Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 20 feb 2011 13:51

Wel een erg korte stuurpen, benieuwd dat dat nog lekker stuurt...
En misschien komt het door de foto maar staat het zadel niet omhoog gericht?
Als geheel een mooie fiets, een frame dat je niet vaak tegen zult komen.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 20 feb 2011 15:29

Dat zadel komt inderdaad door de foto want staat recht, en ik stel alleen af. Zij zelf moet zeggen wat ze lekker vindt zitten. Dat die stuurpen kort is klopt. Ik had een langere, maar die zat haar niet lekker.

Ze is pas 14 en groeiend. Qua lengte had ze ook nog op een frame maat S gepast, maar dan is volgend jaar de fiets alweer te klein. Nu is het frame iets aan de ruime kant, en alles wat korter afgesteld, en hopelijk gaat het dan wat langer mee.

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 20 feb 2011 15:32

Kijk, dat is verhelderend.
Zonder deze achtergrond informatie kijk je wat vreemd op de afstelling. Wel een slimme set om dan wat een fiets op de groei te kopen. Al zullen de meningen daar verschillend over zijn.
Maar een mooie fiets voor een dame van 14;)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

ikgavast
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 sep 2010 18:52

ikgavast 20 feb 2011 17:46

Niet verkeerd voor een 14 jarige, ik reed toen nog op een oude stalen batavus van m´n oudere broer......
Stuurpen is i.d.d. opvallend kort, maar er zullen kwa lengte niet veel alternatieven zijn, maar als het gaat dan gaat het.
Later een iets langere stuurpen, en het stuur iets hoger, dus rechter plaatsen.
Maar mooie bike, veel plezier ervan!!
Viva il ciclismo

dalla
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 27 mar 2008 16:02

dalla 21 feb 2011 18:39

korte stuurnok in consequentie van het dame tov heren model...maar laten we eerlijk zijn, Ultegra SL Ultegra wielset...en een Wilier latriestina frameset..."er zijn mindere optie's hoor!!"
vette fiets!
het meeste leer je door te luisteren!

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 21 feb 2011 18:44

staat zadel niet wat ver naar achteren? of moet die nog afgesteld worden. lijkt net of die zadelbrug het zo niet gaat houden:$

Of lijkt dat maar zo?

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 21 feb 2011 22:48

Ze heeft er nu drie keer op gefietst. Iedere keer heb ik nog iets opnieuw afgesteld. Bij komend is/was dat ook haar schoenen te klein waren, en dus nu ook nieuw zijn. Het zal nog wel een paar keer fietsen zijn voordat alles naar wens is.

robiris
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jan 2008 17:08

robiris 27 feb 2011 13:18

Hallo daar Wilier liefhebbers,

Ben van plan om woensdag naar Salden te gaan en een overjarig model Izoard te kopen. In combinatie met Chorus en Easton EA 70 wielen. Maar welke maat is geschikt voor mij? Ik ben 1,80mt en rijd nu op een mt54 racefiets. Kan iemand een schatting maken wat mn fiets ongeveer gaat wegen? Kan niet wachten, had liefst een rood/wit maar hiervan is het frame in mn maat (L denk ik) uitverkocht. Dus wordt het wit/zilver, en dat lijkt me ook heel mooi.

Grt
Als wielrennen makkelijk was, zou het wel voetbal heten

jensvoigt
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 sep 2009 21:39

jensvoigt 27 feb 2011 13:44

robiris schreef:Hallo daar Wilier liefhebbers,

Ben van plan om woensdag naar Salden te gaan en een overjarig model Izoard te kopen. In combinatie met Chorus en Easton EA 70 wielen. Maar welke maat is geschikt voor mij? Ik ben 1,80mt en rijd nu op een mt54 racefiets. Kan iemand een schatting maken wat mn fiets ongeveer gaat wegen? Kan niet wachten, had liefst een rood/wit maar hiervan is het frame in mn maat (L denk ik) uitverkocht. Dus wordt het wit/zilver, en dat lijkt me ook heel mooi.

Grt


Ik ben 1.79, en heb Izoard in maat L...
op de macht

ultimatecf
Forum-lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 23 feb 2007 10:20

ultimatecf 27 feb 2011 13:58

robiris schreef:Hallo daar Wilier liefhebbers,

Ben van plan om woensdag naar Salden te gaan en een overjarig model Izoard te kopen. In combinatie met Chorus en Easton EA 70 wielen. Maar welke maat is geschikt voor mij? Ik ben 1,80mt en rijd nu op een mt54 racefiets. Kan iemand een schatting maken wat mn fiets ongeveer gaat wegen? Kan niet wachten, had liefst een rood/wit maar hiervan is het frame in mn maat (L denk ik) uitverkocht. Dus wordt het wit/zilver, en dat lijkt me ook heel mooi.

Grt


Het 2010 model kost 999 euro, het 2011 model is 1299 euro adviesprijs, hier gaat nog de kaaymankorting af. Dit model komt dan richting de prijs van een 2010 model. Ook iets om rekening mee te houden.

johoop
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 20 sep 2009 20:59
Locatie: Duiven

johoop 27 feb 2011 14:13

[quote="robiris"]Hallo daar Wilier liefhebbers,

Ben van plan om woensdag naar Salden te gaan en een overjarig model Izoard te kopen. In combinatie met Chorus en Easton EA 70 wielen. Maar welke maat is geschikt voor mij? Ik ben 1,80mt en rijd nu op een mt54 racefiets. Kan iemand een schatting maken wat mn fiets ongeveer gaat wegen? Kan niet wachten, had liefst een rood/wit maar hiervan is het frame in mn maat (L denk ik) uitverkocht. Dus wordt het wit/zilver, en dat lijkt me ook heel mooi.

Grt[/quote

Ik ben 177 en heb ook een Wilier Izoard maat L
Afbeelding

bindert
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jan 2011 15:15

bindert 27 feb 2011 15:12

Houd er wel rekening mee dat de lengte van je lichaam niet alles zegt over de maat fiets.

Plaats reactie