Canyon
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13781
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Canyon heeft toch standaard een topcap van 13 of 14mm.
Dat acros ai balhoofd bedoel ik, waar je niet zonder kan
Ging er even om dat als ik over 25mm spacing praat waar vandaan dan bovenkant frame of topcap.
Dat acros ai balhoofd bedoel ik, waar je niet zonder kan
Ging er even om dat als ik over 25mm spacing praat waar vandaan dan bovenkant frame of topcap.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
ah, helder, maar die kun je vervangen (in ieder geval bij de oude slx) voor een lagere topcap (4,5 mm)wasbeer2006 schreef:Canyon heeft toch standaard een topcap van 13 of 14mm.
Dat acros ai balhoofd bedoel ik, waar je niet zonder kan
Ging er even om dat als ik over 25mm spacing praat waar vandaan dan bovenkant frame of topcap.
Even los van of het gamma volledig dekkend is, de Aeroad is voor veel fietsers al buiten bereik.. We willen niet allemaal EUR 3k+ aan een fiets uitgeven.monsieurpinot schreef:
Met zowel de aeroad als de ultimate in het assortiment moet toch wel iets passend te krijgen zijn?
Maar wat beteft die levertijden kan ik me je keuze wel voorstellen (ben blij dat ik al het gedoe voor was...)
Daarnaast vind ik voor de vrouwelijke rijders onder ons het gamma van Canyon zeker niet dekkend. Een Endurace komt more or less wel overeen met WSD's maar is toch net allemaal wat langer. Dan moet je korte stuurpennen gaan monteren en dan krijg je weer een reprimande van de stijlpolitie hier.
Ik heb een Canyon Aeroad 7.0 Di2 besteld in Glow Red. Bij die fiets kreeg ik ook nog licentie korting (sinds een 1,5 week weer op de site). De fiets stond met een levertijd begin Maart (nu begin Juni) op de website maar was er veel & veel eerder. Zo vroeg had ik hem zelfs niet nodig, oeps ! Was nog bezig met de vervangende/aanvullende onderdelen (Zipp Wielen, zadel, sprintshifters & bidonhouder).... Nou ja, gelukkig is het weer nog niet dusdanig dat ik dit nieuwe fietsje naar buiten jaagPatrickvanv schreef:@tomtom welke aeroad heb je precies besteld en in welke maat als ik vragen mag?
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Vreemd, in mijn Speedmax zit de batterij in de zadelpen en in de schuine buis is redelijk onhandig. Gelukkig heb ik gereedschap om het BB eruit te halen maar toch... Ik heb inmiddels al een batterij moeten ruilen en 1tje die hapert om dat vocht/water parten speelt... Dan is dat plekje best kwetsbaar lijkt me. Maar dank voor de info!jenssss schreef:Ik neem aan op dezelfde plaats als de Ultimate en veel andere fietsen tegenwoordig.tomtom schreef:Weet iemand toevallig waar de batterij zit bij een Aeroad Di2 ? Niet in de zadelpen in elk geval en elke andere plek lijkt me een probleem met of geluid en/of vocht (dat laatste heb ik al meerdere keren meegemaakt)
In de schuine buis in het frame.
Ergens onderaan de buis zit een zwart plaatje met twee schroeven.
Hiermee is de batterij bevestigd.
Als je die wil uithalen, moet bracket er uit en kun je de batterij er zo uitschuiven.
Ik hoop dat ik de mijne nooit moet uithalen :p
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
[/quote] redelijk idiote gedachte; denk je nu echt dat het een kwestie is van "iets in een doosje" doen!? Dan heb je toch wel erg weinig door wat voor omvang Canyon heeft..... In de regel is Canyon zeer snel met het leveren van reserve onderdelen als derrie hangers (meerdere malen ervaren). En het service center heeft voor zover ik weet niets op voorraad (maar zorgden wel kosteloos voor een paar schroeven die ik kwijt was).
Wat heeft de omvang van een bedrijf met de levertijd te maken? Stel ik loop nu naar een willekeurige merkdealer voor onderdelen van een 15 jaar oude auto (uitzonderingen zullen er altijd zijn). Is het in Nederland op voorraad dan is het er morgen. Is het in het buitenland (ergens in de buurt, Duitsland, Frankrijk noem maar op) dan heb ik het een paar dagen later. Kwestie van je systeem goed inrichten en de prioriteiten op de juiste plek leggen.
Het servicecentrum zou JUIST dit soort dingen op voorraad moeten hebben. Kosten zijn laag, ruimte die het inneemt is klein. Maar Canyon heeft zich dit ook wel eens afgevraagd en heeft ervoor gekozen dit niet zo te doen. Waarom? Misschien omdat het eerder wel gewoon goed ging met snel leveren vanuit DLD? Toen werd je fiets bijvoorbeeld gewoon afgeleverd met de gewenste maatvoering.[/quote]
Canyon zou dit wellicht (veel) beter moeten kunnen. De vergelijking met de auto industrie gaat echter volledig mank. Die zijn ingericht op dealers die moeten repareren en tijd=geld! Canyon heeft geen dealers en dus ook geen noodzaak voor dit soort dingen. Je zou dus beter kunnen vergelijken met FM die dealer zijn. Nou, geloof mij; er is er niet ÉÉN die na een dag iets in huis heeft! Zelfs grote bedrijven als Mantel vertellen mij met de regelmaat van de klok dat ze gewoon niet weten wanneer een product weer leverbaar is....zo werkt de fietswereld blijkbaar. Canyon doet het nog niet zo slecht. Tegenover een paar problemen/klagers hier staan ongetwijfeld vele succesvolle bestellingen/leveringen. Uiteraard de bekende problemen met het nieuwe SAP daargelaten. Maar dat levert (weet ik uit recente ervaring) in andere branches minimaal net zoveel problemen op !
Wat heeft de omvang van een bedrijf met de levertijd te maken? Stel ik loop nu naar een willekeurige merkdealer voor onderdelen van een 15 jaar oude auto (uitzonderingen zullen er altijd zijn). Is het in Nederland op voorraad dan is het er morgen. Is het in het buitenland (ergens in de buurt, Duitsland, Frankrijk noem maar op) dan heb ik het een paar dagen later. Kwestie van je systeem goed inrichten en de prioriteiten op de juiste plek leggen.
Het servicecentrum zou JUIST dit soort dingen op voorraad moeten hebben. Kosten zijn laag, ruimte die het inneemt is klein. Maar Canyon heeft zich dit ook wel eens afgevraagd en heeft ervoor gekozen dit niet zo te doen. Waarom? Misschien omdat het eerder wel gewoon goed ging met snel leveren vanuit DLD? Toen werd je fiets bijvoorbeeld gewoon afgeleverd met de gewenste maatvoering.[/quote]
Canyon zou dit wellicht (veel) beter moeten kunnen. De vergelijking met de auto industrie gaat echter volledig mank. Die zijn ingericht op dealers die moeten repareren en tijd=geld! Canyon heeft geen dealers en dus ook geen noodzaak voor dit soort dingen. Je zou dus beter kunnen vergelijken met FM die dealer zijn. Nou, geloof mij; er is er niet ÉÉN die na een dag iets in huis heeft! Zelfs grote bedrijven als Mantel vertellen mij met de regelmaat van de klok dat ze gewoon niet weten wanneer een product weer leverbaar is....zo werkt de fietswereld blijkbaar. Canyon doet het nog niet zo slecht. Tegenover een paar problemen/klagers hier staan ongetwijfeld vele succesvolle bestellingen/leveringen. Uiteraard de bekende problemen met het nieuwe SAP daargelaten. Maar dat levert (weet ik uit recente ervaring) in andere branches minimaal net zoveel problemen op !
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Waarom zou de vergelijking mank gaan? Het is mogelijk om onderdelen snel en netjes te leveren, dat is de vergelijking. Of het nou een elektrische tandenborstel is, een setje schroeven voor een BMW of een boek over de geschiedenis van het cyrilische alfabet. Alles wordt in een doosje gedaan en verstuurd en komt een dag (of met pech twee dagen) later aan. Dus zo simpel is het wel.tomtom schreef: Canyon zou dit wellicht (veel) beter moeten kunnen. De vergelijking met de auto industrie gaat echter volledig mank. Die zijn ingericht op dealers die moeten repareren en tijd=geld! Canyon heeft geen dealers en dus ook geen noodzaak voor dit soort dingen. Je zou dus beter kunnen vergelijken met FM die dealer zijn. Nou, geloof mij; er is er niet ÉÉN die na een dag iets in huis heeft! Zelfs grote bedrijven als Mantel vertellen mij met de regelmaat van de klok dat ze gewoon niet weten wanneer een product weer leverbaar is....zo werkt de fietswereld blijkbaar. Canyon doet het nog niet zo slecht. Tegenover een paar problemen/klagers hier staan ongetwijfeld vele succesvolle bestellingen/leveringen. Uiteraard de bekende problemen met het nieuwe SAP daargelaten. Maar dat levert (weet ik uit recente ervaring) in andere branches minimaal net zoveel problemen op !
De gehele logistieke wereld kan er tegenwoordig rekening mee houden. Bij Canyon is dat blijkbaar niet de prioriteit. PreSAP duurde het bij Canyon ook al dagen voordat een voorraad product (Garminhouder H11 cockpit) verstuurd werd. Niet dat het erg is, een dag of twee a drie later had ik de houder nog steeds nodig.
Maar kom nou niet vertellen dat het niet mogelijk is in de fietsenwereld, elke keer als ik de levertijd vraag van onderdelen bij de LBS is dat een dag later (mits ik vroeg genoeg bel en het geen weekenddag zou zijn). Dat orders uitgesteld worden tot ze hoog genoeg zijn om franco geleverd te worden of totdat ze in een hogere staffel komen is natuurlijk algemeen bekend.
Ook op andere fora wordt er flink geklaagd over leveringen. Iedere keer dat ik op mijn Canyon MTB stap ben ik blij, echt een superbike voor een superbedrag, maar ik hoop echt dat op korte termijn er geen essentieel onderdeel gaat bezwijken.tomtom schreef: (...) Canyon doet het nog niet zo slecht. Tegenover een paar problemen/klagers hier staan ongetwijfeld vele succesvolle bestellingen/leveringen. (...)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Dan gefeliciteerd met jouw FM.... Hier in Arnhem e.o. is er niet 1 die dat kan (en ik heb er vele gevraagd/gehad). Het is volgens mij niet zozeer de vraag of de fietswereld dat kan maar of ze het willen. Het heeft wellicht ook met prioriteiten van klanten te maken; een dagje langer wachten op een fietsonderdeel is vaak minder problematisch dan op een auto onderdeel. Ik denk wel dat het handig is je te realiseren dat producten van Canyon altijd uit het buitenland komen. Dan duurt het zomaar een dag of meer zonder dan Canyon daar altijd wat aan kan doen. Mijn H11 Garminhouder deed er een dag langer over dan mijn fiets en die waren op hetzelfde moment verstuurd......RuudRuud schreef:Waarom zou de vergelijking mank gaan? Het is mogelijk om onderdelen snel en netjes te leveren, dat is de vergelijking. Of het nou een elektrische tandenborstel is, een setje schroeven voor een BMW of een boek over de geschiedenis van het cyrilische alfabet. Alles wordt in een doosje gedaan en verstuurd en komt een dag (of met pech twee dagen) later aan. Dus zo simpel is het wel.tomtom schreef: Canyon zou dit wellicht (veel) beter moeten kunnen. De vergelijking met de auto industrie gaat echter volledig mank. Die zijn ingericht op dealers die moeten repareren en tijd=geld! Canyon heeft geen dealers en dus ook geen noodzaak voor dit soort dingen. Je zou dus beter kunnen vergelijken met FM die dealer zijn. Nou, geloof mij; er is er niet ÉÉN die na een dag iets in huis heeft! Zelfs grote bedrijven als Mantel vertellen mij met de regelmaat van de klok dat ze gewoon niet weten wanneer een product weer leverbaar is....zo werkt de fietswereld blijkbaar. Canyon doet het nog niet zo slecht. Tegenover een paar problemen/klagers hier staan ongetwijfeld vele succesvolle bestellingen/leveringen. Uiteraard de bekende problemen met het nieuwe SAP daargelaten. Maar dat levert (weet ik uit recente ervaring) in andere branches minimaal net zoveel problemen op !
De gehele logistieke wereld kan er tegenwoordig rekening mee houden. Bij Canyon is dat blijkbaar niet de prioriteit. PreSAP duurde het bij Canyon ook al dagen voordat een voorraad product (Garminhouder H11 cockpit) verstuurd werd. Niet dat het erg is, een dag of twee a drie later had ik de houder nog steeds nodig.
Maar kom nou niet vertellen dat het niet mogelijk is in de fietsenwereld, elke keer als ik de levertijd vraag van onderdelen bij de LBS is dat een dag later (mits ik vroeg genoeg bel en het geen weekenddag zou zijn). Dat orders uitgesteld worden tot ze hoog genoeg zijn om franco geleverd te worden of totdat ze in een hogere staffel komen is natuurlijk algemeen bekend.
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Precies. Ik heb in verhouding erg lange benen en een kort bovenlijf en Trek-frames zijn nu eenmaal wat korter en hoger.bikerke schreef:Toch is er veel verschil tussen een trek en een canyon.
Trek Domane stack63,2 reach 38,3
Canyon endurace stack 59 reach 38
4cm spacers verschil onder je stuur.
Een trek is dus opmerkelijk hoger.
Mijn zadel moet op een 60cm frame op z'n allerhoogst (misschien wordt het wel een 62 cm frame, zoals m'n huidige Madone), waardoor de drop naar het stuur zo'n 10cm is; op de Aeroad zou dat zo'n 14cm worden. Ik zit dan ook zeker niet rechtop op m'n huidige fiets.
Die 4cm wil ik niet overbruggen door de cockpit van Canyon te vervangen door een conventionele stem/stuur waarbij de stem ook nog eens zo steil naar boven loopt ... beetje zonde zou dat zijn. Ook de Ultimate is net niet helemaal lekker, al zou ik die nog wel passen moeten kunnen krijgen ...
Overigens heb ik veel merken overwogen en eigenlijk zitten ze allemaal te diep, behalve het H2 frame van Trek dus. Vind dat op zich niet zo erg ... m'n bankrekening gaat echter wel een extra deuk oplopen .