Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 18 mei 2009 16:51

C a s r a n schreef: Ik heb het Der Spiegel-artikel nog niet gelezen, maar reageerde op jouw statement "hopelijk is het voor haar nog niet te laat"... Los van wat er nu in dat artikel staat, hoop ik bitter weinig voor die atlete (sportief gezien dan). Punt.

Dat sloeg op de psychische en lichamelijke problemen die ze heeft opgelopen door het dopinggebruik. Ik blijf het droevig vinden dat gezonde jonge mensen op zo'n gruwelijke manier de afgrond ingaan op het menselijke en lichamelijke vlak.
Vwb haar sportieve carriere hoop ik dat ze de competitie laat voor wat het is. Geloofwaardig ben je nooit meer. Aan één Tyler Hamilton hebben we al meer dan genoeg ;) Daar zijn we het dan wel over eens.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

concorde
Forum-lid

concorde 18 mei 2009 17:31

mrcoffee schreef:
C a s r a n schreef: Ik heb het Der Spiegel-artikel nog niet gelezen, maar reageerde op jouw statement "hopelijk is het voor haar nog niet te laat"... Los van wat er nu in dat artikel staat, hoop ik bitter weinig voor die atlete (sportief gezien dan). Punt.

Dat sloeg op de psychische en lichamelijke problemen die ze heeft opgelopen door het dopinggebruik. Ik blijf het droevig vinden dat gezonde jonge mensen op zo'n gruwelijke manier de afgrond ingaan op het menselijke en lichamelijke vlak.
Vwb haar sportieve carriere hoop ik dat ze de competitie laat voor wat het is. Geloofwaardig ben je nooit meer. Aan één Tyler Hamilton hebben we al meer dan genoeg ;) Daar zijn we het dan wel over eens.

Ik denk dat de schade die zij heeft opgelopen heeft meer van psychologische aard is. Wel triest waarbij ik mij aan de andere kan nauwlijks kan voorstellen dat iemand zo naief is.

simen
Forum-lid

simen 18 mei 2009 20:56

Zij is ook tegen

arjan916
Forum-lid

Gebruikersavatar arjan916 18 mei 2009 22:07

helaas, is t geen echt nieuws, maar de zoveelste bevestiging . . .
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 25 mei 2009 18:57

mrcoffee schreef:
C a s r a n schreef:Eerst heeft ze talloze keren ontkend dat ze aan de doping zat, en nu gaat ze toch tot bekentenissen in de rechtbank over met de hoop op strafvermindering en in Der Spiegel wellicht in ruil voor een pak centen (daarvoor staat Der Spiegel gekend)... Ik hoop eigenlijk nog bitter weinig van Hütthaler te moeten horen.

Het verhaal vond ik interessant. Hoe zo iemand in het wereldje rolt en het proces in werking treedt om te gaan gebruiken. Hoe het systeem van gebruiken en niet praten zichzelf in stand houdt.

Maar wat wil je stellen Casran? Omdat ze altijd gelogen heeft over haar dopinggebruik en nu opeens wel uit de school klapt is ze onbetrouwbaar of een bedrieger? Ik kan me voorstellen dat je van dit soort verhalen niet vrolijk wordt, ik overigens ook niet, maar er een label van onzin aan te hangen lijkt mij struisvogelpolitiek.

mrcoffee schreef:

Nog zo één: http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrenn ... kohl_stopt
Het is zo dubbel; je hoopt van niet, maar eigenlijk weet je wel beter: het kan gewoon niet anders (en ja, toch lig ik geboeid naar de loodzware giro etappe van vandaag te kijken......)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

corniel
Forum-lid HC

corniel 25 mei 2009 21:07

Berhard Kohl schreef:Zonder doping strijd je niet met gelijke wapens (..)

Ik wil niet langer een dubbelleven leiden dat gebaseerd is op leugens. Ik stop ermee.
Ik vind het jammer. Kohl is wat mij betreft een hele sympathieke renner, en in mijn optiek zeer eerlijk. Geen smoesje, geen gedoe: ja, ik heb gebruikt, nee, dat deugd niet, en inderdaad, het systeem faalt.
Berhard Kohl schreef:Iemand die de waarheid vertelt, kan niet meer terugkeren. Geen enkele ploeg wil een renner die zich in mijn situatie bevindt.
Ook dit betreur ik: juist een renner als hij zou ik graag nog nieuwe mooie dingen zien doen. Dit sugereert toch wel weer heel duidelijk dat doping bij veel ploegen beleid is, en niet - zoals vaak gesuggereerd - een individuele beslissing van een renner.
Berhard Kohl schreef:Ik ben meer dan 200 keer gecontroleerd. Minstens bij de helft van die controles had ik betrapt kunnen worden. Een negatieve controle betekent niet noodzakelijk dat je met een cleane renner te doen hebt.
Tja, dit zou toch inmiddels wel algemeen bekend moeten zijn. Wel prettig als een renner als hij dit ook bevestigd.
Berhard Kohl schreef:Talent, training en een ijzeren discipline zijn op een gegeven moment niet meer voldoende. Doping wordt dan meer regel dan uitzondering.
Pijnlijk, maar klaarblijkelijk dus ook heel erg waar...

jappiex
Forum-lid

jappiex 25 mei 2009 22:00

Het laat gewoon perfect zien dat je niet terug kunt komen als je clean wilt blijven. Je mag terug, maar dan moet je met je oude gewoontes terugkeren. Cervélo met mooie verhalen dat Riis wil bewijzen dat het anders kan, Armstrong, mooi weer op de fiets natuurlijk met Bruyneel aan zijn zijde, ik kijk er met plezier naar, maar het is wel poppekast.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 26 mei 2009 10:32

Kan het echt niet zonder doping? Ik vraag mij af of een Armstrong zich nu nog zou doperen met het risico dat hij de geloofwaardigheid van zijn 7 tourzeges op de helling zet? Zou Virenque nadat hij door het Franse gerecht toch wel zwaar werd aangepakt toch nog doping durven pakken hebben? Nochthans heeft die nog fantastische prestaties geleverd.
Echter, als je sommige getuigenissen van ex- op doping betrapte renners leest , als je de dopingschandalen en verhalen van de laatste jaren in overweging neemt, kun je dan nog geloven dat er grote rondes gewonnen zijn door een volledig cleane renner?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 26 mei 2009 11:13

Ik denk dat het wel zonder doping kan, alleen als anderen doping gebruiken dan ben je wel behoorlijk in het nadeel als niet gebruiker.

De prestatie winsten met doping worden vaak als minimaal beschreven, bijv door Harm Kuiper, nauwelijks of geen meetbaar verschil heb hem wel eens horen zeggen. Als de literatuur over juiste voeding erop naleest kun zie je soms wel eens 10 a 15% verbetering staan door alleen de juiste voeding te gebruiken. Of dit zo is laat ik maar in het midden maar je kunt er volgens mij vanuit gaan dat met name op het vlak van snel herstellen en de juiste energie voor de spieren al een behoorlijke progressie is gemaakt in de afgelopen jaren wat hogere gemiddeldes kan verklaren. Daarnaast denk ik dat TV commercie misschien wel een van de belangrijkste redenen is voor hogere gemiddeldes (er wordt pas hard gereden als men op TV komt, maar dat is tegenwoordig veel langer als vroeger).

Als ik Armstrong zijn progressie zie tijdens de Giro dan krijg ik sterk de indruk dat dit NIETS met Doping te maken heeft maar puur met het opbouwen van een soort lichaamshardheid als gevolg van meer en meer wedstrijd kilometers. Ik geloof ook van uit dat zijn primaire doel ook echt het propageren van de strijd tegen kanker is en kan me niet voorstellen dat "nog een overwinning" op latere leeftijd belangrijker is voor hem dan dat, hij zal het m.i. nooit riskeren.
Afbeelding

jurg73
Forum-lid

jurg73 26 mei 2009 16:04

Gisteravond zat Kohl in een duits praatprogramma bij de ARD of ZDF. Gaf aan dat hij vanaf zijn 19e al doping gebruikte en maar een keer is betrapt en samen met wat andere renners gebruik maakte van zo'n centrifuge voor bloeddoping en dat hij deze zelf injecteerde. Hij gaf ook aan dat hij denkt dat de gehele top van het wielrennen nog steeds doping gebruikt. Toen hem de vraag werd gesteld of de artsen bij Gerolsteiner niets hadden gemerkt wilde hij hierop niet antwoorden. Wel heel opmerkelijk. Ik moet zeggen Kohl kwam heel oprecht over.

daan633
Forum-lid

daan633 26 mei 2009 20:21

Direct gevolg is dat de betreffende arts, nu werkzaam bij milram, per direct geschorst is door zijn team.

dc
Forum-lid

dc 27 mei 2009 12:22

ericpeters schreef: De prestatie winsten met doping worden vaak als minimaal beschreven, bijv door Harm Kuiper, nauwelijks of geen meetbaar verschil heb hem wel eens horen zeggen.

Harm mag wel meer zeggen. Helaas voor hem zijn er erg veel bewijzen die precies de andere kant op wijzen. Ik noem een Riis (een zondaar die bekend heeft). Dat was geen " nauwelijks meetbaar verschil".

Voor een wat duidelijker beeld raad ik je http://www.ergogenics.org/index.html aan. Dan struikel je over de wetenschappelijke bewijzen (papers e.d.) dat snijdt wat meer hout dan een losse uitspraak (ja Harm is hoogleraar, so what).

Plaats reactie