Colnago
LS,
Ik snap wel dat het veel kosten met zich meebrengt maar het niet-sponsoren is ook niet zonder risico's. Colnago mist op dit moment echt de boot bij kandidaatkopers. Mijn collega heeft 4 jaar geleden een C50 met dura ace gekocht en verbaasde zich erover dat ie niets meer hoorde over Colnago, terwijl het in 2004 echt dé fiets volgens hem.
Als je dan kijkt wat Cervelo bereikt in korte tijd: cervelorijders papagaaien elkaar allemaal na dat ze de beste fiets hebben terwijl de saxobankploeg ze vrij snel inruilt voor specialized (dat zelfde geldt ook voor hun groep: van Dura Ace naa Sram).
Kortom, het verschil is niet zo groot als de fabrikanten ons doen willen geloven. Het is toch altijd een gevoelskwestie en daar zou een merk met een ruime traditie van moeten kunnen profiteren.
Ik blijf dan ook bij mijn standpunt dat Colnago terugmoet in het peloton.
Ik snap wel dat het veel kosten met zich meebrengt maar het niet-sponsoren is ook niet zonder risico's. Colnago mist op dit moment echt de boot bij kandidaatkopers. Mijn collega heeft 4 jaar geleden een C50 met dura ace gekocht en verbaasde zich erover dat ie niets meer hoorde over Colnago, terwijl het in 2004 echt dé fiets volgens hem.
Als je dan kijkt wat Cervelo bereikt in korte tijd: cervelorijders papagaaien elkaar allemaal na dat ze de beste fiets hebben terwijl de saxobankploeg ze vrij snel inruilt voor specialized (dat zelfde geldt ook voor hun groep: van Dura Ace naa Sram).
Kortom, het verschil is niet zo groot als de fabrikanten ons doen willen geloven. Het is toch altijd een gevoelskwestie en daar zou een merk met een ruime traditie van moeten kunnen profiteren.
Ik blijf dan ook bij mijn standpunt dat Colnago terugmoet in het peloton.
Camerig is prachtig!
Colnago carbon frames hebben geen identiteit zoals de stalen frames dat destijds wel hadden. Het lijken wel no-name frames. Komt daarbij dat die carbon frames geen al te beste reputatie hebben op gebied van stijfheid en je hebt een probleem. De reputatie van de super-vakwerk stalen fiets uit de jaren '70 geldt niet voor het carbon tijdperk.
Geen identiteit? Hoe bepaal je dat?mouse schreef:Colnago carbon frames hebben geen identiteit zoals de stalen frames dat destijds wel hadden. Het lijken wel no-name frames. Komt daarbij dat die carbon frames geen al te beste reputatie hebben op gebied van stijfheid en je hebt een probleem. De reputatie van de super-vakwerk stalen fiets uit de jaren '70 geldt niet voor het carbon tijdperk.
Probleem? Verklaar u nader.....
Gijs01 schreef:.. terwijl de saxobankploeg ze vrij snel inruilt voor specialized ....
Verklaar u nader.
Volgens mij heeft de profploeg van B.Riis (CSC, Saxobank) een aardig tijdje op Cervelo rondgereden.
En de Shimano/SRAM wisseling had een andere reden dan slechte prestaties.
mouse schreef:Colnago carbon frames hebben geen identiteit zoals de stalen frames dat destijds wel hadden. Het lijken wel no-name frames. Komt daarbij dat die carbon frames geen al te beste reputatie hebben op gebied van stijfheid en je hebt een probleem. De reputatie van de super-vakwerk stalen fiets uit de jaren '70 geldt niet voor het carbon tijdperk.
Ik heb juist ergens in een test gelezen waarin stond dat het door ervaring zo leek dat Colnago's wat beter tegen vallen kunnen dan andere carbon frames. Of dit waar is, geen idee, maar slecht werk...lijkt mij toch echt niet.
No-name frames ben ik het ook absoluut niet mee eens, maar iedereen natuurlijk zijn eigen smaak. En dat het misschien niet een heel veel verkopend merk is, agh zo houd je nog een beetje het idee dat je de fiets waar je zelf op rijdt niet 3x per week elders op de weg tegenkomt.
Cervélo & Cannondale
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Als een fiets pas goed is als hij in het profpeloton zit... pfff.
Ik koop ook geen auto omdat die in een bepaalde F1 competitie prijzen pakt.
De laatste 10 jaar kan iedereen die het wil met een 6.8kg fiets rijden, hoge wielen en schakelen aan het stuur. Ik zie geen betere tijden op de Poggio, de Ventoux en l'Alpe d'huez, geen hogere gemiddeldes in de klassiekers en (behalve Cavendish) geen snellere of spectaculairdere sprints. Geef iedereen een Colnago Master in Parijs-Roubaix en het gemiddelde ligt niet lager, en er breken ook geen voorvorken meer door onzorgvuldige aandraaimomenten.
Ik wil geen betoog houden tegen de vooruitgang, maar ik wil mij ook niet blindstaren op de ratrace van ieder jaar nieuwe modellen en nieuwe sponsordeals. Daarvoor fiets ik net iets te graag!
Ik koop ook geen auto omdat die in een bepaalde F1 competitie prijzen pakt.
De laatste 10 jaar kan iedereen die het wil met een 6.8kg fiets rijden, hoge wielen en schakelen aan het stuur. Ik zie geen betere tijden op de Poggio, de Ventoux en l'Alpe d'huez, geen hogere gemiddeldes in de klassiekers en (behalve Cavendish) geen snellere of spectaculairdere sprints. Geef iedereen een Colnago Master in Parijs-Roubaix en het gemiddelde ligt niet lager, en er breken ook geen voorvorken meer door onzorgvuldige aandraaimomenten.
Ik wil geen betoog houden tegen de vooruitgang, maar ik wil mij ook niet blindstaren op de ratrace van ieder jaar nieuwe modellen en nieuwe sponsordeals. Daarvoor fiets ik net iets te graag!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Theo V schreef:Gijs01 schreef:.. terwijl de saxobankploeg ze vrij snel inruilt voor specialized ....
Verklaar u nader.
Volgens mij heeft de profploeg van B.Riis (CSC, Saxobank) een aardig tijdje op Cervelo rondgereden.
En de Shimano/SRAM wisseling had een andere reden dan slechte prestaties.
Precies zoals je het zegt. de Shimano/Sram wisseling is puur en alleen ingegeven door financiele belangen. Zou het verschil tussen de groepen substantiele invloed hebben op de prestaties van de renners dan denk ik niet dat Saxobank die move had gedaan.
Datzelfde geldt voor de fiets. Ik geloof er helemaal iets van dat een doorgewinterde prof wint vanwege de verschillen tussen en cervelo en specialized. Hushovd pakt groen en Boonen wint Paris-Roubaix omdat ie fysiek en mentaal sterk is.
Echter, we denken dat het verschil komt door de fiets en de fabrikant wil het ons graag doen geloven dat het anders is. Als Colnago hierin niet in mee gaat. denk ik dat ze op termijn steeds minder bekend worden, minder gaan verkopen en minder middelen overhouden voor R&D.
Daarom hoop ik dat ze snel weer in het peloton terugkomen
Camerig is prachtig!
Bij deze raad ik iedereen aan een EPS te kopen wat een fucking genot om op dat miracle te rijden. 60km/u een heuvel af en geen krim geven.
Zo koersvast en trillingsvrij, totaal geen gevoel van onzekerheid.
Hiervoor een Prince gehad met super record, maare ik wil nooit meer terug.
Dit is toch wel een stapje voorbij de prince op elk gebied.
Weeg zelf 95kg, twijfelde tussen de S3 en EPS.
Ik denk dat ik niet verkeerd heb gekozen zeker met de easten ec70sl wielen, wat een combinatie.
En exclusief in tegenstelling tot de prince of S3.
Zo koersvast en trillingsvrij, totaal geen gevoel van onzekerheid.
Hiervoor een Prince gehad met super record, maare ik wil nooit meer terug.
Dit is toch wel een stapje voorbij de prince op elk gebied.
Weeg zelf 95kg, twijfelde tussen de S3 en EPS.
Ik denk dat ik niet verkeerd heb gekozen zeker met de easten ec70sl wielen, wat een combinatie.
En exclusief in tegenstelling tot de prince of S3.
EPS, da laatste der hand gemaakte.
Beste Colnago liefhebbers,
Klopt dat Colnago voor het klim werk en pure touren, specifieke frames maakt?
Wat is dan een allround Colnago fiets?
CLX1, CX1, EPS of, .... ?
Behalve de naambekendheid, wat is zo goed in een Colnago die een Pina of Cervelo niet heeft?
Klopt dat Colnago voor het klim werk en pure touren, specifieke frames maakt?
Wat is dan een allround Colnago fiets?
CLX1, CX1, EPS of, .... ?
Behalve de naambekendheid, wat is zo goed in een Colnago die een Pina of Cervelo niet heeft?