Cervélo
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Geometrie vraagje: Ik heb al een tijd een Cervelo S5 team in maat 56. Geen spacers onder het stuur en een pen van 110mm. Ik heb een korte torso, en lange benen, lengte 1.84. Deze maat 56 S5 is in mijn geval goed, Nu zoek in voor de koersen/criteriums een wat oudere Cervelo R3, dus met de "oude" geometrie. Deze mag wat korter zijn (zit redelijk aggressief op de S5), en vooral wat dieper. Als ik de geometrie tabellen vergelijk, en dan vooral kijk naar de stack en reach kom ik een beetje in dubio:
S5, m56: Stack = 580 Reach = 387
R3, m54: Stack = 541 Reach = 380
R3, mt56: Stack = 560 Reach = 394
Op basis van reach zou ik dus naar een 54 gaan kijken, maar dan krijg ik wel een enorm verschil met de stack. Mijn zadelhoogte is 78cm, komt de pen er dan niet te ver uit?
Op basis van balhoofdlengte zou ik bij een R3 in 56 wat dieper kunnen zitten, en waarschijnlijk geen spacers over houden. Bij een maat 54 hou ik waarschijnlijk 15-20mm spacers over wat prima is. Graag jullie advies of ervaringen.
Op basis van reach zou ik dus naar een 54 gaan kijken, maar dan krijg ik wel een enorm verschil met de stack. Mijn zadelhoogte is 78cm, komt de pen er dan niet te ver uit?
Op basis van balhoofdlengte zou ik bij een R3 in 56 wat dieper kunnen zitten, en waarschijnlijk geen spacers over houden. Bij een maat 54 hou ik waarschijnlijk 15-20mm spacers over wat prima is. Graag jullie advies of ervaringen.
john_vandehoef schreef:Geometrie vraagje: Ik heb al een tijd een Cervelo S5 team in maat 56. Geen spacers onder het stuur en een pen van 110mm. Ik heb een korte torso, en lange benen, lengte 1.84. Deze maat 56 S5 is in mijn geval goed, Nu zoek in voor de koersen/criteriums een wat oudere Cervelo R3, dus met de "oude" geometrie. Deze mag wat korter zijn (zit redelijk aggressief op de S5), en vooral wat dieper. Als ik de geometrie tabellen vergelijk, en dan vooral kijk naar de stack en reach kom ik een beetje in dubio:
Zal je zadelhoogte niet te hoog worden tov balhoofd om toch nog spacers over te houden bij de 54? Ik ben ook 1,84 m en maar heb echter korte benen. Mijn R3 betreft ook een 56 uit 2010. Ik zit er prima op, al heb ik soms het gevoel dat ik minder diep wil zitten. Ik heb 1.5 cm spacer over.
~ Each cyclist has its story ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~
Bij de nieuwe geometrie was destijds het devies: zelfde maat en minder spacers of een maat kleiner en dieper kunnen zitten.
In jouw geval de omgekeerde redenering. 56 dus. Huidige reach ligt exact ertussen in. 4 cm minder stack gaat niet werken.
Evt. stuur licht naar je toe kantelen om de reach te compenseren, anders een 10 cm stuurpen (ook geen ramp).
In jouw geval de omgekeerde redenering. 56 dus. Huidige reach ligt exact ertussen in. 4 cm minder stack gaat niet werken.
Evt. stuur licht naar je toe kantelen om de reach te compenseren, anders een 10 cm stuurpen (ook geen ramp).
De nieuwe S5, ben benieuwd of ze hem ook echt met HED gaan leveren: http://www.slowtwitch.com/Products/Tri_ ... _4552.html
- boswielrenner
- Forum-lid
Waarom zou je een nieuwe S5 verkiezen boven een S3. Ik zou zeker de S3 kiezen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Tja, lastige vraag. Wellicht door het verschil in weerstand maar zeker niet voor het uiterlijk. De rode S3 vind ik momenteel wel de mooiste Cervelo. Ik vind verder de claim van -/- 21 watt t.o.v. de vorige S5 nogal ongeloofwaardig klinken. De vorige S5 was namelijk al de referentie op het gebied van aerodynamica. (en niet op het gebied van stijfheid)
- boswielrenner
- Forum-lid
De mooiste Cervelo zou voor mij een R5 zijn in de kleuren van de S3
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- Corto Maltese
- Forum-lid
Een rode S3, dat is echt een prachtige fiets.