Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mart Smeets

ajhoff
Forum-lid

ajhoff 07 aug 2012 15:36

opperhoofd schreef:Tja, ik dacht dat sporters mensen zijn die uitdagingen niet uit de weg gaan. Ik heb het idee dat de sporters het gevoel hebben het verbaal niet aan te kunnen. Als je passie voor je sport hebt en eerlijk bent lijkt het me dat je daar heen kan gaan zonder "afgezeken" te worden. Het is aan de kijker te oordelen, de journalist z'n werk is om het verhaal van alle kanten objectief te belichten.
Dat sporters verbaal stevig aangepakt worden vind ik geen probleem. Andersom moeten de journalisten echter ook niet zeuren als ze een verbale draai om de oren krijgen. Hoort allemaal bij het spel. Met name met je laatste opmerking heb je wat mij betreft wel een punt. De vraag is in het geval Smeets of je nog wel van een objectieve journalist kunt spreken? Het lijkt onderhand meer op de "Smeets show" die vanaf "planeet Smeets" wordt uitgezonden en waar de "Smeets wetten" gelden. De vraag is of het nog wel echt om de sport gaat of om het ego van de heer Smeets?

jansen01
Forum-lid

jansen01 07 aug 2012 15:37

tjansen schreef:In dit geval is 1 al teveel imo.
En wie is volgens jou die ene dan?
Addict R1

tjansen
Forum-lid

tjansen 07 aug 2012 16:23

jansen01 schreef:
tjansen schreef:In dit geval is 1 al teveel imo.
En wie is volgens jou die ene dan?
Rick van der Ven.

De affaire Kromo is ook vrij pijnlijk..

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 07 aug 2012 16:32

Je kunt een uitspraak tijdens een lollig interview bij Evers ook uit z'n verband trekken imho....
Less is bore

jansen01
Forum-lid

jansen01 07 aug 2012 16:35

daniel1975 schreef:Je kunt een uitspraak tijdens een lollig interview bij Evers ook uit z'n verband trekken imho....
+100 EN:

Jeetje zeg...

Zegt hij letterlijk dat hij heeft bedankt om de persoon Mart? NEE

Hij zegt dat hij andere afspraken had voor die avond, met familie welteverstaan. Zoals de media het schetst, werd hij op de laatste dag, nota bene in de middag, gebeld. Wat doe je dan?

Als vrienden mij bellen met de boodschap: ga je vanavond mee naar de stad, en ik zeg nee bedankt ik heb met familie afgesproken.. Is dat dat bedanken omdat je de persoon niet mag of omdat je andere dingen te doen hebt (afspraak = afspraak) Dat de Telegraaf het zo opklopt, los van de werkelijkheid, slaat werkelijk alles :x
Addict R1

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 07 aug 2012 16:44

jansen01 schreef:
daniel1975 schreef:Je kunt een uitspraak tijdens een lollig interview bij Evers ook uit z'n verband trekken imho....
+100 EN:

(...)
Uit mijn hoofd:
Kromo: "Ik ben al bij Mart Smeets geweest, dus het ergste heb ik wel gehad"
Evers: "hahahahaha, wil je dit nog rectificeren?"
Kromo: "haha, nou, nee hoor"

Lollig of niet, ze neemt haar woorden niet terug iig
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 07 aug 2012 16:46

jansen01 schreef:
+100 EN:

Jeetje zeg...

Hij zegt dat hij andere afspraken had voor die avond, met familie welteverstaan. Zoals de media het schetst, werd hij op de laatste dag, nota bene in de middag, gebeld. Wat doe je dan?

Als vrienden mij bellen met de boodschap: ga je vanavond mee naar de stad, en ik zeg nee bedankt ik heb met familie afgesproken.. Is dat dat bedanken omdat je de persoon niet mag of omdat je andere dingen te doen hebt (afspraak = afspraak) Dat de Telegraaf het zo opklopt, los van de werkelijkheid, slaat werkelijk alles :x
Ik geef je helemaal gelijk, op deze manier kan je op elke slak wel een korrel zout leggen.
Zoals Daniel het al zei; je hoeft niet naar Smeets te kijken.
En nu het langer dan drie weken Tour staat hij ook wat langer in de kijker van die mierenneukers.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 07 aug 2012 16:48

En over zelfingenomen kwallen gesproken; Giel Beelen?
Kom op zeg, als er één een loser is, is hij het wel.

tjansen
Forum-lid

tjansen 07 aug 2012 16:57

jansen01 schreef:
+100 EN:

Jeetje zeg...

Hij is daarna (na die 1e avond) nog een keer gebeld en toen heeft ie opnieuw bedankt.

En wat flauw dat als ik liever iemand anders zie dan Smeets dan gelijk maar niet meer mag kijken (of niet mag melden dat ik liever iemand anders zie dan Smeets).. :) Ik ben een sportliefhebber, ik kijk graag naar de Olympische Spelen en aan het eind van de dag wil ik graag van de Nederlandse sporters horen hoe zij hun succes of deceptie beleefd hebben. Ondanks dat ik dan 75% van de tijd naar het gezeur, gezuig en gejank van Smeets moet luisteren, heb ik dat ervoor over omdat ik dus graag wat van onze sporters hoor.

Behalve van degene die niet willen komen dus..

tjansen
Forum-lid

tjansen 07 aug 2012 16:57

theov schreef:En over zelfingenomen kwallen gesproken; Giel Beelen?
Kom op zeg, als er één een loser is, is hij het wel.
Wat heeft Giel Beelen hier mee te maken trouwens?

jansen01
Forum-lid

jansen01 07 aug 2012 17:02

@ Tjansen: lees nu nog een keer het artikel, maar dan goed:

Nog een keer bedankt, waar lees je dat dan?

Liever koffie dan Mart Smeets

LONDEN - Handboogschutter Rick van der Ven, die net naast brons greep bij de Olympische Spelen in Londen, heeft er vriendelijk voor bedankt om bij Mart Smeets aan te schuiven.

De Ossenaar had met zijn familie afgesproken om 's avonds een kop koffie te drinken in het Holland Heineken House. De redactie van NOS in Londen nam contact op met Van der Ven, die uitlegde dat hij andere plannen had. "Smeets belde mij later zelf nog. Om te zeggen dat hij er wel begrip voor had. En dat de uitnodiging bleef staan", zegt hij in het Brabants Dagblad.
De 21-jarige Ossenaar is daar echter niet meer op ingegaan en zit zelfs alweer thuis. "Ik had nog kunnen blijven tot het einde van de Spelen. Maar mijn coach vloog terug naar Nederland, omdat hij op vakantie ging. En wij waren met z'n tweetjes in Londen. Ik had geen zin om in m'n uppie nog een week daar te blijven."
Veel kijkers stoorden zich dit weekend mateloos aan de manier waarop Mart Smeets volleybalster Manon Flier aanpakte tijdens het NOS-programma London Late Night. "Pijnlijk, respectloos en zelfs een vorm van verbale aanranding", zo luiden enkele van de commentaren op de ‘afzeiktelevisie.’
Addict R1

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 07 aug 2012 17:11

Mart Smeets, het onderwerp is al helemaal uitgekauwd. Vaak wordt zijn vakkennis aangehaald, maar net zo vaak wordt dat nu juist ter discussie gesteld. Mart heeft naam gemaakt eind jaren 70 door de nr. 2 na een wielerwedstrijd te vragen, waarom hij/zij zo slecht was vandaag. Dat was wat anders dan aan de nr. 1 te vragen wat er door hem/haar heen ging. Enfin, sportjournalistiek is voor mij vaak een bezigheid dat bedenkelijk dicht bij het afvoerputje zit.
Smeets heeft z'n beste tijd gehad. Aan tafel zie je de gasten ongemakkelijk reageren op z'n gekunselde vragen met lange aanloop en zijpaden en in antwoorden is hij al helemaal niet meer geinteresseerd. Tenenkrommend en pijnlijk strijden om de 1e plek. Nog erger is het feit dat Smeets Smeets speelt. Iedere keer weer kijk ik naar een toneelstuk. Ja, er zit een knop aan het toestel, maar dat is een andere discussie.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Plaats reactie