schaatsen.nl http://www.schaatsen.nl/nieuws/2016/kul ... eugentest/
Geweldig bedacht als fundament voor een mildere schorsing!!!

Ben ook heel benieuwd naar de blessures van Sablikova en Joeskov..... Het zal toch niet? :(
Less is bore

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 09 mar 2016 16:22

zelfs als ze al echt een leugentest hebben gedaan, en ook nog eens de testvragen daadwerkelijk hebben doorstaan, dan geloof ik ook nog wel dat ze een dermate niveau van cognitieve dissonantie hebben dat ze daadwerkelijk overtuigd zijn dat ze zelf niet fout zijn, de wereld is fout, boehoeoehoe, laat mij nu mijn prijzen pakken en rot allemaal maar op.

zero zero zero zero sjero sjero percent, sprak el pistolero op verontwaardigde toon.
Afbeelding

SupaX
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 30 apr 2013 17:41

SupaX 09 mar 2016 17:00

herwerdenrijder schreef:Wanneer is de sport schoon? Als er geen verboden middelen worden gebruikt? Of als er geen prestatiebevorderende middelen worden gebruikt? En wanneer is iets prestatiebevorderend, valt een kramppilletje daar bijvoorbeeld ook onder? En zo niet, waarom niet? Het is een verduiveld lastig onderwerp en ik vrees dat er altijd sprake van zal zijn dat topatleten de grenzen opzoeken en dus alle middelen gebruiken die (nog) niet verboden zijn en waarvan men vermoed dat ze net die procent sneller/beter/sterker worden dan de opponent.
Ik denk dat de enige definitie van een schone sport, die ook werkelijk nagestreefd kan worden, is als er geen verboden middelen worden gebruikt. De vraag wanneer is iets wel of niet (te) prestatiebevorderend is onmogelijk te beantwoorden. Goed eten en drinken is ook behoorlijk prestatiebevorderend. :roll:

Ik kan dit vrij zwart-wit zien. Als er dus prestatiebevorderende middelen zijn die niet op de dopinglijst staan en je gebruikt ze niet en wint daardoor niet, dan is het je eigen domme schuld. Het is all part of the game en deel van je voorbereiding. In principe heeft iedereen dezelfde mogelijkheden.

Dit heeft tot gevolg dat de dopinglijst altijd up-to-date moet zijn om de gezondheid van de sporters te beschermen. Op het moment is dit onmogelijk, er is altijd weer een nieuw chemisch goedje waardoor je een kat en muis spel krijgt.
Daarom stel ik voor om een extra regel toe te voegen aan de dopinglijst: Elke stof die wordt aangetroffen in het lichaam van de renner die niet vooraf is aangemeld bij de UCI is ook doping.

De verantwoording ligt dan bij de renner en team om bij te houden wat ze slikken. En als de UCI dan ziet dat de helft van het peloton 'hartpatiënt' is geworden, dan kunnen ze even checken wat er aan de hand is en de doping-lijst aanvullen.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 09 mar 2016 17:14

Het is geen wielrennen, maar de prestatie van Ted-Jan Bloemen (wereldrecord op de tien kilometer) vind ik de meest verdachte van het afgelopen schaatsseizoen.

Daar gaan we ook nog wel eens iets over horen denk ik.

Plaats reactie