Canyon
-
- Forum-lid
100000 fietsen per jaar produceren ze, en ik heb nog nooit een aeroad bij mij in de buurt in het wild gezien, toch apart
Even een vraag voor de zekerheid. Als ik een powermeter, Quarq, op mijn Ultimate CF SLX 9.0 SL (SRAM 22) wil zetten dan hem ik toch een GXP versie nodig?
- Pedaleur_de_Charme
- Forum-lid
Dit is een M van framemaat. Ikzelf meet 184cm en heb BBL van 83, viel net tussen M en L van framemaat. Heb dan gekozen voor de M (stevigheid van kleiner frame, 'lichter' en ook makkelijker om ideale geometrie te verkrijgen door aanpassingen). Nu enkel nog wachten op een langere stuurpen 130mm ipv de standaard 100mm die erop zit.flins schreef:@ Pedaleur de Charme:
Mooie fiets, die Endurance!
Vraagje: welke maat is dit en wat zijn jouw lengte en BBL?
-
- Forum-lid HC
@pedaleur, een kleiner frame voor de stevigheid en dan een 130mm stuurpen monteren , dat heeft om die reden geen zin. Dat je met jouw korte benen langbovenlichaam een m pakt kan ik me wel voorstellen om nog een beetje drop te halen. Al vind ik een M toch wat gewaagd.
Zoveel kan jij namelijk niet meer met de afstelling doen. Je geeft aan dat je dit wel kan, maar hoe zie je dat? Langere stuurpen dan 130mm is geen optie. Het enige is dat je meer drop kan bereiken, maar op een L moet je ook nog wel aan 8cm kunnen komen.
Zoveel kan jij namelijk niet meer met de afstelling doen. Je geeft aan dat je dit wel kan, maar hoe zie je dat? Langere stuurpen dan 130mm is geen optie. Het enige is dat je meer drop kan bereiken, maar op een L moet je ook nog wel aan 8cm kunnen komen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Dan moet je ook eens bedenken hoeveel van die 100.000 een racer zijn, dan nog eens hoeveel daarvan een (laatste model? Met de kenmerkende zitbuis) aeroad zijn. Dan dat verspreiden over een uets grotere afzetmarkt dan alleen nederland....Patrickvanv schreef:100000 fietsen per jaar produceren ze, en ik heb nog nooit een aeroad bij mij in de buurt in het wild gezien, toch apart
Dan houd je vast iets van enkele tientallen, misschien 100en aeroads het afgelopen jaar in nl verkocht zijn over. Dat je die tussen de 2 miljoen racefietsen in nederland ze amper tegrn komt is dan niet zo gek. Nog afgezien van de leveringsproblemen
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
even een vraag wat betreft frame maat ook ik ben bijna 184 bbl 83cm wil graag een wat meer rechtop zit krijgen ben ik dan beter uit met een M of een L mischien een domme vraag maar ben een totale NOOB wat dat betreft.wasbeer2006 schreef:@pedaleur, een kleiner frame voor de stevigheid en dan een 130mm stuurpen monteren , dat heeft om die reden geen zin. Dat je met jouw korte benen langbovenlichaam een m pakt kan ik me wel voorstellen om nog een beetje drop te halen. Al vind ik een M toch wat gewaagd.
Zeker weten een L, die heeft namelijk een hogere balhoofdbuis. Met jouw relatief lange bovenlijf is de langere reach van een L geen enkel bezwaar.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Goed puntMarkVeenstra schreef:Dan moet je ook eens bedenken hoeveel van die 100.000 een racer zijn, dan nog eens hoeveel daarvan een (laatste model? Met de kenmerkende zitbuis) aeroad zijn. Dan dat verspreiden over een uets grotere afzetmarkt dan alleen nederland....Patrickvanv schreef:100000 fietsen per jaar produceren ze, en ik heb nog nooit een aeroad bij mij in de buurt in het wild gezien, toch apart
Dan houd je vast iets van enkele tientallen, misschien 100en aeroads het afgelopen jaar in nl verkocht zijn over. Dat je die tussen de 2 miljoen racefietsen in nederland ze amper tegrn komt is dan niet zo gek. Nog afgezien van de leveringsproblemen
Vind het overigens geen bezwaar, ben ook al weer 3 maanden aan het wachten op m'n fiets
Als ik deze fiets veel tegen zou komen maakt het wachten alleen maat vervelender