Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

apollo
Forum-lid

apollo 20 jan 2016 13:38

tomtom schreef:Weet iemand toevallig waar de batterij zit bij een Aeroad Di2 ;) ? Niet in de zadelpen in elk geval en elke andere plek lijkt me een probleem met of geluid en/of vocht (dat laatste heb ik al meerdere keren meegemaakt)
Ben je zeker dat het een DI2 versie is? Misschien heeft Canyon zich vergist en heb je de mechanische versie van iemand anders en vandaar dat je hem zo snel hebt ontvangen :lol:

jenssss
Forum-lid

jenssss 20 jan 2016 13:51

tomtom schreef:Weet iemand toevallig waar de batterij zit bij een Aeroad Di2 ;) ? Niet in de zadelpen in elk geval en elke andere plek lijkt me een probleem met of geluid en/of vocht (dat laatste heb ik al meerdere keren meegemaakt)
Ik neem aan op dezelfde plaats als de Ultimate en veel andere fietsen tegenwoordig.
In de schuine buis in het frame.
Ergens onderaan de buis zit een zwart plaatje met twee schroeven.
Hiermee is de batterij bevestigd.
Als je die wil uithalen, moet bracket er uit en kun je de batterij er zo uitschuiven.

Ik hoop dat ik de mijne nooit moet uithalen :p

Resch2
Forum-lid

Resch2 20 jan 2016 14:57

tomtom schreef:
RuudRuud schreef:
Resch2 schreef:Ja daar heb je wel gelijk in, schreef zelf ook of het zo moeilijk is een paar onderdeeltjes in een doosje te doen...
Heb je niet nog een oud zadel liggen waar je wel mee weg komt?
Mijn andere fiets is zadelloos op dit moment ;)

Overigens weet ik niet of derailleurhangers ook zo lang duren, snelle aanname van mijn kant. Wellicht heeft het servicecenter in NL dit soort klein grut wel op voorraad.
Een redelijk idiote gedachte; denk je nu echt dat het een kwestie is van "iets in een doosje" doen!? Dan heb je toch wel erg weinig door wat voor omvang Canyon heeft..... In de regel is Canyon zeer snel met het leveren van reserve onderdelen als derrie hangers (meerdere malen ervaren). En het service center heeft voor zover ik weet niets op voorraad (maar zorgden wel kosteloos voor een paar schroeven die ik kwijt was).

Het kan ook anders qua fietsen; Mijn Canyon Aeroad zou begin Maart (website) geleverd worden. 9 januari besteld, 14 januari betaald en vandaag is de fiets geleverd! Dat zou volgens de factuur eind Januari moeten zijn. Kortom Canyon kan wel degelijk snel leveren en hebben dat bij mij ook (altijd) gedaan :D. Weet iemand toevallig waar de batterij zit bij een Aeroad Di2 ;) ? Niet in de zadelpen in elk geval en elke andere plek lijkt me een probleem met of geluid en/of vocht (dat laatste heb ik al meerdere keren meegemaakt)
Ben zeker op de hoogte van de omvang van het bedrijf, ben in september ntb m'n fiets in koblenz gaan uitzoeken/testen. 'Iets in een doosje doen' was dan ook ironisch bedoeld. Verder zou het ze sieren als ze dat soort kleine onderdeeltjes (derailleurhangers, balhoofden, zadelpen(klemmetjes) en noem maar op gewoon in Eindhoven op voorraad hebben. Anders valt er ook weinig service te leveren. Maar begrijp dat ik de fiets niet voor de service bij canyon heb gekocht! Fijn dat je fiets zo snel geleverd wordt, mijne had slechts 4 weken vertraging, wat ik zeer acceptabel vind.

Patrickvanv
Forum-lid

Patrickvanv 20 jan 2016 20:16

@tomtom welke aeroad heb je precies besteld en in welke maat als ik vragen mag?

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 21 jan 2016 09:08

tomtom schreef:
RuudRuud schreef:
Resch2 schreef:Ja daar heb je wel gelijk in, schreef zelf ook of het zo moeilijk is een paar onderdeeltjes in een doosje te doen...
Heb je niet nog een oud zadel liggen waar je wel mee weg komt?
Mijn andere fiets is zadelloos op dit moment ;)

Overigens weet ik niet of derailleurhangers ook zo lang duren, snelle aanname van mijn kant. Wellicht heeft het servicecenter in NL dit soort klein grut wel op voorraad.
Een redelijk idiote gedachte; denk je nu echt dat het een kwestie is van "iets in een doosje" doen!? Dan heb je toch wel erg weinig door wat voor omvang Canyon heeft..... In de regel is Canyon zeer snel met het leveren van reserve onderdelen als derrie hangers (meerdere malen ervaren). En het service center heeft voor zover ik weet niets op voorraad (maar zorgden wel kosteloos voor een paar schroeven die ik kwijt was).
Wat heeft de omvang van een bedrijf met de levertijd te maken? Stel ik loop nu naar een willekeurige merkdealer voor onderdelen van een 15 jaar oude auto (uitzonderingen zullen er altijd zijn). Is het in Nederland op voorraad dan is het er morgen. Is het in het buitenland (ergens in de buurt, Duitsland, Frankrijk noem maar op) dan heb ik het een paar dagen later. Kwestie van je systeem goed inrichten en de prioriteiten op de juiste plek leggen.

Het servicecentrum zou JUIST dit soort dingen op voorraad moeten hebben. Kosten zijn laag, ruimte die het inneemt is klein. Maar Canyon heeft zich dit ook wel eens afgevraagd en heeft ervoor gekozen dit niet zo te doen. Waarom? Misschien omdat het eerder wel gewoon goed ging met snel leveren vanuit DLD? Toen werd je fiets bijvoorbeeld gewoon afgeleverd met de gewenste maatvoering.

rwlinda
Forum-lid
Contact

rwlinda 21 jan 2016 16:48

Na weken dubben besloten niet over te stappen naar Canyon, maar bij Trek te blijven. In alle Canyon fora gaat het me iets te veel over levertijden, onderdelen vervangen krijgen, wachten op garantieonderdelen etc. Plus, de Canyonfiets heeft niet de juiste geometrie :). Maakt de keuze uiteindelijk wel heel makkelijk. Toch vind ik de fietsen van Canyon niet minder mooi!

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 21 jan 2016 19:16

rwlinda schreef:Na weken dubben besloten niet over te stappen naar Canyon, maar bij Trek te blijven. In alle Canyon fora gaat het me iets te veel over levertijden, onderdelen vervangen krijgen, wachten op garantieonderdelen etc. Plus, de Canyonfiets heeft niet de juiste geometrie :). Maakt de keuze uiteindelijk wel heel makkelijk. Toch vind ik de fietsen van Canyon niet minder mooi!
Met zowel de aeroad als de ultimate in het assortiment moet toch wel iets passend te krijgen zijn?
Maar wat beteft die levertijden kan ik me je keuze wel voorstellen (ben blij dat ik al het gedoe voor was...)

apollo
Forum-lid

apollo 21 jan 2016 19:24

monsieurpinot schreef:
rwlinda schreef:Na weken dubben besloten niet over te stappen naar Canyon, maar bij Trek te blijven. In alle Canyon fora gaat het me iets te veel over levertijden, onderdelen vervangen krijgen, wachten op garantieonderdelen etc. Plus, de Canyonfiets heeft niet de juiste geometrie :). Maakt de keuze uiteindelijk wel heel makkelijk. Toch vind ik de fietsen van Canyon niet minder mooi!
Met zowel de aeroad als de ultimate in het assortiment moet toch wel iets passend te krijgen zijn?
Maar wat beteft die levertijden kan ik me je keuze wel voorstellen (ben blij dat ik al het gedoe voor was...)
Ik snap dat geheel van geometrie ook allemaal niet. Je krijgt met een andere stuurpen en de positie van het zadel, je fiets toch altijd juist afgesteld.
Zeker als je kan kiezen tussen de Aeroad en de Ultimate.

brekson
Forum-lid

brekson 21 jan 2016 20:57

Raar. Ik heb vroeger trek gereden. Heb nu geen aanpassingen moeten doen aan mijn canyons.
In de maat 58 nauwelijks verschillen merkbaar.
Sworks Venge

bikerke
Forum-lid

bikerke 21 jan 2016 21:23

Toch is er veel verschil tussen een trek en een canyon.
Trek Domane stack63,2 reach 38,3
Canyon endurace stack 59 reach 38
4cm spacers verschil onder je stuur.
Een trek is dus opmerkelijk hoger.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 21 jan 2016 21:29

Ik zou op een slx met balhoofd 13mm en 10mm spacer op een ruime 12cm drop komen, op een aeroad dus nog meer. Die 12cm kan ik hebben, maar als ik onderweg om me heen kijken zitten er maar enkelen zo.

Ik ben gewoon 185 bbl 91cm lange benen maar ook weer niet extreem. Dus ik kan me best voorstellen dat niet indereen het goed passend krijgt.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 21 jan 2016 21:34

wasbeer2006 schreef:Ik zou op een slx met balhoofd 13mm en 10mm spacer op een ruime 12cm drop komen, op een aeroad dus nog meer. Die 12cm kan ik hebben, maar als ik onderweg om me heen kijken zitten er maar enkelen zo.

Ik ben gewoon 185 bbl 91cm lange benen maar ook weer niet extreem. Dus ik kan me best voorstellen dat niet indereen het goed passend krijgt.
wat bedoel je met balhoofd 13mm?

Plaats reactie