Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 22 apr 2016 17:21

wel lekkere marketing voor zijn boek nu...
Afbeelding

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4938
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 22 apr 2016 17:28

Dubbel verdienen :(

Het zal mooi wezen als de gewonnen gelden ( en premies enz.) achteraf terug te laten betalen...
Om In het potje jeugd wielrennen laten stoppen :winkthumb:

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6579
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 22 apr 2016 18:13

mao schreef:Het zal mooi wezen als de gewonnen gelden ( en premies enz.) achteraf terug te laten betalen...
Om In het potje jeugd wielrennen laten stoppen :winkthumb:
Super idee! Beter dan blauw blazers te belonen.

Probleem is dat met doping het niet anders is dan met ongezond eten. Kinderen krijgen 10.000 keer per dag een prikkel om iets ongezonds te eten. De groepsdruk lokt ze naar McDonalds etc etc. Topsport is een ding dat vooral door jonge mensen (jonger dan 35) wordt gedaan. Prikkels van buiten en groepsdruk zijn dan mega groot en die groep is daar gevoelig voor.

95% van alle marketing communicatie is gericht op jonge mensen. Oude mensen werkt het niet. Wat te denken van de uitlating van een Italiaans "kampioen" vandaag dat zonder doping hij niks gewonnen had.

Dat hij doping gebruikt heeft vind ik prima. Voor deze opmerking moeten ze hem voor 10 jaar in de bak stoppen!

Onze overheid roept 1 keer "eet gezond" op een dag. De snoep/snack fabrikanten roepen 10.000 per dag "eet mij op".

Kansloos!

Dat zelfde geldt voor doping. Als zo'n Di Luca niet spijkerhard wordt aangepakt verliezen we het.
Sterker: je zou haast denken dat Di Luca een soort van reclamecampagne begonnen is.

Zijn tekst kan je bijna niet met een tegenactie pareren. Alleen daarom al zou je hem moeten straffen!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 22 apr 2016 20:20

Gastheerg schreef:
Sterker: je zou haast denken dat Di Luca een soort van reclamecampagne begonnen is.

Zijn tekst kan je bijna niet met een tegenactie pareren. Alleen daarom al zou je hem moeten straffen!
Ja, Luca gaat a la Museeuw een boek schrijven over zijn bedrog. Van mij geen cent!! Luca is zelfs te taai vlees om door een pasta te draaien en nu het mals gepresenteerd wordt moeten we allemaal maar lekker kauwen op dat doping vlees?

Zijn tekst is echt wel te parreren: Armstrong II
Echt aan de schandpaal dat tuig.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 22 apr 2016 22:03

Heeft iemand dat boek van Di Luca al gelezen, of baseren jullie je alleen op de media-commentaren die (zoals media-commentaren nu eenmaal altijd doen) gewoon de allerstrafste passages, liefst geheel uit hun context gerukt, oplepelen?
Niks apologetisch hoor, maar even kritisch blijven kan nooit kwaad. Zelf ben ik overigens niet van plan om dat boek te lezen; waarom zou ik tenslotte: de ene (Armstrong) hangt de drama queen uit, de ander (Di Luca) is een cynicus: elk op zijn manier dus. Waarvan akte... :roll:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

el_loco
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 23 apr 2016 09:39

+1 voor Dario, natuurlijk worden de mooiste quotes nu even uit z`n verband gerukt en gebruikt.

Inhoudelijk zie ik het probleem niet van iemand die toegeeft dat ie doping gebruikte en er achter blijft staan. Dit geeft juist goed het probleem van wielrennen aan. Het grote publiek (inclusief mijzelf) is zo naïef als een klein kind en wil alleen maar mooie wedstrijden zien. En achteraf blijkt dat die prachtige duels (Di Luca vs. Menchov, Rasmussen vs. Contador, etc.) bijna allemaal gevolg zijn van verboden middelen. Een goed voorbeeld voor de jeugd is het natuurlijk niet, maar realistisch is het wel. Ik vind het juist hypocriet om achteraf te gaan roepen dat je spijt hebt, lekker politiek correct maar daar heb je achteraf ook geen zak aan. (en is óók geen goed voorbeeld voor de jeugd)

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 23 apr 2016 14:10

Tja, noem het naïviteit, of noem het 'willing suspension of disbelief'...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39618
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 apr 2016 17:54

Ik heb het boek van Hamilton gelezen en dat was toch wel de moeite waard vond ik. Geeft een aardige inkijk in het leven destijds. Wel lezen met de gedachte dat er mogelijk wat kleine auteursvrijheden in staan, maar nog steeds boeiend.
Less is bore

joeblade
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 jan 2016 15:26
Locatie: Amsterdam

joeblade 26 apr 2016 16:12

Kort vraagje over recente uitspraak over Van den Driessche:

http://www.fiets.nl/2016/04/26/driessch ... geschorst/

Haar werd een boete van 18.000 opgelegd. Ik ben benieuwd of hier iemand weet op basis waarvan die boete mag worden opgelegd. Als je als professionele renner inschrijft / lid wordt van een bond of vereniging, teken je dan een contract waar je toezegd dat de bond dit soort boetes mag opleggen aan jou? Of is dit iets dat in een wet is geregeld?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39618
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 apr 2016 17:13

Sowiso slaat het nergens op: 6 jaar voor een niet aantoonbaar gebruikte fiets, 2 jaar voor betrapt op doping en generaal pardon voor meldoniumpatienten die half jaar na het versturen van de brief nog zooi in hun lijf hebben.
Wie snapt het nog......?
Less is bore

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6039
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 26 apr 2016 18:44

joeblade schreef:Kort vraagje over recente uitspraak over Van den Driessche:

http://www.fiets.nl/2016/04/26/driessch ... geschorst/

Haar werd een boete van 18.000 opgelegd. Ik ben benieuwd of hier iemand weet op basis waarvan die boete mag worden opgelegd. Als je als professionele renner inschrijft / lid wordt van een bond of vereniging, teken je dan een contract waar je toezegd dat de bond dit soort boetes mag opleggen aan jou? Of is dit iets dat in een wet is geregeld?
Dat zijn twee vragen. Het antwoord op de eerste vraag is: Ja. Het antwoord op de tweede vraag is: Nee.! ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16748
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 apr 2016 19:05

Het is natuurlijk wel de vraag hoe sterk de UCI staat mocht Femke zeggen dat ze kunnen fluiten naar dat geld.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie