Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

charite
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 15 mei 2006 16:02

charite 28 mei 2011 14:48

Hi Stefan,

Het eerste wat ik echt mooi vind in dit topic.
Mooie wielen en met de Powertab toch nog acceptabel gewicht kunnen realiseren. Klasse!!

Mh..... je hebt een pm ;)

Cheers,

Peter

desint
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 jan 2011 14:21

desint 28 mei 2011 15:20

Pracht bike Stefan!
Ik was eigenlijk nooit voorstander van een frame zonder stickers of verf. Is het een UD frame met glossy lak erover?Of zit er over het carbon nog een 3k laagje? Eindelijk ook iemand die een wiel koopt met metaalkleurige spaken ipv zwart.

Waar heb je die gekocht? en hoe is dat allemaal verlopen(tijdsduur, betalingen)? mischien mag ik dat niet vragen maar volgens mij is dat HET punt waarom vele wielrenners twijfelen.
Nogmaals pracht fiets, mischien nog wel mooier dan die Mclaren ISP frame look-a-like!

deSint

raznov
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 aug 2009 17:50

raznov 28 mei 2011 17:17

Dit topic een tijdje gevolgd, laatst 2 bidonhoudertjes besteld (voor 16 incl) en binnen 1,5 week al binnen. Met dit 'mooie' weer nog niet gebruikt, maar het voelt zeer degelijk en zeker voor dat geld. Zit nu toch wel even te denken om nog iets verder te gaan voor bijv. een setje wielen... Tot nu toe prima ervaring :-).
Koga Miyata Roadwinner 105 2009

koereur12
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 mar 2011 21:10

koereur12 28 mei 2011 22:54

Waar heeft u de bidonhouders besteld?

stefan
Forum-lid
Berichten: 973
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 28 mei 2011 23:57

deSint schreef:Pracht bike Stefan!
Ik was eigenlijk nooit voorstander van een frame zonder stickers of verf. Is het een UD frame met glossy lak erover?Of zit er over het carbon nog een 3k laagje? Eindelijk ook iemand die een wiel koopt met metaalkleurige spaken ipv zwart.

Waar heb je die gekocht? en hoe is dat allemaal verlopen(tijdsduur, betalingen)? mischien mag ik dat niet vragen maar volgens mij is dat HET punt waarom vele wielrenners twijfelen.
Nogmaals pracht fiets, mischien nog wel mooier dan die Mclaren ISP frame look-a-like!

deSint


Op de foto lijkt het een UD kleur te zijn maar het is 3K. Ik had graag UD gehad maar dat was niet op voorraad en ik had geen zin om te wachten.
De zilveren spaken passen naar mijn mening ook beter bij de naven. Ik had de velgen ook graag in UD gehad maar ook daar zat weer een levertijd aan. Achteraf gezien had het uiteraard niet uitgemaakt want ik heb ze pas na 6 maanden ingespaakt. :D

De velgen heb ik van Flyxii.com. Dat was in dus in december. Ik heb er na betaling zo'n 14 dagen op moeten wachten. Betalen kan gewoon met Paypal. De meeste verkopers vragen dan wel iets extra's omdat Paypal voor de verkoper enorm duur is. Officieel mogen verkopers dit niet vragen maar ik heb er geen problemen mee. Een beetje afhankelijk van de dollar maar op dit moment heb je voor ongeveer €100,- wel een carbon velg. Je kunt kiezen voor verschillende spaakgaten. 20, 24, 28, 32 en zelfs 36 dacht ik. Dit is overigens niet bij elke aanbieder.

Of het kwaliteit is moet ik nog achter komen. Er zijn mij al vele voor geweest en die hoor ik niet klagen dus het zal wel goed zitten. Het inspaken gaf mij in elk geval alleen maar meer vertrouwen. Het was geen slappe troep. Ook niet bij het 'kraken' van de wielen.

Frame heeft inmiddels een dikke 4000km gehad en ik ben nog steeds uiterst tevreden. €390,- voor betaald inclusief vork, balhoofd, 2 extra achterpatten, verzenden en invoerrechten. Frame valt echt niet tegen. Gekocht bij Dengfu overigens. Maar er zijn nog enkele andere aanbieders van dit frame.
Ik heb wel het idee dat de Chinezen de laatste tijd de prijzen wat aan het opschroeven zijn. Maar dat is ook logisch want de vraag wordt alleen maar groter.

Ik heb overigens nog zo'n velg liggen. 24 gaats. Hoeft niet direct weg maar mocht er interesse zijn dan wel. Het gaat om één enkele velg.

schamperd
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 16 aug 2004 23:42

schamperd 29 mei 2011 00:35

Hallo,
Ik zoek een weg frame met met isp en mooie overzized buizen.
Ik kom zat isp modellen tegen maar vind ze er allemaal wat iel uit zien.

Zoek iets in de trand van de ridley Noah, kuota kult. Kwa uitstraling van het frame.
mocht iemand iets weten..
niet zeuren maar trappen

muhren
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 sep 2007 14:09
Locatie: Groningen

muhren 29 mei 2011 01:26

Knappe fiets Stefan! Waar zijn die wielen besteld?
Trek aan die veter!

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 29 mei 2011 01:37

Is ebay.com echt zo'n onbekende site? Daar stikt het van de carbon hoepels en andere meuk ;)
mijn Flickr

raznov
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 aug 2009 17:50

raznov 29 mei 2011 02:39

koereur12 schreef:Waar heeft u de bidonhouders besteld?


Via ebay, garanties e.d. zijn een ander verhaal maar voor een dergelijke 'kleine' aankoop vond ik het wel de moeite waard :-). Staan diverse varianten op ebay qua vorm, dus voor elk wat wils. Ik kocht via gebruiker http://myworld.ebay.nl/e_baygoods en alles is netjes in bubbelfolie in een doosje verzonden. De kans dat er tijdens de verzending iets stuk zou gaan was daardoor vrij klein (maar met sommige bedrijven die onze post tegenwoordig regelen weet je maar nooit...).
Koga Miyata Roadwinner 105 2009

stefan
Forum-lid
Berichten: 973
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 29 mei 2011 09:38

Muhren schreef:Knappe fiets Stefan! Waar zijn die wielen besteld?


Zie de post boven die van jou op de vorige pagina. Flyxii.com heb ik de velgen besteld. Powertab en spaken zijn hier in NL gekocht.

@Raznov Vrijwel elke aanbieder gebruikt bubbelplastic kleine doosjes voor bidonhouders. Ook voor frames en wielen gebruiken ze altijd specifieke framedozen en wieldozen. Met garanties valt er nog wel één en ander te regelen hoor. Als je via Ebay koopt sta inderdaad met de verzending wel wat sterker maar daarna houd het al snel op. Het enigste wat Ebay wilt is cashen. Net zoals Paypal. Dat is ook geen heilige betaal middel.

maxime
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 dec 2010 13:07

maxime 29 mei 2011 16:27

Raznov schreef:
koereur12 schreef:Waar heeft u de bidonhouders besteld?


Via ebay, garanties e.d. zijn een ander verhaal maar voor een dergelijke 'kleine' aankoop vond ik het wel de moeite waard :-). Staan diverse varianten op ebay qua vorm, dus voor elk wat wils. Ik kocht via gebruiker http://myworld.ebay.nl/e_baygoods en alles is netjes in bubbelfolie in een doosje verzonden. De kans dat er tijdens de verzending iets stuk zou gaan was daardoor vrij klein (maar met sommige bedrijven die onze post tegenwoordig regelen weet je maar nooit...).


Hallo,

hoe lang heb je op de bidonhouders moeten wachten. Ik heb nog een zadelpen nodig en bidonhoudertjes.

bedankt

raznov
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 aug 2009 17:50

raznov 29 mei 2011 16:33

18 mei besteld, 25 mei binnen. Een weekje dus, maar de ervaring met de meeste Chinese orders is dat het rond de 2 a 3 weken duurt (eerste keer dat ik nu een bidonhouder heb gekocht, maar heb in het verleden van alles uit china laten komen).
@stefan, mij zeker bekend, maar ik denk: laat ik eens beschrijven hoe alles is aangekomen voor 'toekomstige' kopers ;-).
Koga Miyata Roadwinner 105 2009

Plaats reactie