Sieper schreef:of juist gedurende die 5 kwartier op de stijle stukken de ondersteuning gebruiken.
1. Die 5 kwartier is genereus
2. in een bergrit klimmen ze wel meer dan 5 kwartier. Dus sleep je die kilos mee en dat kost watts.
Links of rechtsom, motoren zijn in bergritten lang niet zo effectief als op het vlakke.
die hightechmagneet wielen vang je dan nog niet.
Ik twijfel aan het bestaan. De voorbeeldwielen op TV zijn bepaald herkenbaar en de in de Gazetta voorgestelde schema's zijn gewoon complete onzin.
Ga maar eens zoeken op het internet, je vind ze niet., ook niet op tech fora. De velg is gewoon geen eenvoudige plek om een motor in te bouwen, dus zelfs als je er eentje maakt is de efficiëntie om te janken. En dat heeft weer negatieve effecten op zowel warmte ontwikkeling als op de effectieve bruikbare tijd.
Vooralsnog denk ik gewoon dat er mensen interessant lopen te doen om mensen geld uit de zak te troggelen. Waarom een velg motor als een naaf of bracket motor veel makkelijker te maken is met een hogere efficiëntie?
Ik zal er wel weer naast zitten, maar ik vind het een bijzonder verhaal. Niet omdat ik denk dat renners een geweten hebben (HAH), mar omdat ik teveel technische hobbels zie.