Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 19 jan 2010 22:33

Joe2007 schreef: Kreeg van de eigenaar het volgende terug gemaild: "Cannondale levert normaal gesproken geen losse frames, en hiervan zijn dus inderdaad ook geen adviesprijzen te vinden."

Grote onzin! Cannondale levert gewoon losse frames bijv bij http://www.rijwielpaleis.nl/ . Zelf een los CAAD9 frame gekocht.
What makes the boat go faster?

bart75
Forum-lid

bart75 20 jan 2010 11:29

Losse Cannondale frames zijn gewoon te koop via de Cannondale dealers. Bij Cannondale kun je gewoon een prijslijst voor de frames opvragen. Adviesprijs voor een nieuw Six frame is 1399 euro!
Cannondale Synapse Ultegra

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 20 jan 2010 11:34

Bart75 schreef:Losse Cannondale frames zijn gewoon te koop via de Cannondale dealers. Bij Cannondale kun je gewoon een prijslijst voor de frames opvragen. Adviesprijs voor een nieuw Six frame is 1399 euro!

Toevallig ook een prijslijst van race vorken?

bart75
Forum-lid

bart75 20 jan 2010 11:37

nee, helaas niet. Wellicht ook op te vragen bij Cannondale. Mijn ervaring is dat ze erg snel reageren op email!
Cannondale Synapse Ultegra

vip32
Forum-lid

vip32 20 jan 2010 14:47

Bart75 schreef:Losse Cannondale frames zijn gewoon te koop via de Cannondale dealers. Bij Cannondale kun je gewoon een prijslijst voor de frames opvragen. Adviesprijs voor een nieuw Six frame is 1399 euro!

niet alle frames zijn verkrijgbaar, zo is de supersix niet verkrijgbaar voor de aftermarket. meestal gaat het enkel om de top-modellen (hi-mod)

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 20 jan 2010 14:51

vip32 schreef:meestal gaat het enkel om de top-modellen (hi-mod)

Die wel of niet als frame worden verkocht? Bijv CAAD9 is gewoon als frame te verkrijgen.

vip32
Forum-lid

vip32 20 jan 2010 15:25

enkel de topmodellen worden als los frame aangeboden. soms ook nog in beperkte kleuren.

de caad9 is dan de uitzondering, prijs technisch is het beter een hele fiets te nemen. maar goed dat is bekend bij cannondale.

joe2007
Forum-lid

Gebruikersavatar joe2007 20 jan 2010 15:57

vip32 schreef:enkel de topmodellen worden als los frame aangeboden. soms ook nog in beperkte kleuren.

de caad9 is dan de uitzondering, prijs technisch is het beter een hele fiets te nemen. maar goed dat is bekend bij cannondale.

Vandaar dat ik de Six carbon 2010 voor 800eu wel een mooie deal vond. Bod is inmiddels door invloed van fantieke tegenbieders opgehoogd naar 900... Dat is dan ook mijn plafond voor dit projectje.

twentebike
Forum-lid

twentebike 20 jan 2010 23:40

De aanbieder op marktplaats geeft zijn garantiekaart erbij en zegt ook dat je deze kunt registreren zodat je garantie houd.
Neem maar van mij aan dat je beter bij je fietsenmaker een frameset van 1399 euro kunt kopen want met dit frame krijg ja absoluut geen garante mocht er iets mee zijn.
Er word altijd gezegd van met de garantiekaart komt alles goed maar dat is een verkoopfabeltje......2e eigenaar is geen garantie.
De wijzen komen uit het oosten...

joe2007
Forum-lid

Gebruikersavatar joe2007 21 jan 2010 01:53

twentebike schreef:De aanbieder op marktplaats geeft zijn garantiekaart erbij en zegt ook dat je deze kunt registreren zodat je garantie houd.
Neem maar van mij aan dat je beter bij je fietsenmaker een frameset van 1399 euro kunt kopen want met dit frame krijg ja absoluut geen garante mocht er iets mee zijn.
Er word altijd gezegd van met de garantiekaart komt alles goed maar dat is een verkoopfabeltje......2e eigenaar is geen garantie.

Naar dat punt heb ik eigenlijk nog niet goed gekeken. Zal eens via de zoekfunctie op dit forum kijken voor eerdere situatie waarbij dat speelde. Tnx!
Je hebt dan waarschijnlijk ook de originele kassabon (1e frame) nodig van de fm?

Ai, ik was er al bang voor, via de zoekfunctie:

1)Link datum: 10-9-2009 17:00
Elboutero schreef:Het probleem is dat ik niet de eerste eigenaar ben en dat de levenslange garantie van Cannondale dan niet meer geldt. Ik mag dus nu een nieuwe fiets gaan kopen en denk dus dat ik geen Cannondale weer neem. Maar goed, er zijn dus niet meer mensen die een dergelijk probleem een keer hebben gehad met een Cannondale fiets?

2) Link datum: 16-2-2008 09:36
Sharkman 1 schreef:Levenslange garantie van cannondale is enkel iets voor de eerste eigenaar. Omdat het sponsormateriaal is ben je officieel nooit eigenaar geworden en heb je dus ook geen enkel recht op garantie.
Je kunt het proberen maar persoonlijk zou ik het gewoon laten. De fiets heeft je niets gekost (je hebt er weinig voor terug gedaan) en uit fatsoen kun je eigenlijk geen aanspraak maken op een nieuw frame. Overigens verschijnt dit type regelmatig op marktplaats dus er zwerven blijkbaar meer sponsor frames.

Daar ga ik dus echt niet de hoofdprijs voor betalen ivm het nemen van risico.

twentebike
Forum-lid

twentebike 21 jan 2010 13:18

Geloof me je zal niet de eerste zijn die een frame koopt en denk dat hij levenslange garantie heeft.
Dit is trouwens niet alleen met Cannondale.
Meerdere fietsmerken hanteren deze metode.
Succes met de verdere zoektocht en eventuele aankoop!
De wijzen komen uit het oosten...

100cols
Forum-lid

100cols 23 jan 2010 14:49

Vorige week mijn nieuwe fiets opgehaald ter vervanging van de Jan Janssen Paris Nice. Aantal onderdelen was nog niet binnen en wordt vervangen. Definitieve afmontage wordt:

CAAD9 60cm met Cannondale Premium vork.
Chorus 50/34 (komt nog 39 bij) met 12-27 cassette
CXP33 met Record naven, banden worden continental gp 4000
Stuur, stuurpen, zadelpen wordt Ritchey WCS Wet Black
Arione zadel
Keo classic pedalen

Derailleurklemband wordt nog vervangen, is nu tijdelijk Shimano
Lagers worden nog aagepast, verkeerde setje was binnengekomen

Vandaag eerste ritje gemaakt. Stuur mag lager, verder nog even kijken naar de precieze afstelling. Het rijdt erg goed, zowel de groep als het frame is een vooruitgang. Niet dat de Jan Janssen en Rival niet bevielen, maar het verschil is duidelijk merkbaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie