Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

senior
Forum-lid
Berichten: 2317
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 11 mar 2016 23:06

Slaat waarschijnlijk nergens op maar toch: Rusland wil niet naar ons luisteren, sancties helpen niet en ineens, met de OS in zicht meer dan 99 (voornamelijk Russische) atleten betrapt en alom geroep om een uitsluiting van Rusland voor de spelen.
(Overigens vind ik daarmee niet dat doping maar ongecontroleerd moet kunnen)

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 11 mar 2016 23:32

Zo'n product staat echt niet zomaar opeens op de dopinglijst. Daar gaan allerlei procedures aan vooraf en vanaf het moment dat het op de radar van de WADA kwam tot het moment dat het werkelijk op de dopinglijst staat, dan ben je al gauw een paar jaar verder. Weinig kans dus dat ze opeens besloten hebben om Rusland te pesten. Daarnaast is het al vanaf september vorig jaar gecommuniceerd en dan kan je ook als Russische sporter echt wel schoon zijn in januari.

Het is gewoon calimero geklaag van een land dat het niet zo nauw neemt met de dopingregels.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 12 mar 2016 00:22

Van de Russen win je het nooit, die spinnen alles in hun eigen voordeel. Uitsluiting is ook een zwaktebod, onze eigen jongens en meiden gebruiken ook. Het is alleen wel zo, in Rusland hebben ze echt geïnstitutionaliseerd overal schijt aan, als de prijs maar wordt gepakt ter meerdere eer en glorie van een paar olicharchen waarvan iedereen weet dat ze hun rijkdom ten koste van de gewone Rus Hebben vergaart. Je kunt er niet eens niet mee aan doen als Russische sporter, dan vlieg je er meteen uit. Het is bovendien een enorme macho cultuur. De consequentie is alleen wel dat een kjelt Nuis (is die schoon?) dus geen prijzen pakt. dat klopt ook niet.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16748
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 mar 2016 10:54

Het is Kleld, met de D van doping op het eind :mrgreen: .

De producent van het middel geeft aan dat dit middel vooral gebruikt om de sporters te beschermen. Je hoort toch best vaak dat er (top)sporters overlijden aan een hartaanval. Het lijkt mij wel interessant om te weten of dat structureel minder is in Rusland.

Er wordt nu ook wel heel negatief gedaan over alle Russische sporters maar als ik dan de uitspaken van biathleet Alexei Volkov lees is heb je in Rusland echt wel de keuze om wel of niet te gebruiken.
"Tijdens het nationale kampioenschap in Chaikovsky kregen we afgelopen zomer allemaal te horen dat dat spul vanaf 1 januari verboden zou zijn", vertelt Volkov. "Er was zelfs een hele lezing over en er werden folders uitgedeeld met allerlei informatie. Het is allemaal niet zo ingewikkeld als je het mij vraagt...als topsporter moet je opletten en als je dat ook maar een beetje hebt gedaan weet je dat meldonium op de zwarte lijst zou komen te staan. Je moet ook geen hele apotheek tot je nemen, hou het lekker bij vitamines en sportdranken"
Campagnolo Ultra Dork

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 12 mar 2016 10:58

Ernie C. schreef:Het is Kleld, met de D van doping op het eind :mrgreen: .

Nee hoor, het is Kjeld met één J van "ja" en één L van "ik ben de Lul"... :lol: :lol: :lol:
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16748
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 mar 2016 12:02

Ik heb dikke vingers maar de L ipv de J is wel heel erg :oops:
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3207
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 12 mar 2016 15:19

NicoNB schreef:Misschien moeten deelnemen aan grote toernooien gewoon verplicht worden om te melden wat ze aan medicatie krijgen/nemen. Dan is duidelijk wie wat slikt en waarom.
Het is op het moment niet bij inschrijving, maar wel bij een dopingcontrole verplicht. Nou ben ik wel benieuwd of al die andere sporters waarbij al eerder Meldonium werd geconstateerd dit wel vermeldden.
Uit de Volkskrant van vandaag
Sjarapova woont al sinds haar 7de in Amerika. Meldonium is in dat land verboden. Volgens Herman Ram mag een arts het haar dus niet voorschrijven. Wat haar ook in de problemen kan brengen, is de regel dat een topsporter bij elke dopingtest moet aangeven of hij of zij medicijnen gebruikt. Ook als die niet verboden zijn.

Sjarapova zou dat tien jaar lang hebben moeten doen. Als ze de waarheid heeft gesproken, moet er papieren bewijs bestaan. Ram: 'Iets zegt me dat het misschien niet altijd goed is gegaan.'

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 14 mar 2016 13:18

is het fietsen aan het her-ontdekken

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3207
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 14 mar 2016 14:29

Ze gaat nu waarschijnlijk motorcrossen....

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 14 mar 2016 14:39

Misschien wel het beste ja.
Nu is het voor haar vooral te hopen dat ze zich weet te ontworstelen aan de omgeving die haar op die gemotoriseerde fiets heeft gekregen....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39615
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 mar 2016 15:46

Ik vind haar nu vooral zielig :(
Less is bore

i-mac

i-mac 14 mar 2016 19:21

Tja, dat ze zou stoppen zat er aan te komen. Haar proces was al gemaakt nog voor die van start ging. Mij zal je niet horen zeggen dat ze onschuldig is/was. Maar ik heb de indruk dat ze een kleine garnaal opofferen en dat de grote spelers op die manier gespaard worden.
En als ze haar zo een hoge boete willen geven, wat zal Sharapova dan krijgen voor haar doping? Femke was nog maar een paar jaar aan het rijden, en reed voor een aalmoes. Sharapova daarentegen ...

Plaats reactie