Canyon
ik heb nooit gezegd dat het mij om de prijs gaat. Hoewel ik een standaard aeroad 6.0 gekocht heb in in onderdelen heb verkocht. Zo hield ik voor een spotprijsje een frame over dat super aero, stijf én licht is. En voor mij het belangrijkste mijn perfecte geometrie!
Remmen van ultegra zijn prima, maar een lichter alternatief zou mooi zijn. Even wachter tot sram met direct mount komt of tot dw trp t930 verkrijgbaar zijn.
Remmen van ultegra zijn prima, maar een lichter alternatief zou mooi zijn. Even wachter tot sram met direct mount komt of tot dw trp t930 verkrijgbaar zijn.
Dringend is het niet. Ik heb nog een scott foil die nog prima voldoet, dus mocht dit najaar de nieuwe sl uitkomen dan wacht ik wel gewoon.jenssss schreef:Als je deze zomer een nieuwe fiets wil, koop dan nu die fiets.
Wil je pas zomer 2017 een nieuwe fiets, koop dan modeljaar 2017 in het najaar...
Klopt wat betreft dura ace remmen, stukken mooier dan de ultegra's maar als ik dan toch gele moet uitgeven dan liever trp of sram (als ze met direct mount komen).tomtom schreef:Voor zover ik kan zien schelen de remmen 40 gram in gewicht.....dat lijkt me op een (relatief) zwaar Aero frame behoorlijk verwaarloosbaar. Ik vind de DA remmen wel veel fraaier !
EECycleworks is ook nog een zeer licht alternatief, maar kijkend naar de constructie niet echt makkelijk schoon te houden...
FSA schijnen beroerd te remmen en ik vind ze te massief ogen.
Even geduld dan maar
Even wat positief levernieuws (overigens bij mijn voorgaande 7 Canyon's nooit anders geweest); na bestelling kreeg ik al vlot antwoord (over licentiekorting o.a.). De fiets (een glow red (!) Aeroad CF SLX 7.0 Di2) stond op levering begin maart (website). Op de bevestiging & nota stond echter eind Januari. Bij navraag (weer binnen 1 dag antwoord) blijkt dat dit zeer waarschijnlijk ook het geval is ! Kortom; voor mij wederom een prima prestatie van Canyon (hoewel de "drama's" van de afgelopen tijd beslist niet prettig zullen zijn geweest)!
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Ook mijn gevoel, was afgelopen jaar min of meer zeker dat mijn nieuwe fiets een Canyon ging worden en dan begin je uit te kijken of je er ene tegenkomt. 1 fiets gespot in t zuiden van West Vlaanderen tegen de Franse grens, was dan nog een Fransman en 1 endurace gespot in De Haan.jenssss schreef:Zie je in NL dan echt zo gigantisch veel Canyon's rondrijden?
Ik heb in de laatste 5 jaar TWEE (lowbudget) Canyon's zien rondrijden in West-Vlaanderen denk ik.
Maar een gemiddelde fietsgroep van 30 renners hier bestaat uit 8 Pina's, 8 Specialized, 8 Ridley's en een verdwaalde Cervelo of Merckx
Straks alvast een Canyon erbij in West Vlaanderen.
Nee dit is alleen het geval bij de h11 of h36 cockpit, deze hebben nl een i-lock 'spacer' waarmee je het balhoofd op spanning zet. check effe de site van acrosrien schreef:Bij de aeroad lijkt op de fotos, de eerste spacer een boutje te hebben. Wat is hiervan reden voor? Borging tegen verdraaiing?
En werkt de nieuwe ultimate slx weer meer een expander boven in de vork om voorvork speling vrij te maken?