Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

lowermate
Forum-lid

lowermate 16 mei 2009 17:03

[quote="Lowermate"]Ok. Ik heb nu TOPO NL al naar de edge gekopieerd maar wil dit daar weg halen.
Via de pc, onder welke folder staat de kaart opgeslagen ?
Dan kan ik daarna topo NL + CN (nl. + belgie bv) op de sd kaart zetten.

Het kan dus wel TOPO NL + CN tegelijk op de sd kaart ?
Moet ik dan eerst topo NL naar de sd kaart kopieeeren en daarna CN ?

Bij het selecteren van een course, dan pikt de edge dus de kaarten automatisch van de sd kaart af ?[/quote]

Raar, van uit Mapsource verzond ik de kaart van TOPO NL naar de sd kaart.
Toen keek ik op de edge en zag ik CN 2008 staan , terwijl ik die nog moest doen.
Vreemd. Denk ik toch iets verkeerd gedaan.
NOg eens proberen.

Of moet ik eerst CN doen en dan TOPO NL ?
Cannondale Synapse Ultegra

binkie4
Forum-lid

binkie4 16 mei 2009 18:27

De lol is er alweer snel af. Vorige week een Edge 705 gekocht. Afgelopen donderdag de 100km route van Boogie's Extreme gereden om 'm eens uit te proberen. Ik was erg in mijn nopjes met mijn aankoop. Gisteren startte 'ie al niet meer op.

Hij gaat niet verder dat dit scherm:
[img=http://img31.imageshack.us/img31/2936/img5140.jpg]

Als ik de power knop in druk krijg ik wel dit te zien:
[img=http://img31.imageshack.us/img31/9439/img5143i.jpg]

Als ik 'm aan de lader leg, dan blijkt hij wel door te starten zodra de batterij volledig vol is. Ik kan vervolgens wel door het menu en de functies heen bladeren, maar binnen een seconde of 10 loopt alles vast. Hij geeft dan alleen nog maar biepjes als ik een van de knoppen in druk.

Koppel ik 'm na het opladen los, zonder eerst te gaan bladeren door het menu, dan verschijnt het bericht:
[img=http://img31.imageshack.us/img31/1393/img5144o.jpg]
Het apparaat gaat vervolgens uit. Na opnieuw aanzetten volgt weer het scherm op de eerste foto.

Een harde reset lost het probleem niet op.

Als ik 'm via USB aan mijn pc hang, dan wordt de microSD kaart wel herkend, het apparaat soms wel, soms niet. Als mijn pc 'm wel herkent dan kan ik updaten via Webupdater, of via Mapsource en Trainingscentre gegevens van en naar het apparaat sturen. Het herkennen door mijn pc gaat overigens niet verder dan k:\Garmin. Tot gisteren werd gewoon de apparaatnaam weer gegeven. Een softwareupdate maakt geen verschil.

Ook al geprobeerd zonder SD-kaart op te starten. Voor het geval dat kaartje defect is. Helaas.

Ik zit niet direct te wachten op terug sturen naar de webshop waar ik 'm heb gekocht. Dan ben ik 'm zo een paar weken, zoniet maanden kwijt.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

mouse
Forum-lid

mouse 16 mei 2009 18:54

[quote="Binkie4"]
Ik zit niet direct te wachten op terug sturen naar de webshop waar ik 'm heb gekocht. Dan ben ik 'm zo een paar weken, zoniet maanden kwijt.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? [/quote]

off topic, maar in welke webshop heb je het gekocht?

niels1979
Forum-lid

niels1979 16 mei 2009 20:17

Ik heb hier ook een probleem met de 705.
Telkens wanneer ik de Edge aansluit op de pc via de usb kabel na een ritje gaat hij de geschiedenis opslaan.
Alleen dit duurt ontzettend lang, hij blijft vaak hangen of soms doet hij helemaal niets.

Heeft iemand anders dit ook?

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 16 mei 2009 20:20

Het kan aan corrupte user data liggen en die wordt met een SW update niet gewist. Probeer eens een harde reset, ik heb dit probleem met een 305 gehad en dat hielp.

Schakel apparaat uit en druk op de mode knop, schakel het apparaat in en houdt de mode knop vast totdat je de vraag krijgt om alle user data te wissen. (Je wist dan alleen maar de veld en scherm instellingen en niet de gereden ritten).

Ps zo een probleem wordt meestal veroorzaakt door met instellingen te spelen en dan snel iets anders doen voordat het fasoenlijk opgeslagen is. Komt vaker voor bij beginnende gebruikers.
Afbeelding

binkie4
Forum-lid

binkie4 16 mei 2009 21:08

[quote="mouse"][quote="Binkie4"]

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? [/quote]

off topic, maar in welke webshop heb je het gekocht?[/quote]

Bij www.4PDA.nl

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 17 mei 2009 02:04

Bedankt Moustache en Yugor.

Ik heb de routable osm ook nu werkend op m`n Etrex Vista HCx.

mouse
Forum-lid

mouse 17 mei 2009 14:08

hoeveel GB raden jullie aan voor de aankoop van microSD memory card ?

nog iets, is het mogelijk zelf de batterij de vervangen van de borstband?

hoe zit het eigenlijk met de batterij van de Garmin zelf? Dient die ook na een bepaalde levensduur vervangen te worden?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 mei 2009 14:19

2 Gigabyte, groter kan de 705 niet aan. Kost niet meer dan een paar euro.
Batterij kan je gewoon zelf vervangen van de borstband. In de computer zelf zit een lithium polymeer accu, die zal langzaam maar zeker steeds slechter worden. In mobiele telefoons zitten dezelfde soort accu's. Ze worden in de loop van de tijd een klein beetje slechter, maar vooral van op- en ontladen. Waarbij 2x half opladen net zo veel capaciteitsverlies geeft als 1 keer volledig opladen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mouse
Forum-lid

mouse 17 mei 2009 23:10

[quote="Amclassic-fan"] In de computer zelf zit een lithium polymeer accu, die zal langzaam maar zeker steeds slechter worden. In mobiele telefoons zitten dezelfde soort accu's. Ze worden in de loop van de tijd een klein beetje slechter, maar vooral van op- en ontladen. Waarbij 2x half opladen net zo veel capaciteitsverlies geeft als 1 keer volledig opladen.[/quote]

is deze batterij vervangbaar, net zoals bij een gsm?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 mei 2009 23:16

Er heeft wel eens iemand foto's er van gemaakt, ik dacht dat de accu gewoon met een simpel connectortje vast zat. Dus als de accu ergens te vinden is met hetzelfde stekkertje is het gewoon een kwestie van open schroeven en wisselen. Is ie niet te vinden met 't zelfde stekkertje moet er eventje gesoldeerd worden. Maar gezien het grote aantallen 705s dat er al verkocht zijn zou ik me er vooral geen zorgen over maken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tinuz0
Forum-lid

tinuz0 18 mei 2009 01:19

Ik heb vanmiddag een beetje zitten 'rommelen' met het tekenen van routes/tracks in verschillende programma's, namelijk:
- MapSource i.s.m. Topo NL of CN
- www.gpsies.nl

In combinatie met elkaar is het prima om een route uit te stippelen. Uiteraard kwam ik nog wel een aantal vragen tegen.
- In MapSource i.s.m. CN wat is beter, makkelijker om te gebruiken een Route of een Track?
- Hoe kan ik in MapSource i.s.m. zowel Topo NL als CN een route of track aanpassen of uitbreiden?
- Het opslaan van een route of track kan in de volgende bestandstypes; *.gdb, *.mps, *.txt, *.dxf, *.gpx. Welk bestandstype moet ik gebruiken? Moet ik het converteren via www.gpsies.nl naar een *.crs of *.tcx? Wat zijn de voordelen?

Ongetwijfeld dat er de komende weken nog veel meer vragen opkomen. Hopelijk ligt mijn Edge 705 morgen op de deurmat... :)
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg

Plaats reactie