Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 18 jan 2016 22:21

Zeker geen paniek, wel irritant dat ik nu al 6 weken een te korte zit heb. De huidige pen krijgen ze niet krasvrij meer terug, maar da's hun probleem. En vooral ontzettend knullig dat een internetverkoper na anderhalve maand nog niet eens een indicatie kan geven over de levertijd. En zo te lezen ben ik bepaald niet de enige.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Pedaleur_de_Charme
Forum-lid

Gebruikersavatar Pedaleur_de_Charme 18 jan 2016 23:08

53x11 schreef:Zeker geen paniek, wel irritant dat ik nu al 6 weken een te korte zit heb. De huidige pen krijgen ze niet krasvrij meer terug, maar da's hun probleem. En vooral ontzettend knullig dat een internetverkoper na anderhalve maand nog niet eens een indicatie kan geven over de levertijd. En zo te lezen ben ik bepaald niet de enige.
Zit met een gelijkaardig geval. Bij het bestellen van mijn Canyon een kortere stuurpen gevraagd, dit kon niet. Meteen bij ontvangst een langere stuurpen aangevraagd om deze om te ruilen. Voorlopig ook al enkele weken aan het wachten. Gelukkig op tijd aangevraagd dus.

Resch2
Forum-lid

Resch2 19 jan 2016 08:34

Wat betreft die stuurpennen; ik zou gewoon de juiste maat van een ander merk kopen, de standaard canyon stuurpen is tamelijk zwaar (180gram voor 110mm) en voor €60- heb je een mooie lichte stuurpen van bijv Ritchey. Ook in 1 1/4". De juiste maat stuurpen verhoogt het fietsplezier aanzienlijk, in tegenstelling tot een carbon zadelrail..
ritchey wcs, of wat duurder de Superlogic
Pro vibe7s
FSA k force
Zipp SL OS
Allemaal rond de 130gram!
Montage van een nieuw stuurpennetje is 5min werk, tevens kun je de hoek nog bepalen en zo net wat hoger of dieper zetten zonder aan je spacers te hoeven freutelen. Succes!

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 19 jan 2016 09:10

Ga ze bij canyon deze week nog contacten. De uitslag wordt zeer waarschijnlijk dat ik zelf een pen ga bestellen. Ritchey is ook waar ik als eerste aan dacht. Zijn alle types geschikt voor MTB (CX) gebruik?
baanfiets kopen?

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 19 jan 2016 09:16

Ritchey is wat Canyon zelf ook monteerde toch? voordat ze over gingen op eigen merk pennen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 19 jan 2016 09:52

MarkVeenstra schreef:Ritchey is wat Canyon zelf ook monteerde toch? voordat ze over gingen op eigen merk pennen.
klopt

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 19 jan 2016 10:20

Resch2 schreef: in tegenstelling tot een carbon zadelrail..
Mwoah.. Ik kan niet goed tegen het Fizik-zadel op de Aeroad ;) Dus weet het niet zo net.

Vergeet niet dat het ook om reservedelen kan gaan. Iets wat je juist snel zou moeten leveren om een pechgeval weer op weg te helpen. Wat als ik mijn reserve derailleurhanger nodig heb en daarna twee maanden moet wachten op een nieuwe? Dat is een no go voor mij. Ik vind het geen probleem om zelf voor voorraad te moeten zorgen maar dan moet het wel gewoon geleverd kunnen worden.

Resch2
Forum-lid

Resch2 19 jan 2016 11:34

Ja daar heb je wel gelijk in, schreef zelf ook of het zo moeilijk is een paar onderdeeltjes in een doosje te doen...
Heb je niet nog een oud zadel liggen waar je wel mee weg komt?

Stuurpennen kunnen ook op de MTB, alleen de super lichte (carbon) pennen is de vraag of dat zo verstandig is, vooral kwetsbaar bij valpartijen.

Drikus
Forum-lid

Drikus 19 jan 2016 11:59

Resch2 schreef:Ja daar heb je wel gelijk in, schreef zelf ook of het zo moeilijk is een paar onderdeeltjes in een doosje te doen...

Stuurpennen kunnen ook op de MTB, alleen de super lichte (carbon) pennen is de vraag of dat zo verstandig is, vooral kwetsbaar bij valpartijen.
Tsja, zelf rij ik ook op de MTB al eventjes met een Carbon Syntace Vector stuur rond. Deze krijgt ook wel eens iets meer te verduren dan het std rondje nederland (Alpen, Pyreneeën, inclusief wat foutjes), en levert tot nu toe geen enkel probleem op.

Zou er niet te benauwd mee zijn, zeker niet voor alleen in NL (al moet ik toegeven dat ik in het begin ook zo mijn twijfels had). ;)

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 19 jan 2016 12:12

Resch2 schreef:Ja daar heb je wel gelijk in, schreef zelf ook of het zo moeilijk is een paar onderdeeltjes in een doosje te doen...
Mijn andere fiets is zadelloos op dit moment ;)

Overigens weet ik niet of derailleurhangers ook zo lang duren, snelle aanname van mijn kant. Wellicht heeft het servicecenter in NL dit soort klein grut wel op voorraad.

tomtom
Forum-lid

tomtom 20 jan 2016 13:04

RuudRuud schreef:
Mijn andere fiets is zadelloos op dit moment ;)

Overigens weet ik niet of derailleurhangers ook zo lang duren, snelle aanname van mijn kant. Wellicht heeft het servicecenter in NL dit soort klein grut wel op voorraad.
Een redelijk idiote gedachte; denk je nu echt dat het een kwestie is van "iets in een doosje" doen!? Dan heb je toch wel erg weinig door wat voor omvang Canyon heeft..... In de regel is Canyon zeer snel met het leveren van reserve onderdelen als derrie hangers (meerdere malen ervaren). En het service center heeft voor zover ik weet niets op voorraad (maar zorgden wel kosteloos voor een paar schroeven die ik kwijt was).

Het kan ook anders qua fietsen; Mijn Canyon Aeroad zou begin Maart (website) geleverd worden. 9 januari besteld, 14 januari betaald en vandaag is de fiets geleverd! Dat zou volgens de factuur eind Januari moeten zijn. Kortom Canyon kan wel degelijk snel leveren en hebben dat bij mij ook (altijd) gedaan :D. Weet iemand toevallig waar de batterij zit bij een Aeroad Di2 ;) ? Niet in de zadelpen in elk geval en elke andere plek lijkt me een probleem met of geluid en/of vocht (dat laatste heb ik al meerdere keren meegemaakt)
Aeroad
Grail
Ultimate

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 20 jan 2016 13:22

Kreeg vandaag vrijwel gelijktijdig een factuur van Canyon voor de omruilpen (met verkeerd bedrag) en een geplande leverdatum ergens volgende week EN een mail n.a.v. een chat gisteren dat ze geen enkele indicatie konden geven over de leverdatum en of ik dan toch maar wilde annuleren (in de chat had ik daarop aangestuurd)

Gaat lekker daar... :?
baanfiets kopen?

Plaats reactie